Pokud někdo fňuká ohledně internetové televize a kvůli nekvalitě nechce ani pozemní vysílání, pak kromě kabelovky je satelit jedinou volbou, takže je celkem logické, že se tato možnost doporučí.
A o nahrávání u uživatele řeč nebyla, zde se řeší zpětné sledování u internetové televize, což je věc operátora.
V každém případě se zde řeší úplné nesmysly, protože divák IPTV a OTT si na nemožnost přetáčet reklamy prostě zvykne, stejně jako si na to zvykli diváci všude možně ve světě a celé hysterické projevy na toto téma jsou naprosto zbytečné.
Dnes je doba úplně někde jinde, člověk už není odkázán na dva, anebo tři programy bez záznamového zařízení, jak pamatuji z osmdesátých a začátku devadesátých let. Máme x programů, několik bez přerušování reklamou, x filmů a seriálů na fleškách, takže Prima si může dělat co chce, ale mě určitě nedonutí reklamu sledovat. Když si pustím televizi, tak se chci na něco podívat a rozhodně se nejedná o sledování reklamy, kterou komerční televize přesicují svoje programy. Jak se říká, všechno musí mít svoji míru, a kdo jí nemá, tak u něho dochází ke kontraproduktivitě, ale to asi lidé v Přimě, bohužel neví...
Programy si pečlivě vybírám, u TV prosedím max. hodinu denně a reklamy? v TV jdu na jiný kanál, nebo ji vypnu úplně a na internetu je mám dokonale a totálně zablokované. V mobilu funkční aplikaci www.nevolejte.cz a mám klídek a pohodu. Reklama je přeloženo do češitny, sousloví opakovaně klamati, takže necítím potřebu ji konzumovat. Nakupuji jen to, co nezbytně potřebuji, teď už většinu v mnohem levnějším zahraničí a pokud chci něco koupit, zajímají mne především technické parametry, ne reklamní bláboly.
Jak jsme psal v obdobných diskuzích už vícekrát, především by pánové z Primy a všech dalších TV programerů měli začít platit za doručení svého obsahu zákazníkovi. Ne tedy aby si koncový zákazník musel připlácet za přetáčení reklam, ale naopak programeři by měli platit provozovatelům internetových sítí za doručení svého obsahu, obdobně jako musí platit za šíření TV pozemního signálu Českým radiokumunikacím.
TV není Internet, ale slouží jen pro vyžívání kapacit operátorů, kteří do sítí musí investovat hlavně kvůli přenášení velkých datových toků, ale reklamní agentury za to rejžují na reklamách, ze kterých nic žádný poskytovatel internetového připojení nemá.
Opravdu by se měla Prima zamyslet, protože to co zavádí je cesta do pekel a nakonec se to obrátí především proti ní v podobě nižší sledovanosti pořadů na TV Prima.
6. 2. 2022, 22:19 editováno autorem komentáře
Nezapomněl, zkuste si můj příspěvek přečíst ještě jednou a pozorněji. A ještě bych dodal: stokrát nic umořilo osla! A reklama, která mne vytočí je horší, než žádná reklama., zejména když vříská nahlas, opakuje se každých deset minut a je obrazově i textově naprosto stupidní, natož když vyloženě lže! Obvyklý případ: Sleva v obchodě 50% na, dejme tomu, vepřovou kýtu bez kosti. Přijdu do obchodu a po slevě ani stopy. P(r)odavač:
Tak o tom nic nevím, žádné slevy nemáme. (má pravdu). Managor: Jo byla, ale už je vyprodáno. (lže). Vtip je v tom, že takto se do obchodu dostane mnohem víc lidí, někteří i něco navíc nakoupí a najde se i pár těch, co uvěří tomu, že se na ně nedostalo a příště by mohli mít větší štěstí.
On se neprobudil ze spánku
, jen postupně přešel na DVB-T, DVB-T2, případně z kabelovky "se stalo" (neodolatelnou nabídkou s výměnou set-top-boxu a internetem v ceně) IPTV. Na DVB-T2 měl možnost si nahrávat, ale najednou se programy "znekvalitňují" a navíc se dozvěděl, že pozemní vysílání má brzy skončit, na IPTV mu Prima (a brzy možná další) nedovolí přeskakovat ani ve zpětném sledování, ani v nahrávkách... - a Ivan_z_Kolína horlivě doporučuje přechod na satelit. ;o)
(Z toho se dá přeci taky nahrávat, a při sledování nahrávky přeskakovat nejen švihadlo.)
Pokud někdo bydlí desítky let v nějakém bytě, tak se najednou vzbudil z dlouholetého spánku a rozhodl se pro SAT příjem?
Jinak tedy nevím co vás vede k takové zajímavé tezi, že si někdo pořizuje SAT zrovna kvůli přeskakování reklam na programech Prima, když SAT je lineární šíření TV a přeskočit si můžete při sledování tak akorát švihadlo, jestli nějaké máte...
