Programy si pečlivě vybírám, u TV prosedím max. hodinu denně a reklamy? v TV jdu na jiný kanál, nebo ji vypnu úplně a na internetu je mám dokonale a totálně zablokované. V mobilu funkční aplikaci www.nevolejte.cz a mám klídek a pohodu. Reklama je přeloženo do češitny, sousloví opakovaně klamati, takže necítím potřebu ji konzumovat. Nakupuji jen to, co nezbytně potřebuji, teď už většinu v mnohem levnějším zahraničí a pokud chci něco koupit, zajímají mne především technické parametry, ne reklamní bláboly.
Sice jste skeptik, ale jako senior, bych od vás očekával rozumnější nápady. Předpokládám, že také vlastníte "debilbednu", u které se pravděpodobně cítíte jako de*il a to vám nevadí? Tak před ní pořád neseďte, používejte přepínač kanálů, či nejlépe vypínač, nebo udělejte víc, než jen psát na toto fórum.
Které TV u nás žijí z koncesionářských poplatků? Já vím jen o jedné - ČT. Pokud toužíte po aplikaci vašeho názoru, zatlačte na politiky, ať změní zákon tak, aby se zvedly poplatky a mohla se veškerá reklama a sponzorství zakázat. To jsou totiž zatím legální zdroje doplňků do rozpočtu ČT. Možná ale nevíte, že koupením vysílacích práv na některé sportovní akce se kupuje i povinnost doplňovat přenosy reklamou. Jejím striktním zákazem by tak ČT přišla o část svých pořadů, které jsou občas diváky vyžadovány a i oblíbeny.
Komerční TV podnikají podle toho, co jim zákony a vysílací koncese povolí. Opět byste musel zatlačit na politiky, aby tato pravidla přizpůsobili vašim nárokům. Možná si to neuvědomujete, ale komerční stanice nepodnikají v oblasti charity, ale jsou součástí komerčních sdělovacích prostředků, jejichž sledování není povinné a tudíž si ani divák nemůže diktovat jejich provoz. Pokud se vám nelíbí a je to pro vás nepřekonatelný problém, je jedno jednoduché řešení, na TV se vůbec nedívat a máte to ihned vyřešeno.
Pokud jste opravdu expert na funkci reklamy, dejte se do služeb TV stanic a jistě vám lepší účinnost reklamy a její vyšší sledovanost, přinese balík peněz a hlavně vás, inteligenta, nebude urážet . Bylo by škoda takový talent nevyužít nejen pro vás, ale i pro všechny spoluobčany, televizní diváky.
Každá debilbedna, čili TV přijimač, má přepínání kanálů a vypinač. Takže pořád je a zůstane možnost se konzumaci reklamních jedů vyhnout. A TV, které žijí z koncesionářských poplatků by měly mít jakoukoli reklamu, včetně uvádění sponzorů pořadů striktně zakázanou. Komerčním stanicím bych pak:
1/ zakázal vkládat reklamní bloky do pořadů
2/ reklamní bloky vkládat pouze do mezer mezi pořady a v programech uvádět a dodržovat přesné časy běhu reklam
3/ jednu konkrétní reklamu uvádět max. 3x za 24 hodin a s minimálně 2,5 hodinovým odstupem. Ječení zeleného skřeta, nebo Bédy Trávníčka každých 20 minut je urážkou každého duševně normálního člověka. Pokud chcete účinnost reklam zvýšit, měli byste jejich obsah a způsob vysílání upravit tak, aby byly snesitelné i pro inteligentnější část obyvatel.
Dovolím si tu "volně" shrnout podmínky tří poskytovatelů, u kterých jsem se o IPTV zajímal (zhruba před rokem). Jde o jakýsi průnik jejich podmínek, extrahovaný z mailu, kterým jsem to tenkrát konsultoval s přáteli:
-Základní nabídka zahrnuje běžné stanice, dostupné i z pozemního vysílání: ČT, Nova, Prima, Barrandov...
- u kanálů v základní nabídce není záruka, že budou v HD rozlišení,
- u stanic je možné "zpětné shlédnutí" obvykle 3 dny dozadu, ale nemusí být dostupné u všech programů,
- je možné nahrávat pořady, ukládání obvykle na 1 měsíc, 5 až 10 pořadů; nemusí být dostupné pro všechny kanály...
Tolik "papír". Podle toho je v základní nabídce zhruba 30 programů, kromě ČT nemusí být v HD kvalitě a nemusí být dostupné vůbec, zpětné shlédnutí či ukládání stačí fungující pro jediná program. S prominutím : takovou službu by si asi objednal málo kdo.
