Prodaný český startup Memsource mění jméno, přebírá ho od jím koupené konkurence

27. 9. 2022

Sdílet

Georg Ell, Memsource Autor: Memsource
Georg Ell, Memsource

Česká softwarová společnost Memsource dokončila integraci koupené německé konkurence Phrase a mění jméno. Obě firmy nyní budou vystupovat právě pod značkou Phrase. Zároveň došlo k produktovému a technickému propojení. Memsource koupila Phrase v roce 2021, transakce se pohybovala v řádech vyšších stovek milionů korun.

Majoritní podíl v Memsource v roce 2020 získala obří americká investiční skupina The Carlyle Group. Firmu to tehdy ohodnotilo na 1,3 miliardy korun. Letos Memsource získala od Carlyle dalších patnáct milionů eur, tedy asi 370 milionů korun.

Memsource se zabývá vývojem softwaru pro strojové a automatizované překlady a lokalizace. Službu využívají zákazníci jako Uber, Bosch, Volkswagen, Škoda, Porsche, Huawei, Zendesk nebo Fujifilm. Spojení s Phrase do balíku Phrase Localization Suite umožňuje centrálně řídit překladatelské procesy.

Tržby Memsource se loni dostaly k půl miliardě korun. Firma jako výkonného ředitele najala bývalého ředitele Tesly pro západní Evropu. Je to jedna z aktivit, kdy se české společnosti snaží angažovat lidé se zkušenostmi v mezinárodním obchodu, aby zúročily své technické kvality.

David Čaněk (Memsource): Dodáváme Uberu, ale s lepším obchodem a marketingem jsme mohli být dvakrát větší Přečtěte si také:

David Čaněk (Memsource): Dodáváme Uberu, ale s lepším obchodem a marketingem jsme mohli být dvakrát větší

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).