Prodejte radši Italům než Kellnerové. Vedení ProSieben vydalo doporučení akcionářům

6. 8. 2025

Sdílet

ProSieben Sat.1 Autor: Markus Brönner, ProSieben Sat.1 Media

Souboj českých a italských magnátů o získání rozhodujícího vlivu v německé televizní skupině ProSiebenSat.1 postoupil do další fáze. Vedení německého mediálního domu se v novém prohlášení přiklonilo na stranu italské skupiny MFE-MediaForEurope. Svým akcionářům oficiálně doporučilo přijmout vylepšenou nabídku od MFE, která je v současnosti výhodnější než konkurenční návrh od skupiny PPF.

Společnost MFE, za kterou stojí rodina bývalého italského premiéra Silvia Berlusconiho, nyní nabízí za každou akcii ProSiebenSat.1 hotovost 4,48 eura a k tomu navíc i podíl ve své vlastní firmě v podobě 1,3 své akcie. Po přepočtu tak celková hodnota pro akcionáře vychází na zhruba 8,07 eura za jednu akcii ProSiebenSat.1. To je o 24 % více, než jakou hodnotu měly akcie ProSiebenSat.1 na burze předtím, než MFE svůj záměr poprvé oznámila.

Nabídka MFE je tak momentálně výrazně výhodnější než konkurenční návrh od skupiny PPF, která nabízí 7 eur v hotovosti za akcii a svou nabídku již označila za konečnou.

Důvodem, proč vedení ProSiebenSat.1 nabídku MFE podporuje, je očekávání velkých úspor v budoucnu. Podle managementu by po úplném začlenění ProSiebenSat.1 pod křídla MFE mohly roční provozní úspory dosáhnout až 150 milionů eur. Právě tato budoucí úspora ospravedlňuje vyšší cenu, kterou MFE nabízí. Vedení ProSiebenSat.1 ale zároveň upozorňuje, že jde o předběžný odhad, dosažení těchto úspor není zaručeno a je spojeno s nejistotami.

Akcionáři ProSiebenSat.1 mají na přijetí upravené nabídky od MFE čas do 13. srpna 2025. Každý z nich se musí sám rozhodnout, zda své akcie prodá za nabízených podmínek.

Berlusconiho rodina i česká skupina PPF Renáty Kellnerové už nyní patří mezi klíčové akcionáře německé televizní skupiny. Mají však rozdílné názory na budoucí směřování podniku.

Italové vidí příležitost v tradičním televizním podnikání a propojení německých stanic s kanály Mediasetu v Itálii a ve Španělsku. Rodina Berlusconiových se domnívá, že tak vznikne odolný evropský hráč, který si i v digitální době poradí s globální konkurencí. Češi naopak prosazují orientaci na digitální platformy a rozvoj streamovacích služeb.

ProSiebenSat.1 provozuje 15 televizních kanálů, streamovací aplikaci Joyn nebo internetovou seznamku. Podniká také na rozhlasovém a tiskovém trhu.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).