Reálně to bylo 25+ HD programů, zpětné shlédnutí na ČT, (a většině z...) Nova, Prima, Barrandov, taktéž ukládání záznamu "na později", pokud jich bylo málo, tak vydržely i půl roku.
Ten rozpor mezi "smluvním" a "obvykle fungujícím" je dost velký.
Změnu podmínek musí poskytovatel v dostatečném předstihu svým zákazníkům oznámit. A ti pak mohou nové podmínky akceptovat a ve smluvním vztahu setrvat, anebo je neakceptovat a ke dni účinnosti změn odstoupit od smlouvy. Což pochopitelně není jenom případ nějakého přetáčení, ale i dalších věcí, např. ceny nebo programové nabídky apod.
Když si pořizuji jakoukoliv službu, tak se prostě musím zajímat o podmínky poskytovatele. Pokud tak neučiním, pak se nemohu divit, když je časem vše jinak, než si myslím.
Není pravdou, že co zaručuje smlouva se rovná tomu, že by nejspíš nefungovalo nic. Každý poskytovatel musí uvádět (a dodržovat) i minimální zaručenou kvalitu služby, takže zákazník má dost informací, aby se rozhodl jestli bude nebo nebude daného poskytovatele mít.
Jenže to je právě to, co se zákazníkům nelíbí. Rozhodnutí pořídit si IPTV dělali na základě nějaké nabídky, často poněkud přikrášlené. Smířili se s reálnými parametry a platili, co platili. Vědí, že mohou od smlouvy odstoupit (často i rychleji, než za 30 dní), vědí, že ve smlouvě není žádná záruka funkčnosti.
Ale faktem je, že kdyby neměli možnost "přeskakování reklam", mnoho z nich by si IPTV nikdy nepořídilo. Nechtějí platit za "pouze ty minimální parametry, které jsou ve smlouvě", protože kdyby mělo fungovat pouze to, co ta smlouva opravdu zaručuje, nejspíš by nefungovalo nic. Jsou ochotni platit za "obvyklé" služby - a jako "obvyklá" jim byla prezentovaná (donedávna fungující) možnost přetáčení záznamu. Služba, která se nyní stává natolik "neobvyklou", že má být pouze za příplatek.
Jenomže takto to přeci v reálném světě nefuguje. IPTV se rády chlubí právě tou funkcí nahrávání a zpětného sledování, ale když se podíváte do podmínek služby, tak se vlastně nezavazují nikdy k ničemu a pokud už k něčemu ano, tak u všecho jsou poznámky pod čarou a vyhrazení si práva změny.
A to máte u nákupu všech předplacených služeb. Jak dopadl Skylink s "navždy" za jednorázový vyšší poplatek už se tu taky probíralo a nepomohly ani soudy.
Takže co roky fungovalo je vlastnost se kterou si to pořizuji.
A zajisté máte pravdu, že mohu službu ukončit, ale kdo na to má neustále něco platit a ukončovat? Zruším anténu, pořídím IPTV a za půl roku co? Zase platit a zařizovat něco nového? U dosti takových služeb máte aktivační poplatky plus případně koupě/pronájem HW a to Vám nikdo zpět nevykoupí.
Takže sice máte právo odstoupit bez sankcí a službu zrušit (i když v tomto případě o tom pochybuji), ale těžce si to zaplatíte jiným způsobem.
Jestli si někdo platí IPTV nebo OTT, pak by měl znát podmínky svého poskytovatele a vědět, na co všechno má nárok. Nikoliv tedy tak, že pokud něco roky fungovalo a teď třeba nově nebude, tak je to hned špatně. Rozhoduje to, k čemu se poskytovatel zavázal. V každém případě ale zákazník může smlouvu se svým poskytovatelem bez udání důvodu vypovědět a výpovědní doba je max. 30 dní, pak smlouva končí.
Pokud si platí nějakou IPTV, tak předpokládají, že si platí za všechny její funkce - bez ohledu na to, zda je reálně používají. Důležitá je možnost je použít.
A najednou přijde změna, kdy za stejnou cenu o tuto možnost přijdou nebo si (výrazně?) připlatí za zachování stávající funkčnosti.
A navíc jim všichni tvrdí: Nedivte se, podle smlouvy to můžeme udělat, takže máte smůlu.
(Abych ocitoval oblíbené úsloví jednoho kolegy: Drž hubu a plať!
)