nepoznáš, v tom je ten trik. Je to pouze alibismus firem, že pak mohou říct "my jsme varovali zákazníky, ať si to zkontrolují, je to jejich chyba".
S tímhle nešvarem se setkám všude možně, ve firmách si mám zkontrolovat každou URL v emailu. Mám si vždy ověřit, že mi zprávu poslala správný protistrana. Mám si ověřit, že mi na telefonu volá opravdu někdo z banky atd. atd.
Bezpečný musí být už návrh a nenechávat to na z principu neznalých uživatelých, kteří chtějí něco používat a ne to analyzovat.
22. 10. 2024, 08:50 editováno autorem komentáře
Tohle ale neni novy jev. Uz za komunisticke luzy jsem si mel zkontrolovat spravny formular, spravne vyplneny, spravna cisla, spravnou spisovou znacku. Mel jsem spoustu povinnosti k byrokratickemu aparatu ale on zadne vuci mne. Komunisticka luza to zdedila od nacistu (resp. od protektoratni byrokraci) ale puvod toho vseho je jeste dale a to az v rakousku-uhersku.
Kdy praci za urady a komunikaci mezi nimi vlastne vykonava obcan. Dodnes to tak funguje jen se to transformovalo do elektronicke podoby. I soukromy sektor tento arogantni pristup k zakaznikum prebral.
Pokud se tato mentalita nezmeni obavam se ze nebudeme moci byt konkurenceschopnou ekonomikou nebot clovek spotrebuje vetsinu casu a kognitivnich funkci na kontrolu udaju misto produktivni cinnosti. A pritom moznosti automaticke kontroly elektronickou formou tu jsou.