Vlákno názorů k článku
Prima zůstává v O2 TV, obě firmy se dohodly na další spolupráci od XYZ - "Naším cílem vždy byli a budou spokojení diváci....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 2. 2022 15:54

    XYZ

    "Naším cílem vždy byli a budou spokojení diváci. Proto jsme rádi, že se nám podařilo domluvit se na nových podmínkách spolupráce se společností O2 Czech Republic, a to zpětně s platností od 1. ledna 2022. Diváci tak mohou v O2 TV nadále sledovat oblíbené pořady skupiny Prima – nejen v živém vysílání, ale také zpětně ze záznamu,“

    Vymlouvají se na diváky, ale ve skutečnosti se ulevilo hlavně Primě. Kdyby se všichni IPTV domluvili, že Prima končí, tak Prima si může vysílat reklamu defakto do zdi. Ztratí nevýznamné procento diváků, ztratí zájem inzerentů. Spadne cena za inzerci. Prima nemá na výběr nic jiného, než se domluvit.

    25. 2. 2022, 15:55 editováno autorem komentáře

  • 25. 2. 2022 17:07

    Ivan_z_Kolina

    Kdyby se všichni IPTV domluvili, že Prima končí, tak by tito IPTV operátoři nestačili vyřizovat odstoupení od smluv ze strany svých zákazníků, kteří by šli k jiným poskytovatelům TV, jenž Primu mají (terestrika, sat, kabel).
    Pro Primu by to bylo bolestné podstatně méně, navíc IPTV má asi jenom pětina z celkového počtu diváků, tj. 4/5 diváků se to v podstatě vůbec netýká. Takže ustoupit ze svých požadavků musí především IPTV operátoři, jenž v tomto sporu zcela bez debat tahají za kratší konec provazu.

  • 25. 2. 2022 20:34

    XYZ

    Kdyby byla pravda to co píšete, tak by Prima reklamu a přetáčení nemusela řešit. Váš úsudek je v tomto evidentně chybný. Stejně tak by Primě mohlo být ukradený, že se O2 původně nedohodlo. Ale jedno ji to není a nebylo. Proč? Vždyť by se nemusela přeci bát, že přijde o příjmy od O2, uživatelé by přešli na terestriku, z které má Prima pouze náklady. Také je lichá představa, že klienti IPTV by kvůli Primě hromadně odcházeli. Klienti IPTV jsou u IPTV i z jiných důvodů. Taktéž ne každý má možnost mít satelit a chce řešit pozemní příjem.

  • 25. 2. 2022 23:14

    Ivan_z_Kolina

    Zjevně vám nedochází, že zde vůbec nejde o nějaký můj úsudek a dokonce nejde ani tak o úsudek Primy, ale za vším je tlak inzerentů, aby reklamu nebylo možné dopředně přetáčet - prostě se inzerentům nelíbí současný stav, kdy reklamu dopředně přetáčet lze a vyvíjí tlak, aby se tak nadále nedělo. Jsou to jejich peníze a jejich stanovisko, dál to nemá smysl rozebírat.
    Klienti jsou u IPTV velmi často jenom proto, že jim to operátor vnutil k internetu. Samozřejmě část diváků také kvůli nějakým exkluzivním programům (obvykle sporty) nebo možnosti zpětného sledování, nicméně ani to nic nemění na faktu, že Prima má jednu z nejvyšších sledovaností napříč všemi platformami a všemi operátory, takže pokud by někde vypadla (O2), pak si ji divák prostě bude hledat jinde. A argument o tom, že ne každý má možnost mít satelit, je pochopitelně zcela nesmyslný a týká se možná několika málo jedinců, kteří bydlí někde v jeskyni (ti ovšem asi nemají ani TV).