Představte si Ivane, že někdo spokojeně bydlí ve svém bytě již desítky let, kdy na počátku ještě žádný tuzemský SAT, pořádná kabelovka a internet neexistovaly, aut byla možná polovina a nejednou by měl shánět nový, v současnosti předražený, byt jen proto, že kvůli blokování přeskakování reklam na Primě si bude muset pořídit SAT a nemá kam namontovat parabolu. Takového ale musím politovat, inu závislost na čemkoliv je zhoubná. ;-)
Pokud někdo již SAT příjem využíval, tak si na něho jistě vzpomene i před změnou bydliště. Podobně pokud využíval třeba pozemní příjem nebo nějakého konkrétního kabelového operátora (u něho se informuje, jestli je možné přenést připojení na potenciální novou adresu). Bezhlavě se někam nastěhovat a pak začít řešit příjem TV je velmi nezodpovědné.
Když člověk hledá bydlení - není při smyslech. ;oD
Ale vážně by mne zajímalo, kolik lidí, kteří hledají bydlení, si na "satelit" opravdu vzpomene. Pokud to není přímo v inzerátu, tak asi opravdu jen "satelitní závisláci".
Když jsem hledal bydlení, limitovala mne cena - a to nutně znamenalo nějaký kompromis. Spoustu nabídek jsme z různých důvodů odmítli, prohlédli desítky bytů a nakonec koupili byt v novostavbě. V té nabídce bylo kde co, včetně providera na Internet, STA a "kabelovky", taky telefonní drát do každého bytu - ele žádná zmínka o satelitech. Noví obyvatelé, pokud měli o satelitní příjem zájem (tak třetina) spadli do dvou kategorií: ti s výhledem na jih mají satelit na balkóně, ti s byty na sever mají smůlu, protože na fasádu (natož na střechu) se nic umísťovat nesmí.
Pokud není člověk "milionář", tak je hledání bytu vždy hledáním kompromisu. A myslím, že "satelit" bude jedna z věcí, kterou většina lidí obětuje.
To není "unikát", to je normální "place-sharing", sen každého excelentního (od "Excel") managora. ;oD
Máme óóóbrovský open-space s židlemi pro 80 % (brzy jen 75 %) zaměstnanců; a protože logicky ani není možné, aby dorazili všichni, tak parkování je pro cca 40 % z nich a tedy si můžete rezervovat jen půlku dní. (Jinak můžete parkovat v okolních ulicích, což je za prvé placené a za druhé po 8. hodině nereálné.)
5. 2. 2022, 23:31 editováno autorem komentáře
Jestli to byla reakce na me, tak pak nechapu tuhle vetu z clanku.
Novinkou pro naše uživatele bude možnost si zakoupit doplňkový balíček, který jim umožní reklamy na kanálech Primy zcela přeskočit,“ sdělila na dotaz redakce marketingová manažerka Marie Indráková.
Jestli to je pravda, a bude to za drobny peniz, tak je to bomba. Ale nechapu co se stane kdyz reklamu preskocim, budu muset cekat na ostatni, co reklamy maji? Nebo bude Prima bez reklam ke ktere budu mit pristup a bude tam nastrkano vic poradu?
Když člověk hledá bydlení a je při smyslech, tak řeší vše co bude potřebovat a není důvod, aby neřešil televizní příjem nebo se spokojil s nějakou STA za situace, že již satelit měl a sázel na jakousi možnost dodatečné instalace bez ověření, jestli to opravdu půjde nebo ne. Totéž třeba s internetem, také si každý normálně myslící člověk zjistí, jaký poskytovatel je v dané lokalitě a co nabízí. Doba se změnila a lidem už dávno nestačí jenom splachovací toaleta a sporák v kuchyni. Ostatně si můžete projít nabídky RK a sám zjistíte, že ve spoustě inzerátů se již běžně objevuje zmínka o možnosti SAT nebo kabel příjmu, o internetu apod.
Ani s tím způsobem dopravy nemáte pravdu. ;o)
Průzkumy obvykle zohledňují, že do práce můžete jezdit autem či hromadnou dopravou "na střídačku". (Ostatně, u nás v práci je to nutnost, protože parkování můžete mít jen na polovinu dní v měsíci.)
Pokud nezohledníte případy, kdy je více možností, je ten průzkum velmi zkreslen a vyjde vám naprostý nesmysl. (Jedinou výhodou bude, že to pochopí i člověk s nejvyšším dosaženým vzděláním n;;a konci devítiletky.)
Když člověk hledá bydlení, obvykle ty podstatné věci (voda, WC, atd...) řeší, ale u televize "to neřeší" - kdo nemá satelit, prostě se spokojí s tím, že tam je STA, kdo má satelit, prostě předpokládá, že si to nainstaluje a bude. A opravdu si nedovedu představit, že by někdo odmítnul jinak perfektní bydlení jen kvůli satelitnímu příjmu.
