slibovali, že ty kamery nemají záznam, ale trochu o tom pochybují. Nelze mít na ulici zařízení, které pernamentně snímá svoje nejbližší okolí a pohybuje se.
Jakoze z par pripadu delate obecne pravidlo? Nebo snad mate v rukavu statistiku poctu zastrelenych psu v pomeru k ostatni zveri? :-)
Zkuse si někdy změřit kolik Vás bude stát času to přecházení silnice... Není efektivnější si prostě zaplatit 50Kč za donos jídla? Docela si umím představit že pro spoustu lidí je...
A ty se bojis prejit hlavni silnici? Vzdyt tam jsou vsude prechody a na druhe strane je tech hospod a jidelen sest pulek. Do petiset metru je jich par desitek.
Já v karlíně dělám. A je to problém. V docházkové vzdálenosti máme Jídlovice kde je fronta min. na 10 minut. Goodlaunch kde neumějí vařit. A pak asi 3 asie, restauraci kde dáte za oběd kolem 500Kč, jeden bufet a jednu restauraci jen pro zaměstnance v jiné budově. Samozřejmně pak, 10 minut dál, máte další restaurace, ale přeci jenom 20 minut cesty... (tam a zpět). Takže je fajn že jste dobře umístěný, ale ne všichni mají to štěstí. Karlín je celkem rozlehlý ;-)
Ptáš se na naprost zřejmou věc, https://m.praha8.cz/Komise-pro-dopravu.html. Proč ti to vadí?
Po Finsku už jezdí běžně i v zimě. Podle finských zákonů robot na chodníku není ani chodec, ani cyklista. Takže musí dávat přednost všem. Většinou se to daří, nehod je málo. Za to jsou mediálně vděčné, protože i docela bizarní. Bohužel se roboti na semaforech řídí zelenou, což ale neznamená, že nemůžou křížit dráhu autu, které odbočuje a má dávat přednost lidem a cyklistům - ve Finsku cyklisti po přechodu mohou, jenže když robot není ani chodcem, ani cyklistou, přednost má auto. Třeba to časem vychytají.
Bohužel finští řidiči jsou už tak zblblí (třeba proto, že můžete být spoluviníkem nehody na křižovatce, i když jste jeli po hlavní a někdo vám nedal přednost), že někdy dávají na přechodu robotům přednost. Takže občas zbytečně blokují silnici.
Na finské silnici jsou roboti normálními vozidly. Mají proto i pojištění. Ale zrovna tihle malí s nákupy a jídlem jezdí po chodnících. Po silnici jezdí robotické mikrobusy, ale zatím jen v testovacím režimu.
Když to bude vozit takovéto vozítko, je to nesrovnatelně lepší, než když ten jeden oběd veze tunové auto s řidičem. Je to pořád lepší, než když to veze motorka s řidičem.
Já bych to bral jako spárkatou zvěř.
1. Hmotnost i (ne)vypočitatelnost chování může být podobná jako u mladého prasete.
2. Pojišťovny by nemusely vymýšlet další kategorii.
3. Když by se nikdo nedíval, tak by řidič poraženého jedince naložil do kufru a použitelné části by snědl.
Mě jako problém spíš připadají lidé, kteří svému okolí vnucují své představy o jediném správném životním stylu. Např. formou ironizování toho, co dělají ostatní,
Pastelkou na mape neni problem nic :-) Ale zkuste si tam o te poledni pauze zajit. Ale nebrecte, ze si nebudete mit kam sednout.
dnes uz nemate tolik zavodnich jidelen/kantyn, kam by clovek s tou zvednutou zadnici na obed rozumne dosel.
Jiste... napriklad v tom Karline XD
Jestli ono to nebude tim, ze s obecnou zmenou fungovani - dnes uz nemate tolik zavodnich jidelen/kantyn, kam by clovek s tou zvednutou zadnici na obed rozumne dosel. A ono svete div se, lide pracuji i v mistech, kde behem patnacti minut realne ani do zadneho stravovaciho zarizeni pesky ani nedojdete - a to plati i o Praze. Protoze v dochazkove vzdalenosti proste a jednoduse zadne neni. Tak bud skoncite u dovozu a nebo... svym autem nekam popojedete. Ale to holt nevzdelany delnik zvykly na kantynu v arealu sve fabriky holt nemuze znat :-)
Problém? Ne. Ale když tím, že někam půjdeme ztratíte 300Kč? Tak je výhodnější pracovat a nechat si jídlo doručit a sníst v místě práce. Od toho tu máme dělbu práce.
Ja jsem spis zvedav na pravni kvalifikaci tohoto ucastnika silnicniho provozu az se stane nehoda. Je to chodec? A kde je to kodifikovano?
18. 9. 2025, 12:51 editováno autorem komentáře
Problem to je. Protoze pauza na obed je jen 30 minut. A nekteri zvlaste vymatlani zamestnavatele sleduji kazdou pretazenou minutu..
Dobre muzete na to nakupit jeste povinne prestavky u nekterych oboru. Je ale problem dojit tam a zpet v limitu malem meste natoz v Praze.
Jsem zvědav na to překonávání přechodů pro chodce. Když řidiči nejsou schopní dodržovat ani pravidla týkající se chodců, jak to teprve bude vypadat, když bude zcela na jejich dobrovolnosti, zda pustí takovéhle vozítko.
On je v posledni dobe hroznej problem zvednout pr*** a na to jidlo si zajit. Prahu krizuji stovky voltaku, boltaku, foodoraku, aby dovezli kancelarskejm krysam az pod nos zradlo z druheho konce mesta a ted do toho jeste prijde tohle. Krasa.