Prima vyhrožuje trestním stíháním za zmíňku o tom, že diváci mohou začít její pořady stahovat nelegálně z internetu. https://www.tvkompas.cz/vyzva-ftv-prima-ke-zjednani-napravy-ohledne-clanku-na-webu-tvkompas-cz/. To je dost absurdní dopis a ukazuje to, jak má Prima pokřivené vnímání, jak kdyby bylo nějakou naší zákonou povinností sledovat reklamu.
Naopak pro diváka obchodní model Primy není vůbec podstatný, to je věcí Primy a stejně tak divák má zákonou možnost si pořad nahrát a podívat se na něj v libovolném pořadí, libovolně sestříhaný a přeskočený a klidně bez reklam, jen to nesmí dále šířit.
takže návod k nelegálnímu chování diváků mě nepřekvapuje a reakce Primy se dala čekat
Kde vidíte nějaký návod? O návodu by se, dejme tomu, dalo mluvit, kdyby v tom článku byl odkaz na konkrétní weby, kde se dají pořady Primy stáhnout, ale on tam jen napsal, že divák si bude vybrané pořady Primy stahovat bez reklamy „z neoficiálních úložišť“
, to přece není žádný návod. To je jako kdyby někdo do článku napsal, že třicítka tam a tam je nesmyslná a že ji řidiči stejně nebudou dodržovat, a byl obviněn z návodu k porušování silničního zákona. A to nemluvím o následující větě, která jim vadí a jejíž hodnocení už je naprostým vrcholem mimoňství:
„ ... Případně si preferované pořady nahraje z lineárních platforem – z antény nebo satelitu – a reklamy si pak sám přetočí bez zásahu operátora.“, kterými navádíte, popř. dle okolností můžete navádět čtenáře k nezákonnému jednání.
Asi by si právnička měla ujasnit, co které slovo v češtině znamená. Podněcování je když lidem napíšete, že mají něco udělat, návod je když jim vysvětlíte jak. Pokud jen napíšete, že to nejspíš lidé budou dělat, není to ani jedno. A na nahrávání pořadu (pro vlastní potřebu) z DVB-T2 nebo DVB-S2 není nelegálního vůbec nic - a na tom, jestli si nahrávku pustím celou nebo jen část, jakou část a v jakém pořadí jednotlivé úseky, taky ne. Ale ona holt dostala za tohle zaplaceno, tak usilovně pěje píseň toho, koho chleba jí.
Tak on je Juraj Koiš známá horká hlava a rádce Skylinku při ne úplně košer boji proti pozemnímu vysílání v době přechodu na DVB-T2, takže návod k nelegálnímu chování diváků mě nepřekvapuje a reakce Primy se dala čekat. Současná mediální přestřelka ale Primu v pozitivním světle nevykresluje a to se dřív nebo později může projevit jak na oblibě u diváků, tak u reklamních inzerentů. V podnikání občas funguje status quo, které není dobré překračovat a to ve prospěch všech, což se Primě v tomto týdnu povedlo.