Divák SAT je - divák SAT. (Přesto většina z těch, které znám, nechává dětem pozemní vysílání či IPTV, jen málo z nich má více karet/set-top-boxů.)
Jenže tady jde spíše o "nediváky SAT", kteří zatím tuto potřebu neměli a tedy neřešili.
Možná vám něco někde přistálo, kde se někdo zabývá současným příjmem více platforem, ale už samotné vyhodnocení pak v podstatě o ničem nevypovídá, když tam uvedete úplně všechno. Takže prakticky vždy se bere v potaz jenom ta hlavní možnost. Stejně, jako když se vás někdo zeptá na způsob dopravy do zaměstnání - také ho zajímá jenom ten jeden nejčastější a nikoliv, že občas použijete jiný nebo několik jiných způsobů. Jsou to všechno pouze průzkumy, jenž musí mít nějaký hmatatelný výsledek a ne, že místo 100% tam bude 500% a nikdo se v tom nevyzná.
Možná to tak u bydlení řešíte vy, ale já tedy určitě ne a ani nevím o nikom, kdo by kývl na něco jenom proto, že potřebuje bydlet. To by se mu pak klidně mohlo stát, že to bude byt bez vody a se společným WC na pavlači nebo s kadibudkou 50m za domem.
Jinak divák SAT je divákem hlavně pro nesporné výhody tohoto způsobu příjmu TV, tj. má SAT už dávno bez ohledu na nějakou Primu a její reklamy v IPTV.
Většina průzkumů, které jsem potkal (a některých se i účastnil) pracuje se základní jednotkou "domácnost" - a šlo tam začkrtnout více možností současně, někdy s označením "hlavní" možnosti. (Shodou okolností mi tu jeden takový přistál asi před hodinou.)
Výsledky z průzkumů, kde "paralelní možnosti" nejsou ošetřené, jsou pa velmi, velmi zkreslené!
Většinou vybíráte bydlení ve chvíli, kdy potřebujete - bydlet. Neznám nikoho, kdo by v takové chvíli řešil otázku: "půjde tam nainstalovat satelit?" Nejspíš jsou takoví.
Krom toho je často potřeba satelitu až dodatečná - třeba ve chvíli, kdy Prima přestane vysílat pozemně v HDTV a na IPTV vám k tomu vypnou přetáčení. Předpokládám, že pro obyvatele severní strany našeho domu to nebude důvodem k hledání nového bytu (byť umístit anténu na střechu či tahat kabely po fasádě jim nikdo nedovolí).
Troufnu si odhadnout, že po porovnání poplatků za satelitní příjem a poplatků za možnost přetáčet primácké pořady to u nás bude remíza: půlka lidí si zaplatí za přetáčení IPTV a druhá se smíří s nízkým rozlišením pozemního vysílání.
Součet bude vždy 100%, protože při měření sledovanosti nebo v průzkumech se prakticky nikdo nezaobírá tím, že např. doma sledujete SAT a občas o víkendu někde na chatě pozemák nebo ve vlaku OTT. Bere se jenom ten SAT jako hlavní zdroj signálu a takto se i uvede do příslušné kolonky dle sledovací platformy.
Stejně tak je poněkud problematické do toho tahat STA, jelikož celá řada bytů (zejména obecních) je společnou anténou vybavena bez ohledu na to, jestli ji někdo reálně používá nebo ne. Proto se také měření a průzkum provádí u konkrétních lidí a nikoliv dle dodaných čísel např. od majitelů domů.
Tak či onak je ale internetová televize pouze minoritní způsob příjmu TV, o což v diskuzi šlo především.
Pokud bydlíte v jeskyni nebo v domě bez střechy (když nemáte výhled na jih), tak může být problém, s tím souhlasím.
Ohledně povolování pak ale není problém žádný, protože když si někdo normálně uvažující vybírá bydlení, tak samozřejmě takové, kde je vše co dotyčný vyžaduje nebo si to může obstarat. Což se pochopitelně netýká jenom satelitní antény, ale třeba také antén pro pozemní příjem, pro internet, možnost parkování, bezbariérový přístup atd. co kdo k životu sám potřebuje.
Jen si dovolím upozornit, že součet těch čísel by měl být vysoko přes 100 %.
On je totiž typický souběh několik možností příjmu. Kupříkladu ve městech bývá satelit v podstatě doplňkem (náhradou) příjmu pozemního vysílání přes STA. Obdobně si spousta lidí pořídila O2TV "kvůli sportu", ale pokud jim bylo dodáno s ADSL internetovým připojením, radši pro ostatní volí STA.
* Já přijímám pozemní vysílání, ale mám možnost IPTV.
* U známých na chatě je satelitní přijímač, ale v zimě používají pozemní příjem nebo IPTV.
