A to je právě ta chyba, operátoři a poskytovatelé internetu budou platit televizím za to, že televize vydělávají na reklamě přenášené infrastrukturou operátorů. To už rovnou může chtít po operátorech poplatek za přístup a za proklik každá internetová stránka od Seznamu až po Rohlík.cz. Pokud chce někdo prodávat produkt, nechť si ho prodává na jím provozované platformě a nevydírá provozovatele připojení a poslední míle.
nějak mi není jasné, jak vypadá kombinace odložené sledovanosti a nemožnost přeskočení reklam. Když budu muset přerušit sledování nějakého pořadu, abych si ho pak později dodíval, tak budu muset odsledovat všechny reklamní bloky od počátku a vždycky když budu chtít v pořadu přeskočit, tak se vždy zobrazí všechny reklamní bloky v přeskočené části pořadu?
Mluvilo se například o tom, že nahrávka půjde přetočit na začátek, ale ne dopředu. Prima také vysílá časové značky, kdy je v pořadu reklamní blok, a tam zřejmě nepůjde záznam posunout. Ale konkrétní implementace asi bude záviset na operátorovi a jeho platformě, například Nej.cz v tom nemá úplně jasno.
Prostě jestli před lety dělaly tržby z reklamy 100 milionů, teď jim firmy už tolik peněz za reklamu nedávají se zdůvodněním, že na ně kouká o 15% diváků méně ...a vyberou jen 85 milionů. To je ta ztráta. (čísla jsou fiktivní, jen pro příklad)
Nebo vyberou těch 100 milionů i když cenu reklamy zvedli.
výnos z reklam meziročně roste již několik let, vloni přiznali 3.5 mld, stejně tak jí mírně roste sledovanost (drží se stabilně na 25+ % celorepublikově). O2 TV má asi 500 tis zákazníků a nějak nevěřím tomu, že všichni přetáčí a nekoukají na pořady normálně, aby TV prima mohla přijít o stovky milionů za reklamy.
Prostě mi nesedí jejich marketingový čísla a spíše to považuji za nástroj nátlaku a nikoliv popis reality.
Někteří zjevně nechápou, že je svaté právo každé komerční stanice, aby si nastavila pravidla jaká chce, tj. když chce HD za poplatek, tak dá HD za poplatek, když nechce mít v terestrice HD, tak tam HD není, když nechce přetáčet reklamy, tak se prostě reklamy přetáčet nebudou, tečka.
V každém případě je ale úsměvné, jak člověk soustavně čte, že se na ten "odpad" Novu a Primu nikdo nedívá a nikoho tyto stanice nezajímají, ale běda, jak se někde něco v souvislosti s nimi zdraží nebo změní, tak je hned všude povyk, jakoby se jednalo o konec světa. Ale nikdo se na to nedívá a nikoho to přece nezajímá :D
Ale tady přece nejde o to, že TV stanice chtějí poplatky po lidech, kteří je chtějí sledovat jako je to v případě Voyo, iPrima, Netflix, HBO, Amazon, Apple TV a další - proti tomu nikdo nic nemá a každý má mít svobodnou volbu si takovou službu vybrat. Tady se přeci jedná o situaci, kdy infrastruktura poskytující připojení a servery má platit společnostem, které vydělávají z reklamy díky sledovanosti a navíc taková služba je divákovi vnucena v rámci kompletního balíku aniž by měl možnost programy Novy či Primy nesledovat a neplatit za ně.
Kromě toho, že je vám naprosté houby po tom, co komu píši (to se může ozvat max. ten dotyčný, ale ne vy mudrlante), tak já celou dobu četl jeho nickname "agent" (mám červené písmo na tmavě fialovém pozadí a nějak to splývá). Tak tedy ejdžr, resp. v mateřské němčině Fluss neboli "Die Ager ist ein Fluss in Oberösterreich". Spokojen? Befriedigt?
Ale takhle přece fungují všechny televizní stanice, které prodávají svůj obsah přes svůj zpoplatněný portál na svých serverech, stejnětak drtivá většina televizních stanic si platí za šíření přes satelit nebo DVB-T2. Ta nelogičnost je stejná, jako bych chtěl po spediční firmě, aby mi zaplatila za to, že bude rozvážet zrovna moje zboží. To nemůžeš myslet vážně vybudovat stanici s tím, že mi distribuci budou platit operátoři, takový naivní byznys plán fakt fungovat nemůže a se svojí nelogickou opozicí seš totálně mimo.
Opravdu máte možnost si vytvořit vlastní stanice a všem to natřít se svým obchodním modelem. Vzhůru do toho!