  • 25. 2. 2022 23:55

    XYZ

    Stále vám uniká jedna zásadní věc. I když jste ji sám zmínil, aniž byste si toho sám uvědomil. Pozemní vysílání je pro provozovatele televizní stanice nákladné. Naopak vysílání pomocí IPTV výhodné. Vysílatelé dodávají provozovatelům HD obsah, upřednostňují tuto formu sledování před ostatními formami. Může poskytovat obsah v libovolné kvalitě, šíření je ovšem náklad jednoho streamu, náklady na další šíření nese poskytovatel. Za šíření navíc dostává peníze. Jesně, že inzerentům vadí přetáčení reklam, ale tomu tak je na všech TV stanicích.
    IPTV sám berete jako přítěž zákazníků k internetu. Počet zákazníků IPTV stoupá a stoupat bude i nadále. Konkurence je vysoká. Ano Prima má vysokou sledovanost, otázka zní, díky čemu. Pokud nebudu Primu nabízet, sledovanost logicky klesá. Čím více provozovatelů se přidá, tím méně Prima dostane, tím vice zákazníků ztratí. Spousta lidí ma IPTV také z důvodu, že odmítá sledovat SD obsah a ještě pouze v reálném čase. Druhá věc bude, když se nebude moct přetáčet reklama, jaký to bude mít časem vliv na tu sledovanost. A jak se to projeví na příjmech z reklamy. Vše se v čase mění a definitivnost a stálost není zaručena v ničem a u ničeho. O co jde Primě směrem do budoucna je z mého pohledu snaha maximálně využít technologie internetové k cílené reklamě na konkrétního uživatele. To je, nešířit reklamu všeobecně všem, ale cílit na konkrétního zákazníka individuálně, což tato technologie to jako jediná dokáže.

    25. 2. 2022, 23:59 editováno autorem komentáře

  • 26. 2. 2022 1:05

    Petr Faistauer

    Spíš to teď vypadá, že by ráda chtěla využít něčí technologii bez investice do vývoje, naopak aby za to dostala ještě zaplaceno od provozovatele řečené technologie. Napadá mne přesně slovo, kterým se takové jednání označuje...

  • 26. 2. 2022 7:52

    Ivan_z_Kolina

    Tady spíš jedna zásadní věc uniká vám - Prima v pozemním vysílání setrvává proto, že zadarmo dostala licenci do roku 2030 jako kompenzaci za předčasné opuštění dřívějšího DVB-T. A hlavně signál pozemního vysílání oslovuje cca 50% domácností, což v číslech dělá přes 2 000 000 domácností. Takže IPTV může být výhodná jak chce, ale s nějakou pětinou domácností na trhu je to stále jenom Popelka.

    Nikde jsem nepsal, že IPTV beru jako přítěž. Psal jsem, že spousta lidí má IPTV jenom proto, že ji poskytovatel netu vnutil ke službě. A to je velký rozdíl.

    Když nějaký poskytovatel Primu vyřadí, tak nenastane pokles sledovanosti, ale nastane odchod diváků od dotyčného poskytovatele jinam. Už pochopte, že divák sleduje Primu jako takovou a nikoliv, že sleduje Primu jenom proto, že mu ji jeho operátor nabízí (ten nabízí i desítky dalších stanic, ale přesto si divák vybere tu Primu).

    Kdysi v roce 2006 firma DIGI při svém startu na CZ trhu neměla v nabídce stanici Nova a řešila to tak, že při instalaci SAT kompletu pro svoji službu ještě dávala anténu pro pozemní příjem právě na Novu - výsledkem byl naprostý propadák a nezájem ze strany lidí, kteří prostě chtěli vše v jednom a ne paskvil, natož být bez Novy úplně. Posléze firmě DIGI došlo, že to takto skutečně nelze, tak načerno přebírala signál Novy z freesatu, aby nějaké diváky měla. Nakonec se s Novou samozřejmě dohodla a následoval poměrně raketový start. To uvádím proto, že jak Nova, tak Prima jsou naprosto klíčové stanice a pokud je operátor nebude mít, tak nebude ani on sám. A nezachrání to ani jinými stanicemi, tak to prostě je a nepochybně ještě dlouho bude.

    Ohledně přetáčení reklam z toho nedělejte vědu, protože kromě zpětného sledování u IPTV a OTT ty reklamy nikde jinde přetáčet nejdou (nanejvýš ještě u vlastních nahrávek), tj. všichni co sledují TV lineárně, tak mají nepřeskočitelnou reklamu (což jsou samozřejmě i diváci IPTV a OTT, protože ne každý se na vše dívá pouze ze záznamu).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).