* Sousedé si pořídili O2TV, ale televize "v dětském pokoji" je připojená k STA.
* Vedlejší dům má na STA i satelitní příjem.
* Na sídlišti je oblíbená "kabelovka", kombinovaná s STA.
Prosím, ne tak zhurta.To, že někdo satelit nemá, ještě nemusí znamenat, že si neumí pořídit satelitní příjem>/q>. Někde to není možné (či "jednoduché") technicky (nemáte výhled k jihu...), jinde to není reálné "politicky" (nepovolí vám istalaci antény...). Někdy to prostě je tak, že
zařídit bych si to uměl, ale jen bych tím štval sousedy a úředníky
. Myslím, že člověku sluší méně osoblivosti a více pokory.
Sice jste skeptik, ale jako senior, bych od vás očekával rozumnější nápady. Předpokládám, že také vlastníte "debilbednu", u které se pravděpodobně cítíte jako de*il a to vám nevadí? Tak před ní pořád neseďte, používejte přepínač kanálů, či nejlépe vypínač, nebo udělejte víc, než jen psát na toto fórum.
Které TV u nás žijí z koncesionářských poplatků? Já vím jen o jedné - ČT. Pokud toužíte po aplikaci vašeho názoru, zatlačte na politiky, ať změní zákon tak, aby se zvedly poplatky a mohla se veškerá reklama a sponzorství zakázat. To jsou totiž zatím legální zdroje doplňků do rozpočtu ČT. Možná ale nevíte, že koupením vysílacích práv na některé sportovní akce se kupuje i povinnost doplňovat přenosy reklamou. Jejím striktním zákazem by tak ČT přišla o část svých pořadů, které jsou občas diváky vyžadovány a i oblíbeny.
Komerční TV podnikají podle toho, co jim zákony a vysílací koncese povolí. Opět byste musel zatlačit na politiky, aby tato pravidla přizpůsobili vašim nárokům. Možná si to neuvědomujete, ale komerční stanice nepodnikají v oblasti charity, ale jsou součástí komerčních sdělovacích prostředků, jejichž sledování není povinné a tudíž si ani divák nemůže diktovat jejich provoz. Pokud se vám nelíbí a je to pro vás nepřekonatelný problém, je jedno jednoduché řešení, na TV se vůbec nedívat a máte to ihned vyřešeno.
Pokud jste opravdu expert na funkci reklamy, dejte se do služeb TV stanic a jistě vám lepší účinnost reklamy a její vyšší sledovanost, přinese balík peněz a hlavně vás, inteligenta, nebude urážet . Bylo by škoda takový talent nevyužít nejen pro vás, ale i pro všechny spoluobčany, televizní diváky.
Každá debilbedna, čili TV přijimač, má přepínání kanálů a vypinač. Takže pořád je a zůstane možnost se konzumaci reklamních jedů vyhnout. A TV, které žijí z koncesionářských poplatků by měly mít jakoukoli reklamu, včetně uvádění sponzorů pořadů striktně zakázanou. Komerčním stanicím bych pak:
1/ zakázal vkládat reklamní bloky do pořadů
2/ reklamní bloky vkládat pouze do mezer mezi pořady a v programech uvádět a dodržovat přesné časy běhu reklam
3/ jednu konkrétní reklamu uvádět max. 3x za 24 hodin a s minimálně 2,5 hodinovým odstupem. Ječení zeleného skřeta, nebo Bédy Trávníčka každých 20 minut je urážkou každého duševně normálního člověka. Pokud chcete účinnost reklam zvýšit, měli byste jejich obsah a způsob vysílání upravit tak, aby byly snesitelné i pro inteligentnější část obyvatel.
IPTV opravdu nemám a ani mít nechci, úplně si vystačím s OTT Skylink live, protože se ze záznamu takřka vůbec nedívám. Abych jak pako čekal, až skončí film, mezitím se dloubal v nose a pak si s velkou slávou něco pustil ze záznamu a babral se s přetáčením reklam (které ten film stejně přeruší tak jako tak), to opravdu ne. To už mám stokrát lepší, když si ten film nahraji pro sebe na disk a podívám se až budu mít náladu, klidně třeba za rok. A ne být otrokem nějakého 7 denního archivu v IPTV, kde to pak všechno zmizí. Opravdu díky, ale nemám zájem.
A u Datamanie nespotřebuji ani těch 100 GB, takže k čemu bych řešil něco jiného? Mně SAT Skylink žádná data nežere, abych byl na nich závislý jako někteří jiní, co si neumí pořídit satelitní příjem.
