Dělají všechno pro to, aby je už nikdo nesledoval. Pamatuji si začátek vysílání komerčních televizí u nás. Pokud budou vysílání obohacovat přiměřenou porcí reklamy, jako tehdy, tak se na ně budu klidně opět koukat. Naštěstí máme i jiné možnosti audiovizuální zábavy a televize, které to přehání s nenažraností už fakt není potřeba sledovat...
Tak jsem se schválně na jeden upoutávkově-reklamní blok podíval. Schválně jsem vybral ten mezi dvěma dílama Simpsonových (P Cool), což je jedna z mála věcí, na které se v televizi dívám.
Suma sumárum, v celém reklamně-upoutávkovém bloku je jediný výrobek, o kterém nemůžu okamžitě říct, že nemám zájem. Ani jediná reklama mě nepřesvědčila o tom, že bych měl koupit zrovna jejich výrobek. Takže i kdybych se na reklamy koukat musel, jejich účinek bude plus mínus nula. Jo a jeden přechod ke konkurenci. Hlavu mám tak vycvičenou, že zvuk televize, pokud se na ní nedívám, snadno odfiltruju. Jen tlačte. Každá akce vyvolá reakci.
no já si u PODY připlácím za HD i za možnost sledování ze záznamu, zvlášť za Primu a za Novu, takže jsem docela zvědavej co to bude znamenat pro mne. Jestli to bude beze změny nebo si řeknou o větší "krajíc chleba" :-).
Ale je fakt, že současná nabídka roky starého recyklátu v přepočítaném vyšším rozlišení kdy trvá celovečerní film 4 hodiny je mně rok od roku více ukradená ... tak hodně štěstí Novo a Primo :-)
Televizní reklamy ani nemají fungovat tak, aby si člověk po jejich shlédnutí hned běžel koupit zmiňovaný produkt do obchodu. Zaseje to do našeho podvědomí informaci, že takový produkt existuje. Když se pak v obchodě rozhodujeme mezi no-name pracím práškem Špindíra práškem Sajrajt, který známe alespoň z reklamy, tak si pravděpodobněji vybereme ten druhý. Můžeme si říkat, že nás to neovlivní, když o tom víme. Ale i totální blokádou produktů z reklam při nakupování jsme jimi vlastně ovlivněni.
Jako nejlepší vidím na reklamy pokud možno nekoukat vůbec. Taky už několik let nemám televizi.
Tak teď vás totálně "odrovnám". Je to něco naprosto nepředstavitelného a nechutně kacířského, ale já jsem až takový odpadlík, že sleduji i staré černobílé filmy. Rudovous, 7 samurajů, Yojimbo, 12 rozhněvaných mužů, Metropolis, Moderní doba, Světla velkoměsta, Diktátor, ... a představte si tu troufalost ... každý z těch filmů je lepší než většina filmové produkce 21. století.
Máme demokracii,takže si můžeme dovolit vše, na co nám stačí peníze. Proto oligarchové nikdy nesedí za mřížemi (leda tak v totalitním Rusku. U nás sedí jedině ve vládě.) Takže za možnost NEsledování reklam brzy budeme muset platit. Reklamy v učebnicích, v placené televizi, všude kam se podíváš... Spousta webů zakazuje vstup s blokovačem reklam. Vsadím se, že addblocky za chvíli budou přirovnány k nelegalnimů softwarů a budou na nás vymáhat ušlý zisk.
Přehání, samozřejmě. Na druhou stranu, už před pár lety se Prima nestyděla doprostřed odpolední kdoví kolikáté reprízy Stargate SG-1 na Cool (čistý čas 40-45 minut) vrazit devítiminutový blok reklam. V prime time na hlavním kanálu už je dnes poměr 1:4 naprosto běžný a leckdy ho televize i překračují (neřeším oficiální metodiku, takže do reklam počítám i všechny sebereklamy a znělky).
