Ta myslenka je stara ja cele data retention... fungovalo to mj. dle vyhlasku platici mezi lety 2005-2011, objevilo se to v navrhu z roku 2015 (co jen nevesel v platnost) a nejnoveji letos.
Napad neprekvapive pujde od organu cinnych v trestnim rizeni - kteri kdyz ty data chteji, tak si musi opatrit souhlas soudu. Ve stavajici podobe ziskaji jen informaci o tom, ze Frantuv pocitac v case X nekam komunikoval. Nevite kam a maximalne to korelujete s nejakou casovou informaci o icidentu. Jako dukaz neprekvapive vemi nepresne. Takze pokud chcete Frantovi prokazat, ze pacha neco nekaleho... tak si nejprve od soudu nechate dat souhlat k vydeji tech zpetnych provoznich dat, z nich zjistite to, ze se kdysi neznamo kam v dany cas opravdu pripravil... a pak znovu jdete za tim soudcem a nechate rovnou naridit odposlech, ze ktereho ty data uz uvidite - jak co zdroje, tak i do cile komunikace.
Soucasne reseni je paskvil, ktery v realu danove poplatniky take stoji spoustu penez a pritom produkuje data s nizkou uzitnou hodnotou. Bud se to ma zrusit uplne a nebo se to ma postavit tak, aby to poskytovalo skutecne pouzitelna data. Z pohledu jakekoliv analyzy ten vystup moc uzitecnych dat neposkytuje, coz se mj. odrazi v nizke objasnenosti kriminality v kyberprostoru. Ano, je legitimni stanovit priority. Ale vysledne reseni by melo byt udelane nejak pricetne...