Tak na základě nějakých dojmů a pocitů zde píšete jenom vy. Naopak realita je úplně jiná a i zde na Digizone byly opakovaně články na téma, jaké je zastoupení jednotlivých platforem v % na příjmu TV. A jednoznačně vede pozemní příjem s nějakými 50%, následuje satelit a kabel s cca 25% a na IPTV a OTT zbývá tedy pouhá čtvrtina (a to ještě u té čtvrtiny není nijak dané, že by se musel každý dívat zpožděně - koneckonců třeba u sportů, zpravodajství apod. by to ani nedávalo smysl nesledovat lineárně, ale ze záznamu). Prostě podle vás se většina národa skutečně neřídí a řídit nebude, tak se s tím smiřte. Ostatně nic jiného vám ani nezbývá...
Předpokládám, že každý poskytovatel má přehled o preferencích svých zákazníků. Pokud O2TV vsadilo převážně na sportovní kanály, tak vyřazení Primy z nabídky jí asi moc bolet nebude. Já budu spokojený, že nebudu muset s manželkou řešit, jestli bude Slunečná nebo Liga mistrů. Vedení Primy bude také spokojené, že všichni budou povinně sledovat reklamy. Spokojeni budou určitě i inzerenti a akcionáři, kteří kvůli pár set pretáčečů přijdou o cca 600000 potencionálních zákazníků. A spokojený bude určitě i pan generální ředitel, protože bude moci hledat lepší místo odpovídající jeho manažerským schopnostem. Kdo určitě nebude spokojený jsou zákazníci těch poskytovatelů, kteří na toto vydírání přistoupili. On ten výpadek totiž bude muset někdo nahradit a kdo ustoupí jednou, tak je snadný cíl v budoucnu. Pokud budu postupovat při své práci podle logiky vedení Primy, tak třeba opravu topení zákazníkovi nejen zaplatím, ale navíc se budu řídit jeho pokyny a používat jím určené nářadí. Takže osobně držím palce O2TV a Primě hodně štěstí v jejich byznysu.
S Ivanem nemá cenu diskutovat. On má problém se vším. IPTV nemá, ale rozumy rozdává. Jeho pevné internetové připojení je přes O2 Datamánie s pouhými 100 GB na měsíc a proto je IPTV jeho největší nepřítel.
Jinak s vámi naprosto souhlasím. Mám tři streamy IPTV a v 99,99% jedu nelineárně. Ostatně toto je největší výhoda IPTV. Taky ale umím pochopit, že pro některé důchodce je sledování vytouženého pořadu obřad, kterému jsou schopni přizpůsobit svůj celodenní časový rozvrh. Tito lidé určitě IPTV nikdy neocení a je pro ně i zbytečná.
Pokud chcete Primu bez reklam ,pak nemá smysl si pořizovat žádnou kabelovku.
Pokud vám nevadí reklamy nemá smysl platit nikomu nic,ale co se týče reklamy ,jedná se ne o 30 ,ale asi o 45% času daného pořadu .
Mimochodem ....a to myslím zcela vážně ..Prima NENÍ a NEBUDE kanál ,který má takovou úroveň ,aby si diktovala poplatek za to ,že se na ni díváte.Ona tu úroveň NEMÁ.Stejně jako Nova.
Signál VPS se vysílal pouze na veřejnoprávní ČT. Komerční stanice ho nepoužívaly právě proto, aby nebyl divák ochuzen o reklamu.
Dnes si můžete nahrávat na SSD nebo HDD a není problém si nastavit klidně pár minut před a třeba hodinu po skončení daného pořadu, max. to potom snadno přepíšete záznamem jiným. Což u páskových záznamů a při stejném postupu býval problém s opotřebením nosiče.
takže návod k nelegálnímu chování diváků mě nepřekvapuje a reakce Primy se dala čekat
Kde vidíte nějaký návod? O návodu by se, dejme tomu, dalo mluvit, kdyby v tom článku byl odkaz na konkrétní weby, kde se dají pořady Primy stáhnout, ale on tam jen napsal, že divák si bude vybrané pořady Primy stahovat bez reklamy „z neoficiálních úložišť“
, to přece není žádný návod. To je jako kdyby někdo do článku napsal, že třicítka tam a tam je nesmyslná a že ji řidiči stejně nebudou dodržovat, a byl obviněn z návodu k porušování silničního zákona. A to nemluvím o následující větě, která jim vadí a jejíž hodnocení už je naprostým vrcholem mimoňství:
„ ... Případně si preferované pořady nahraje z lineárních platforem – z antény nebo satelitu – a reklamy si pak sám přetočí bez zásahu operátora.“, kterými navádíte, popř. dle okolností můžete navádět čtenáře k nezákonnému jednání.
Asi by si právnička měla ujasnit, co které slovo v češtině znamená. Podněcování je když lidem napíšete, že mají něco udělat, návod je když jim vysvětlíte jak. Pokud jen napíšete, že to nejspíš lidé budou dělat, není to ani jedno. A na nahrávání pořadu (pro vlastní potřebu) z DVB-T2 nebo DVB-S2 není nelegálního vůbec nic - a na tom, jestli si nahrávku pustím celou nebo jen část, jakou část a v jakém pořadí jednotlivé úseky, taky ne. Ale ona holt dostala za tohle zaplaceno, tak usilovně pěje píseň toho, koho chleba jí.