Namátkou jsem se podíval do programu na nejbližší sobotu. Nova 20:20-22:00 Jurský park 3 - podle programu 81 minut (tj. 19 minut reklam). Nova 22:00-00:20 Šílený Max: Zběsilá cesta - 109 minut (31 minut reklam). Prima 20:15-22:00 Krokodýl Dundee (prý premiéra - WtF?) - 94 minut (11 minut reklam). Prima 22:20 - 00:55 Odstřelovač - 121 minut (34 minut reklam).
To jsou čísla, která by nám ještě před 10-15 lety připadala absurdní, takže kdo ví, čeho se ještě dočkáme.
Co třeba jednoduché zařízení na bázi levného raspberry pi připojeného k internetu s průchozím HDMI konektorem, ktere by v okamžiku kdy rozpozná virus (pardon reklamu) pošle na HDMI místo původního signálu velký vlídný nápis: Nepanikařte a dejte si pauzu. Na konci reklamního bloku by zazněl hlasitý zvuk gongu jako v divadle abychom nemuseli okem sledovat zda už reklamy končí. Myslím že by to byl prodejní šlágr. Každý si rád vyčistí hlavu od reklam. Byl by to takový televizní adblock
To, co opravdu stojí za vidění, je většinou staré třicet a více let - tam není převodem do ultra HD nic moc co nového získat. Teď jsem zrovna koukal na Hraběte Drakulu z roku 1970. Ilja Racek tam pobíhá s plastovými zuby, Maciuchová hraje svou jedinou polohu, totiž Maciuchovou, kolem plamenů svíček tančí černé stíny, každá scéna je jinak nasvícená... co z toho potřebuju vidět v ultraHD? Nic. Je to pořád stejně dobré, ať na to koukám v 640x480, nebo v 320x240. Do ultraHD by to beztak nikdo neremasteroval, akorát by to roztáhli a prohnali nějakým vyhlazovacím algoritmem, a to umí můj přehrávač taky...
no je to otravné a nadšený z toho nejsem, ale ať se zase nechovám jako pitomec ...musím uznat, že pokusy zpoplatnit některé weby a zachovat tak jejich vyšší kvalitu (profesionální novináře) pohořely, nějaké placené TV kanály (skoro) bez reklam také existují (CT, HBO ...) a přesto lidí na to buď nadávají (ČT) nebo si je kvůli ceny neobjednají (HBO). Prostě je to daň za to mít takovou službu levněji ... když bude daň příliš vysoká nebo otravná, podání je na nás! Ale ne nadávat, ale odhlásit ... :-D
Zatímco jinde ...
Spotify testuje neomezené přeskakování reklam pro neplatiče
https://technet.idnes.cz/spotify-hudebni-aplikace-preskakovani-reklam-fay-/kratke-zpravy.aspx?c=A180813_132413_tec-kratke-zpravy_hege
Honza:
Učebnice už jdou zcela mimo mne, za TV, kromě koncesionářského výpalného, nikdy platit nebudu, a pokud mi web sdělí, že si mám adblock vypnout, tak prostě odejdu a má o jednoho návštěvníka na věčné časy míň. Zlu je nutno se aktivně bránit a čím dřív a masověji se s tím začne, tím lépe.
Fajn, takže místo relativně použitelného zpětného přehrávání teď zase pofrčí pirátství. Svůj čas mám rád a určitě nebudu koukat 15 minut z hodiny na reklamy. Kdyby alespoň ty televize nebyli zkostnatělé a dali možnost připlatit si pár drobných za to, že tam ta reklama při zpětném přehrávání vůbec nebude. Technicky to je řešitelné, sice by se museli všichni se všemi dohodnout, ale ne - oni to raději zakážou.
F03K:
Tak zrovna já ,,hloupou" TV vlastním a dám si dobrý pozor, abych ji vlastnil ještě dlouho. Takže DVB-T2 budu řešit tím nejlevnějším a nejblbějším settop boxem, nebo se dohodnu se sousedem, který umí dekódovat satelitní vysílání bez karty. A reklamy? V počítadle ani jedna a v TV hup na jiný kanál, nebo MUTE a nakrmit kočičoura, dojít na WC, nebo sáhnout po papírové knížce, či pustit si do sluchátek úplně jiný zvuk z úplně jiného zdroje, občas je to velmi žertovné.
