Koukám že ta zásadní informace se nezveřejní, a asi se pošeptá vybraným distributorům do ouška. ( smluvně?) Ono je totiž vcelku pochopitelné, že "e-shopy, nebudou moci k dálničnímu poplatku přidávat vlastní marži" - ta cena vyhlášená státem je u dálničních známek zkrátka konečná, Asi jako u známek na dopisy, nebo lístků na MHD. Což ovšem neznamená že to musí ti distributoři dělat "nutně zadarmo". Stát se s nimi může rozdělit o nějaké procenta z jím určené ceny. Asi jako třeba u těch lístků - i ty náklady na distribuci už jsou v ní obsažené..
Ono je tam těch podivností víc, např. "e-známku nebude možné ani rezervovat dopředu". Proč by si někdo rezervoval dopředu něco, co je jen poplatek za záznam v databázi a co v principu nemůže "dojít"? Nebo snad součástí implementace má být i emulace toho, že "známek" je omezený počet a že se mohou "vyprodat"?
Přímo v jejich prezentaci na slajdu Obecné a obchodní podmínky byl bod "Za zajištění úhrad časového poplatku nenáleží externím subjektům odměna". Zároveň na stejném slajdu i zmiňovali, že všechny subjekty budou mít shodnou smlouvu.
Důvodem je asi to, že zákon s provizí nepočítá, neznám ale ty legislativní podklady. V jiných případech stát umí platit provizi (viz současný prodej známek na poštách a benzinkách).
Berme to tak, že to je první výstřel státu, kdy umožní výběr daní libovolným komerčním subjektům při splnění podmínek a nikoliv jen těm, které prošly výběrovým řízením či s nimi byla smlouva uzavřena napřímo.
Já jsem to formuloval tak jak to je uvedeno v článku (dokonce v nadpisu) ".e-shopy si nebudou moci k dálničnímu poplatku přidávat vlastní marži. ".
Tedy, sice jak správně píšete "že je skutečně předepsaná fixní cena -- a to ta která je státem vyhlášená za dálniční známku. Za víc si tedy ty eshopy prodávat nesmí. Ovšem tedy, že by je snad stát prodával těm eshopům za míň (a za kolik), aby tam byl nějaký rozdíl,se nikde neuvádí.
Ono jde totiž o to, že stát těm eshopům nic neprodává. Protože ta známka je elektronická a jde tedy pouze o zaevidování té platby té platby ve státním IS s vazbou na konkrétní SPZ.
Mě se líbí, že je to tady už jako na Novinkách, zpráva může mít více významů, z toho nejméně dva zcela si odporující, dále pak se nejedná o žádný nový model, v tomto režimu jsou cigarety, lístky na MHD apod a lidi v diskuzi se o tom baví a vkládají do toho svoje tužby a obsese (to máte z toho že (ne)jíte maso, že programujete zdarma, aj.).
Pak ten naivní dotaz, "co z toho budou mít", inu z 90% obchodních aktivit a marketingu "nic není", když uvalíte 250 000 Kč za polep auta "tak z toho nic není", vlastně nevíme, jestli tam tedy udělají prostor pro marži, ale i kdyby ne, tak prodej "cenin", pokud to nebude mít každý má samozřejmě výraznej marketingovej nádech. Pokud by to měly třeba 3-4 větší shopy - jenom, tak je to neskutečná výhoda. Zejména pokud to nebude Mall/Alza/CZC apod.
Jenže ono je to i pro řidiče poměrně závažné (a závazné téma), takže by to i pro ně nějaký jednotný výklad chtělo. Protože - nezapomeňte, že oni si budou muset tu elektronickou dálniční známku tímto způsobem kupovat. Takže by tam měla být i pro ně měla být záruka vysoké důvěryhodnosti. Asi si představte, poměrně klasický případ, jak ho pak chytí policajti s tím "že nemá koupenou známkou", a on se bude hájit tím, že "si jí přece u e-shopu xyz" zaplatil,,??