Jenom pro úplnost, tak před vámi už to stejným způsobem zkoušela spousta stanic - od Galaxie, přes TV3, Z1, 24CZ, nějaký dětský program, pár hudebních atd. A všechny už jsou minulostí...
Mimochodem tedy drtivá většina CZ stanic za šíření přes satelit neplatí, vše naopak platí SAT operátoři. Nejste příliš kovaný v dané problematice.
2. 2. 2022, 14:57 editováno autorem komentáře
Ročně kvůli možnosti přeskakování reklamy přicházíme o stovky milionů korun
Aby tohle mohla být pravda, museli by provozovatelé IPTV Primě poskytovat přesná data, ze kterých by se dalo spočítat, kolik diváků daný reklamní blok nebo jeho část vidělo (tedy spíš kolik klientů si ho stáhlo), a Prima by inzerentům musela fakturovat na základě těchto čísel. Skutečně to takhle funguje nebo nám tu Prima věší bulíky na nos?
Právě tyhle statistiky sledovanosti (celkové) žádný IPTV operátor nepustí ven, podle nich se totiž staví byznysplán. Jak už jsem psal (opakovaně), cosi si jaksi vypočítali. Ale nechtějí říct z jakých podkladů a jakým způsobem. Jenom furt "přicházíme o peníze !".
Timeshift a možnost posunu je základ každé IPTV a ani diváci, ani O2 nemůže za nepochopení principu technologie. A taky, co jsou poslední přírůstky "Show" a "Star" + současná "Love"? To jsou jen nosiče reklamy, mezi kterými je nějaká laciná xkrát reprízovaná vata (Rosamunde Pilcher, Doktor z hor, Nikdo není dokonalý, atd ad nauseam). Kdo by za to měl platit??
O2 TV jsme si zvolili právě proto, že ji můžeme zapnout později a přetočit si reklamy. 99 % reklam považuji za obyčejné vymývaní mozků a ohlupování lidí. Podle reklam zásadně nenakupuji ani zboží ani služby, protože výsledná cena je navýšena o podíl na poplatcích za reklamu. Vrcholem reklamní stupidity je agent s povolením srovnávat. Ještě se nevyřešily následky a dopady spolupráce s nejlevnějším dodavatelem energií a už máme sedat na lep dalšímu chytrolínovi. Tož tak.
2. 2. 2022, 14:54 editováno autorem komentáře
Jakožto člověk, který kupoval televizi z donucení (manželkou) a provozuje ji na DVB-T2 a to ještě polovinu času na ní pouštím filmy z počítače, tak fakt nechápu člověka, který dobrovolně platí k poplatkům za internet ještě +300 Kč měsíčně, aby pak koukal na reklamy...
Nechápu, že už dávno není placená TV (satelit, kabel, IPTV) bez reklam. Je to odrbávání poslušných ovcí. A dost mě děsí, že se tahle zvrhlá móda začíná objevovat u hardwaru (např. e-book čtečky, tablety apod.), kde dostanete slevu na zařízení za obtěžování reklamou.
Vždycky mi to připomene scénu z filmu Idiocracy/Absurdistán, kde borec kouká na obrazovku přes celou zeď, kde jeden malý obdélníček vprostřed je běžící "hodnotný" pořad - film Pr*el, trhák sezóny, kde 3 hodiny sledujete vystrčenou pr*ící pr*el, a ve zbylých 90 % plochy obrazovky jsou jen reklamy...
A ješte je dobré zmínit jednu věc.
A terestrického vysílání platí Prima za distribuci. A divák se dívá zadarmo. A výměnou konzumuje reklamy.
U IPTV platí divák za obsah a distribuci svému operátorovi. A operátor platí za obsah televizi. Televize vedle toho ještě bere zisky z reklamy. Takže si za stejnou službu nechají zaplatit 2x.
Je sprostota a zlodějina, že platícímu zákazníkovi chtějí bránit v přeskakování reklamy..
Jestli se tenhle nešvar televizních šmejdů prosadí do obecné praxe, budu chtít po operátorovi férovou služby s balíčkem programů, kde tyhle programy s nucenou reklamou vůbec nebudou. Vůbec. Ať z mých peněz nevidí vůbec nic. Jinak službu ruším.
U IPTV platí divák za obsah a distribuci svému operátorovi. A operátor platí za obsah televizi. Televize vedle toho ještě bere zisky z reklamy. Takže si za stejnou službu nechají zaplatit 2x.
Zase až takhle jednoznačně bych to neviděl. Třeba u papírových novin a časopisů je také obvyklé, že za ně sice platíte, ale stejně jsou v nich navíc ještě reklamy. Pravda, ne ve všech, ale ty, kde není, jsou většinou dražší. Což se dá ale říct i o televizních programech.