Kdybych nepil pivo, kafe a nemusel jezdit autem, tak souhlasím na 100%. A k čemu je dobrý Fastfood? Snad jak si co nejrychleji pořídit žaludeční vředy. Narazil jsem na restauraci, kde se na jídelním lístku skví nápis Slow food. A skutečně to stojí za to..
Komerční televize nesleduji, neb je to souvislý blok reklam občas přerušený nějakým pořadem. Stejně nejspíš nevalné kvality.. A přitom Nova kdysi tak slibně začala. Filmy, muzika... Kdeže loňskě sněhy jsou.
Když si vzpomenu na reklamy z doby socialismu, tak bych řekl, že šlo o docela názorný příklad cargo kultu. Prostě někdo vypozoroval, že se něco dělá (natáčí a vysílá se reklama na zboží), ale bez pochopení, co se to vlastně dělá a hlavně proč, z toho nevyhnutelně vyšla jen fraška. Takže jsme mohli sledovat reklamy na zboží, které u nás nikdo jiný nevyráběl, takže v 90 procentech obchodů k němu žádná alternativa nebyla, reklamy na zboží, které bylo aktuálně tak nedostatkové, že se na něj dělaly pořádníky, atd.
Můžeme si tady notovat, jak jsou ty dnešní reklamy stupidní a jak jsme všichni vůči nim imunní. Ale i kdyby tomu tak opravdu bylo (jako že to tak úplně stoprocentně neplatí), pořád bychom neměli zapomínat, že diskutující na Lupě nejsou úplně reprezentativním vzorkem veřejnosti. Oni v těch reklamkách nesedí úplní pitomci, kteří by neměli potuchy, co dělají.
Ale ani nemají fungovat tak, že v divákovi zanechají dojem hahaha, tak tohle FAKT NE. Chápu, že určitý vysílací čas ta televize vyčlení na reklamy, aby mohla platit náklady. Ale je to už pár let, co jsem viděl poslední dobrou reklamu. Nebo aspoň ucházející reklamu. Nebo aspoň reklamu s nápadem.
Celý ten koncept tak jak je aktuálně nastavený je naprosto špatně, všichni operátoři nabízející IPTV platí nově/primě/ose atd. dost nehorázné částky i když zákazník kouká jen na živé vysílání. Je například ironické když má zákazník SMARTTV a na TV kouká přes TV Tuner nic neplatí, ale jakmile využívá IPTV na naprosto to samé už najednou platí, vychází to z historického nepochopení systému a nenažranosti současných majitelů obsahu.
Správný koncept je takový:
+ živé vysílání zcela bez poplatků - co je zdarma na DVB-T má být zdarma i na jiné platformě
+ používání timeshiftu za mírný poplatek s nemožností přeskočit reklamu
+ neomezený timeshift za výrazně vyšší poplatek
Když se zeptáte kohokoliv kdo problematice rozumí řekne jasně že toto je jediná cesta jak si nepoštvat dnes už cca 1mil zákazníků využívající nějakou IPTV. Těm co nechtějí timeshift se služba zlevní, ti co mají timeshift se mírně zlevní a ti co chtějí skákat kam se jim zachce budou platit jednoduše víc.
Se na nějakou televizi už konečně vykašlete. Od té doby, co existuje dostupný internet, je to stejně totální přežitek. Podobně jako třeba pevná linka nebo dálnopis. A to nemluvím o tom, že se dnes už nedá koukat ani na naučné kanály, jaké blbiny tam dávají. A když už to vypadá zajímavě, tak to totálně zazděj překladem od nějaké au-pairky, která snad nemůže mít ani všechny třídy devítiletky, jak blbě je to přeložené.