Tak on je Juraj Koiš známá horká hlava a rádce Skylinku při ne úplně košer boji proti pozemnímu vysílání v době přechodu na DVB-T2, takže návod k nelegálnímu chování diváků mě nepřekvapuje a reakce Primy se dala čekat. Současná mediální přestřelka ale Primu v pozitivním světle nevykresluje a to se dřív nebo později může projevit jak na oblibě u diváků, tak u reklamních inzerentů. V podnikání občas funguje status quo, které není dobré překračovat a to ve prospěch všech, což se Primě v tomto týdnu povedlo.
Dovolím si tu "volně" shrnout podmínky tří poskytovatelů, u kterých jsem se o IPTV zajímal (zhruba před rokem). Jde o jakýsi průnik jejich podmínek, extrahovaný z mailu, kterým jsem to tenkrát konsultoval s přáteli:
-Základní nabídka zahrnuje běžné stanice, dostupné i z pozemního vysílání: ČT, Nova, Prima, Barrandov...
- u kanálů v základní nabídce není záruka, že budou v HD rozlišení,
- u stanic je možné "zpětné shlédnutí" obvykle 3 dny dozadu, ale nemusí být dostupné u všech programů,
- je možné nahrávat pořady, ukládání obvykle na 1 měsíc, 5 až 10 pořadů; nemusí být dostupné pro všechny kanály...
Tolik "papír". Podle toho je v základní nabídce zhruba 30 programů, kromě ČT nemusí být v HD kvalitě a nemusí být dostupné vůbec, zpětné shlédnutí či ukládání stačí fungující pro jediná program. S prominutím : takovou službu by si asi objednal málo kdo.
Reálně to bylo 25+ HD programů, zpětné shlédnutí na ČT, (a většině z...) Nova, Prima, Barrandov, taktéž ukládání záznamu "na později", pokud jich bylo málo, tak vydržely i půl roku.
Ten rozpor mezi "smluvním" a "obvykle fungujícím" je dost velký.
Změnu podmínek musí poskytovatel v dostatečném předstihu svým zákazníkům oznámit. A ti pak mohou nové podmínky akceptovat a ve smluvním vztahu setrvat, anebo je neakceptovat a ke dni účinnosti změn odstoupit od smlouvy. Což pochopitelně není jenom případ nějakého přetáčení, ale i dalších věcí, např. ceny nebo programové nabídky apod.
Prima vyhrožuje trestním stíháním za zmíňku o tom, že diváci mohou začít její pořady stahovat nelegálně z internetu. https://www.tvkompas.cz/vyzva-ftv-prima-ke-zjednani-napravy-ohledne-clanku-na-webu-tvkompas-cz/. To je dost absurdní dopis a ukazuje to, jak má Prima pokřivené vnímání, jak kdyby bylo nějakou naší zákonou povinností sledovat reklamu.
Naopak pro diváka obchodní model Primy není vůbec podstatný, to je věcí Primy a stejně tak divák má zákonou možnost si pořad nahrát a podívat se na něj v libovolném pořadí, libovolně sestříhaný a přeskočený a klidně bez reklam, jen to nesmí dále šířit.
Když si pořizuji jakoukoliv službu, tak se prostě musím zajímat o podmínky poskytovatele. Pokud tak neučiním, pak se nemohu divit, když je časem vše jinak, než si myslím.
Není pravdou, že co zaručuje smlouva se rovná tomu, že by nejspíš nefungovalo nic. Každý poskytovatel musí uvádět (a dodržovat) i minimální zaručenou kvalitu služby, takže zákazník má dost informací, aby se rozhodl jestli bude nebo nebude daného poskytovatele mít.
Na to tvé tvrzení máte nějaká statistická data? Nebo j4 to jen silný názor na základě dojmů a pocitu?
Já mám zas naopak pocit, že lineárně se na IPTV nedivá skoro nikdo.
A že skoro každý si zapne program z EPG podle vlastního výběru a se zpožděním, pravdě proto, aby mohl reklamní bloky přeskákat. Pokud v programu jsou.
Můj pocit a dojem je na základě mého chování.
Teď je otázka, který z těch dvou dojmů a pocitů blíž pravdě. :-)
I když, ten můj pocit je blíž minimálně o pár reálných uživatelů. Kteří se tak chovají.
Jinak souhlas, za pár měsíců a let si už na Primu nevzpomenu a bude mi to jedno.
Jenže to je právě to, co se zákazníkům nelíbí. Rozhodnutí pořídit si IPTV dělali na základě nějaké nabídky, často poněkud přikrášlené. Smířili se s reálnými parametry a platili, co platili. Vědí, že mohou od smlouvy odstoupit (často i rychleji, než za 30 dní), vědí, že ve smlouvě není žádná záruka funkčnosti.