Ale ono to tak je,že si za to nechávají platit 2x.
Ten přímęr s novinami vůbec nesedí.
To není tak, že bych si v MHD mohl vzít zadarmo Metro. A ty stejné noviny, které jsou v MHD zadarmo, bych si v3 stejném rozsahu, kvalitě a se stejnou reklamou, šel předplatit, aby mi je posílali do schránky.
Ten příměr by šeděl, kdybych si předplatil do schránky magazín Reportér, Hospodářské noviny a Deník N.
A PNS by mi do schránky ještě k tomu doručovalo ještě reklamní leták Lidlu a Makra. A ten deník Metro. A ty reklamní noviny by pak chtěly po PNS, že jestli chce někomu distribuovat jejich reklamu, musí to povinně dávat do schránky všem. I těm co to nechtějí. A pokud to navíc nechtějí číst a určitý čas koukat na jejich reklamy, tak mají těm majitelům schránky naúčtovat poplatek navíc, aby jim to kompenzovalo, že na ty reklamy z Lidlu nebo v Metru nechce člověk koukat.
Pak by to srovnání sedělo.
Já si platím IPTV jen a pouze proto, že to má EPG a můžu si tam cokoli pustit zpětně, kdy já na to chci koukat. A nechci koukat na reklamy. A za to jsem ochoten platit.
Jestli Prima chce peníze navíc, nemám problém. Ale pak chci balíček programů IPTV, kde ty programy Primy nebudou. A já za ne nebudu muset platit, když na ně kvůli té reklamě stejně nebudu koukat.
Kdybych chtěl koukat na Primu s reklamou zadarmo, nepotřebuji na to IPTV a zadarmo si to naladím z dvbt.
Všechny příměry jsou hloupé. Podstatný je jen konkrétní případ té konkrétní věci a je zbytečné ho přirovnávat s čímkoliv jiným, pokud není účelem poskytnout zjednodušení, což z pohledu koncového zákazníka není tento případ.
Z pohledu koncového zákazníka mi Prima chce "zařídit" zhoršení služby. Jenomže z mého pohledu tento vlak už dávno odjel. My televizi máme a máme Kuki, protože se hodí dětem pustit nějakou pohádku, když už je nic jiného nebaví, ale KUKI máme proto, abychom to mohli pustit když to potřebujeme my. Starší děti (puberťáci) ani pořady z distribuce TV stanic nesledují. Mají Netflix a You Tube (nechávám stranou, jestli je to nějaký "pokrok" a zda vůbec k lepšímu).
S ženou se sem tam podíváme na nějaký film, nebo seriál typu Přátelé, MASH, nebo TBBT, když zrovna nepadáme únavou do mdlob. Ale kdybych nepřeskakoval reklamy, tak se z 30 minutového seriálu stane 60 minutový seriál a reklama. To je už pro mě nepřijatelné. A pokud mi bude Prima nutit přehrání reklamy, tak fajn, je to jejich služba, ale to se na ten pořad raději nepodívám. Nemám potřebu. Mé děti nemají tu potřebu a až odroste generace lidí zvyklých na lineární vysílání, tak už nikdo nebude mít tu potřebu. A pokud mi tu KUKI zdraží, tak se budu rozmýšlet, jestli se nezbavit i té IPTV.
No já bych se nedivil, kdyby O2 nalezlo právní výklad, podle kterého by šířili všechny programy Primy v kvalitě DVB-T2 jako převzaté lineární vysílání, ale bez zpětného shlédnutí a tím pádem by Primu šířili, ale nezaplatili jí ani korunu. To by byl od O2 rozumný kompromis jak totálně nenaštvat diváky a jak si nenechat kálet na hlavu od TV Prima.
Obávám se, že nikoliv. Jak zaznělo v jiných médiích, Prima požaduje "žádné přetáčení reklamy dopředu" při sledování všeho na co mají licenci. A na nahrávku (odložené shlédnutí) se prodávají licence také. Ale berte to pozitivně, zpátky přetáčet Prima milostivě snad zatím povoluje, abyste si reklamní veledílo mohl nakoukat víckrát a tím jím přisypat do prasátka víc... :-)
Tak O2 samozřejmě má dobrý důvod, proč Primě nevyhovět - jakýmkoliv zvýšením poplatků přispívají konkurenci firmě z vlastní skupiny. A na Nově by se vůůůůbec nezlobili, kdyby pár set tisíc lidí přišlo o možnost koukat na největší konkurenci. To se vyplatí i obětovat pár tisíc klientů, kteří by od O2 odešli :-)