A proč bych to sakra dělal? Bavíme se o dvou komerčních TV, které se snaží oslovit co největší procento diváků tím, že vysílají ten nejprůměrnější tuctový obsah, u kterého je největší šance, že ho shlédne co nejvíc lidí, ale který je taky k dispozici v podstatě všude.
Mi Nova nestojí ani za to, abych si přeladil TV. V EPG mi nějaký její kanál skáče jako Fanda, i když se tak už minimálně přes rok nejmenuje.
Nechápu co tady všichni řeší když na placenejch i neplacenejch TV dávaj to samý akorát chybí HD,tak si své oblíbené pořady nahrajte doma z DVB-T (nově všechny ČT programy v HD) zdarma sami,svým vlastním přístrojem (dnes to umí každá TV nebo BOX a pro ty schopnější je DVD REC. Panasonic) a tam si můžete přetáčet reklamy jak chcete + zvolit rychlost jako na YouTube.
Oni nejspíš chtějí vkládat do archivních pořadů nové reklamy. Staré reklamy prostě nahradí novými, jen tu reklamní pauzu ještě o trochu natáhnou, aby se jich tam vešlo víc. Nakonec budou pouštět reklamy souběžně, otevřou si na to druhé okno, a jejich zvuk se bude mísit se zvukem originálního pořadu :-)
Dockame sa samozrejme rozdelenia obrazovky na 9 pravouholnikov pricom samotny "program" pobezi v strednom a 8 okolitych bude zobrazovat reklamu.
takto:
https://www.google.sk/search?q=idiocracy+tv+screen&tbm=isch
obavam sa ze aj v tomto je varovne a nadcasove dielo Idiocracy skor manualom
Já reklamy sleduji a bavím se co to je za <i>, nebo na ne hledim jako na zjeveni (kdyz jsem na navsteve u nekoho kdo TV ma) - protoze jsem televizor, v momente kdy se se mnou rozloucil, odnesl do sberneho dvora a nadale dalsi televizor do domacnosti neporidil.
Poridte si akvarko nebo krb a pokud už se na něco chcete podívat, počítadlo které máte zajisté doma, vám to umožní.
r:
A to bude takový problém bedýnku otevřít a dovnitř přidat relátko, které odpojí i tu baterii? Nehledě k tomu, že taková TV dost nabyde na váze i rozměrech. A už se těším na to, jak budu, v rámci melouchaření, do takovýchto TV za mírný úplatek, montovat dálkově ovládaný ,,zhasínač". Možnosti, jak očurat neočuratelné se najdou vždycky a HW úprava to jistí.
Taky to byla součást předstírání, fasády, že jako v socialismu se máme tak dobře. Vůbec nehrálo roli jestli je zboží nedostupné nebo nemá alternativu, funkce reklamy byla předstírání, že navenek jsme byli jedna velká socialistická rodinka, které se doře vede. Pamatuju na reklamy na nějakou nechutnou sterilovanou zeleninu, která ležele v regálech většinou roky, než ji nějaký člověk v pomatení smyslů koupil.
Řešení je tak jednoduché, stačí, aby se lidí z vysoka, na televizi ... . Televize, bez ohledu na to jak perfektní je film, je důkazem poklesu intelektu těch kdo za ní sedí. Ti, kterým zbylo trochu rozumu, svůj volný čas využívají aktivně venku, nebo s přáteli. Televize, jako kategorie, patří do minulého století, a jakýkoliv její rozvoj, je jen plýtváním a marnou snahou o ovládnutí posledních ovcí v lidské populaci.
Kde jsou ty ošklivé totalitní časy, kdy do programů se reklamy vkládat nesměly a v tištěném seznamu pořadů byly uvedeny časy, kdy se na obrazovce objeví pan Vajíčko. A jsem si jist, že tyto, mnohem inteligentnější, než ty současné a nevtíravým způsobem servírované reklamy, byly, pokud jde o účinek na publikum, mnohem úspěšnější, než současný nechutný model.