Ale faktem je, že kdyby neměli možnost "přeskakování reklam", mnoho z nich by si IPTV nikdy nepořídilo. Nechtějí platit za "pouze ty minimální parametry, které jsou ve smlouvě", protože kdyby mělo fungovat pouze to, co ta smlouva opravdu zaručuje, nejspíš by nefungovalo nic. Jsou ochotni platit za "obvyklé" služby - a jako "obvyklá" jim byla prezentovaná (donedávna fungující) možnost přetáčení záznamu. Služba, která se nyní stává natolik "neobvyklou", že má být pouze za příplatek.
Jenomže takto to přeci v reálném světě nefuguje. IPTV se rády chlubí právě tou funkcí nahrávání a zpětného sledování, ale když se podíváte do podmínek služby, tak se vlastně nezavazují nikdy k ničemu a pokud už k něčemu ano, tak u všecho jsou poznámky pod čarou a vyhrazení si práva změny.
A to máte u nákupu všech předplacených služeb. Jak dopadl Skylink s "navždy" za jednorázový vyšší poplatek už se tu taky probíralo a nepomohly ani soudy.
Takže co roky fungovalo je vlastnost se kterou si to pořizuji.
A zajisté máte pravdu, že mohu službu ukončit, ale kdo na to má neustále něco platit a ukončovat? Zruším anténu, pořídím IPTV a za půl roku co? Zase platit a zařizovat něco nového? U dosti takových služeb máte aktivační poplatky plus případně koupě/pronájem HW a to Vám nikdo zpět nevykoupí.
Takže sice máte právo odstoupit bez sankcí a službu zrušit (i když v tomto případě o tom pochybuji), ale těžce si to zaplatíte jiným způsobem.
Nepotřebuji nahrávat celé vysílání. V jednom týdnu se zcela výjimečně najde více než 1-2 filmy co chci shlédnout a nahrávám si je. Shlédnu třeba až za měsíc co mám čas a poté mažu. S dětmi toho času a klidu moc není na sledování aktuálního streamu. TV když přes den hraje tak jako kulisa v podstatě jen kvůli zpravodajství, nebo Dčko dětem.
Jestli existuje zákon na 12 minut reklamy max za hodinu, tak to si asi rád nastuduju, nebo zkusím hodinu vydržet se stopkama. Nicméně předpokládám, že je v něm spousta ALE. Pokud je to bráno jako 12 minut max v kteroukoliv hodinu, tak pochybuji že to někdo dodržuje, protože kdykoliv tu TV zapnete, tak je tam reklama. Já mám aktuální zkušenost z nedělního večera, kdy film o délce 90 minut měl vysílací čas 22:00 - 00:10. Samozřejmě ale nerozlišuji mezi reklamou a upoutávkou (což je pro diváka taky reklama na produkt dané stanice). Stejně jak je psáno výše je otázka, zda do toho limitu spadá i reklama před/po filmu tím, že stanice nedodržuje vysílací schema/EPG. Prostě dle EPG máte na film vyhrazeno 130 minut a ten má přitom jen 90. Uvaděčku tam nemají, takže zbytek je pro mne jako diváka reklama.
Jestli si někdo platí IPTV nebo OTT, pak by měl znát podmínky svého poskytovatele a vědět, na co všechno má nárok. Nikoliv tedy tak, že pokud něco roky fungovalo a teď třeba nově nebude, tak je to hned špatně. Rozhoduje to, k čemu se poskytovatel zavázal. V každém případě ale zákazník může smlouvu se svým poskytovatelem bez udání důvodu vypovědět a výpovědní doba je max. 30 dní, pak smlouva končí.
Pokud si platí nějakou IPTV, tak předpokládají, že si platí za všechny její funkce - bez ohledu na to, zda je reálně používají. Důležitá je možnost je použít.
A najednou přijde změna, kdy za stejnou cenu o tuto možnost přijdou nebo si (výrazně?) připlatí za zachování stávající funkčnosti.
A navíc jim všichni tvrdí: Nedivte se, podle smlouvy to můžeme udělat, takže máte smůlu.
(Abych ocitoval oblíbené úsloví jednoho kolegy: Drž hubu a plať!
)
Ono to není hardwareově až tak náročné, jak se snažíte naznačovat. Fakticky stačí tři či čtyři DVB-T2 "karty" a posílat na disk celý "multiplex" - to zvládne i hodně slabý stroj.
Pokud jde o množství reklam, tak je potřeba si uvědomit, že součástí vloku jsou i upoutávky na další pořady, takže těch 40 minut mezi začátkem a koncem filmu (!) je celkem reálných. A to nepočítám fakt, že spousta pořadů začne několik minut "po začátku", které je také dobré přeskočit" - a navíc je často zmršený a ustřižený konec... (Vycházím z porovnání délky záznamu a délky filmu "po vyházení reklam".)
4. 2. 2022, 13:43 editováno autorem komentáře
A jak to děláte, když je v pozemním vysílání cca 30 programů? To máte doma nějakou serverovnu s multi-tunery a nahráváte vše, abyste si pak mohl něco pouštět zpětně jako je tomu u IPTV a OTT?
Také se mluví již dlouho o konci světa a ten konec nikde nebo se mluví o hale pro Sáblíkovou a ta také nestojí atd. Pořád se o něčem mluví, ale raději vycházejme z reality a ne z řečí. A realita je taková, že min. do roku 2030 se nic v pozemním vysílání měnit nebude.
Podíl reklamy určuje zákon a lze max. 12 minut za jednu hodinu, takže to není jak popisujete, že má film 90 minut a k tomu dalších 40+ minut reklamy. I když někdy je ta reklama natolik otravná, že má člověk pocit, jakoby byla snad pořád...
Popravdě: zatím jsem nepřišel na chuť ani "odloženému sledování", ani "nahrávání do videotéky" na IPTV službách. Ale co mi opravdu chybí, je možnost část vysílání si prostě "nahrát" domů do záznamu. To je věc, která mi na IPTV chybí nejvíc (a druhý hlavní důvod, proč to zatím doma neprovozuji).
Už jsem to psal jinde: umělo to video před čtvrtstoletím a považuji to za v podstatě základní funkci. Většinou si pustím pořad "ve včera večera", někdy si uložím něco do sbírky (obvykle dokument, protože filmy mám na DVD/BD). A přesně tohle u IPTV nefunguje.
No já bych s Vámi až tak nesouhlasil. Na film na pozemním vysílání když už se dívám, tak zásadně zpětně a reklamy přeskakuji. Pokud bych si měl zaplatit IPTV, tak jedině s touto funkcionalitou. Navíc se začíná mluvit o tom, že pozemní vysílání je přežitek a mělo by se zrušit. Tohle tomu opravdu pomůže. Taky je otázka, kolik takovýchto paušálů je schopen/ochoten člověk měsíčně platit. Možná by se mohla Nova pochlubit jak je to se sledovaností Ordinace na Voyo. Kdo to sledoval několik let tak byl svým způsobem závislý a měl by mít motivaci si to zaplatit. To by byla zajímavá čísla kolik si jich to nakonec raději odpustilo. V prime time je v lineárním vysílání dost často prd (talenti, trosečníci, atd.) a sledovat film od 22h přes půlnoc si spousta lidí nemůže dovolit. Případně se k tomu chce vrátit, protože nemá 2h souvislého času. Takže si myslím, že to zpětné sledování bude docela významné. Já nemám problém s reklamou a v rozumném množství ji strpím (pokud za to nemusím platit), ale 40+ minut k 90ti minutovém filmu je i pro mne příliš, navíc když Vám dají 14 minut reklamy 8 minut před závěrečnými titulky a to po půlnoci.
Prima by od toho neustoupila ani v případě, že by na to IPTV a OTT operátoři nekývli, protože je tlačená ze strany zadavatelů reklam. Navíc jak známo, tak diváci nejčastěji sledují pozemní vysílání, pak satelit a kabel - a pro IPTV a OTT zbývá sotva čtvrtina diváků. Kromě toho i valná část diváků právě IPTV a OTT sleduje pořady lineárně a nemá potřebu řešit reklamy. Celé je to zbytečný humbuk, na který si za rok už nikdo ani nevzpomene.
Nerad bych se mýlil, ale tyhle stanice žijí asi hlavně z reklam a ne z poplatků za kabelovku. Taky by Vám mohli jen tu kabelovou TV zdražit o tolik, o kolik víc si řekla Prima za to, že jim to bude dodávat bez omezení.
Já si myslím, že model sledovaniTV je jeden z těch lepších - kdo má potřebu sledovat Primu bez reklam, tak si připlatí. Zbytku se díky tomu nemusí zdražovat. Ostatně někteří zákazníci SledovaniTV za Novu a Primu už teď nějaký ten peníz připlácí, aby je mohli sledovat všude, ne jen v partnerských sítích.
Tak hodně štěstí Primo s tímto modelem. (pře)Poskytovatelé obsahu si tímto asi podepsali svůj rozsudek, že na toto přistoupili. Proč si mám platit kabelovou TV, když přijdu o základní funkcionalitu kvůli které jsem si ji platil? Jde hlavně o precedens. Pokud by na toto odmítli všichni přistoupit jako O2, Prima by musela logicky od tohoto požadavku ustoupit. A platit dodatečný poplatek? Tude cesta nevede, protože tím, že jim tohle prošlo tak toto zítra bude chtít Nova a další, takže se bude platit i jim? Až nebude třetinu vysílacího času tvořit reklmama tak lidi nebudou mít potřebu ji přeskakovat.
4. 2. 2022, 11:36 editováno autorem komentáře