Železný si užil pár vteřin slávy. Kolegové mu poplácají po rameni jaký je to kabrňák, obdivovatelé jeho názorů mu zatleskají, možná dostane nějaké prémie nebo cenu za bojovníka roku za světovou demokracii. Nicméně na Čínu ani na OH to má vliv nula. Takové hrdinství jsou ve finále stejně k ničemu. Takový hrdina sám sebou, opuštěn, rozpolcen. OH jsou pro sportovce o sportu, pokud za tím chce hledat něco jiného, je to jeho osobní problém vnímání světa. Pořadatelská země na tom má vždy zájem vytěžit ať je jakákoliv, jinak by to nedělala. Prestiž, obchod, prezentace. Čína je nádherná země. Neuvěřitelně vzrůstající. Žijí v ní úžasní lidé. Těžko pochopitelné pro ty co myslí pouze politikou. Politika je, byla i bude. Jasně pro některé ideální pro jiné utrpení, ale život jde dál s ní i bez ní. Věřím, že je i spousta číňanů je na svou zemi hrdá a s Jakubem Železným by nesouhlasila. Hodně lidí věnovalo svou energii do OH a věřím, že jsou i hrdí na to, že se mohlo na hrách a organizaci nějakým způsobem podílet. Úcta by měla existovat v zájemném respektu, ať již mohu mít jiný životní pohled. Říká se tomu inteligence.
To je právě o čem jsem psal. Jste omezen pouze politickým vnímáním světa. Uvědomte si, že OH jsou o sportu a fandí se sportovcům, ti tam jezdí získat medaile a ne dělat atentát a střílet zlé Číňany. Víte on celý svět je, byl a bude v životě našem nespravedlivý i ten náš. A nic to nezmění. Jednou to je ta země, podruhé opět jiná.. Ona i ta demokratická EU je směšná stejně jak nedemokratické Rusko nebo Čína. Občas si vybavím termín humanitární bombardování.
Jak jsem psal, čínská propaganda by z vás měla radost, píšete přesně to, co chtějí. Ne, Čína nepořádá olympijské hry kvůli sportu. Čína je pořádá výhradně kvůli politice.
Termín „humanitární bombardování“ vymysleli odpůrci zásahu v Jugoslávii a tvrdili, že to používají jeho zastánci. Zdá se, že jste vděčný posluchač propagandy, protože jí vždy uvěříte.
Když už jsme u toho, tak nálepkovat a odsuzovat druhé umíte dokonale. Jmenujte mi zemi pořádající OH, která by je nepořádala taktéž z důvodu své vlastní propagace. Všechny země to pořádají kvůli obchodu, prestiže a hlavně propagaci země. Není to žádná levná záležitost a zájemců není tolik, že by se dalo vybírat. Tu událost sleduje celý svět, jen blázen by to nevyužil. Nechápu co za tím hledáte dalšího. Propagace země není přece hlaveň namířena na vaši hlavu. Nenapsal jsem ale nic jiného. Problém je, že ten hlavní důvod si najdete vždy jen takový jaký chcete vidět a jiné důvody se zásadně nepřipouští. To odpovídá i vaši reakci. Ale nezlobím se, prostě jen reagujete v duchu svého myšlení a já v tom svém.
19. 2. 2022, 10:42 editováno autorem komentáře
Jenom se vymlouváte. Psal jste, že nemám do olympiády tahat politiku. Jenže Čína pořádá olympiádu především kvůli politice, takže tam politiku zatáhla ona. Čína pořádá olympiádu především proto, aby se mohla tvářit, že je to úplně normální země, kde se dodržují lidská práva. Jenže ono to tak není – a je správné, že se ve zpravodajství upozorní na to, že to, co uvidíme, je hlavně propaganda.
Tak to mi připomíná neblaze proslulé historické vyjádření "Jen jsem poslouchal rozkazy"...
Je to jaksi oboustranné, protože nejste ani Čiňan, ani pořadatel OH, takže co za tím vidíte vy, je váš problém. Stejně je to u protistrany i u mne, každý na to máme svůj názor. A to je v pořádku, nedržíme se nějaké stranické (nebo jakékoliv jiné) linie...
A co jako, budete cenzurovat co kdo dělá.
Necenzuruje se, co kdo dělá, ale co kdo říká. A cenzurovat Jakuba Železného tu chcete vy.
Oni to dělají tak, jak si myslí, že to dělat mají.
My zase říkáme, že si myslíme, že lidská práva nemá porušovat nikdo, ani Čína. Je čistě váš osobní problém, že si myslíte, že Čína lidská práva dodržovat nemusí.
Na slova "pravda" a "demokratický" jsem poslední dva roky značně alergický..
To máte smůlu, že jste se narodil v zemi, kde je (snad) většina lidí pro demokracii. Ale pak chápu váš příklon k čínské propagandě – čínský režim je na slova „pravda“ a „demokratický“ také alergický. Ostatně jako kterýkoli totalitní režim.
Myslím, že ohledně mých názorů nechápete a nevíte vůbec nic. Tím zdůrazňuji jen vaši neomylnost. Jste jako kolovrátek. Já vím, já, já, já.. Diskuse s Vámi mi připomíná diskusi s lidmi milující web "Otevři svou mysl". Samá pravda a demokracie. Současná vláda má taktéž vše pouze a výhradně demokratické s jasnými signály. Prostě ta smlova získala za posledních pár let zcela nový význam. Nemá cenu z mé strany diskutovat dál. Nálepkujete, napadáte, urážíte, trolíte. Našel jste si oběť, úspěšně, chytil jsem se, ale co jsem chtěl napsat jsem napsal. Bych se už jen opakoval. Téma je Železný a jeho vyjádření k Olympiádě. Olympiáda je ukončena. Železný má své nadřízené a uvidíme a vy si myslete o mě dál co chcete. Někdo se mnou souhlasí a někdo prostě ne, takový je život.
Jste jako kolovrátek. Já vím, já, já, já..
– Do Olympiády se tahat politika nemá za tím si [já] stojím. A [já] názor měnit nehodlám.
– Že má Jakub Železný obrovské sebevědomí a sebestředné neomylné myšlení tvrdím [já]také.
– Na slova "pravda" a "demokratický" jsem [já] poslední dva roky značně alergický..
No nevím, kdo tu píše pořád já, já, já a jako kolovrátek svůj názor měnit nehodlá.
Samá pravda a demokracie.
Já se za to nestydím, že mezi mezi pravdou a lží volím pravdu a mezi demokracií a totalitou volím demokracii. Vy asi volíte jinak, když vám pravda a demokracie vadí – v tom případě se ale nedivte, že udělám vše pro to, aby vaše strana nevyhrála.
Současná vláda má taktéž vše pouze a výhradně demokratické s jasnými signály.
„Demokratické s jasnými signály“? To je česky? Má to nějaký význam?
Prostě ta smlova získala za posledních pár let zcela nový význam.
Ne, ta slova mají stále stejný význam.
Nemá cenu z mé strany diskutovat dál.
Pokud jste od začátku věděl, že názor nezměníte, jak jste později sám přiznal, ani jste nikdy nediskutoval. Diskutovat můžete jedině tehdy, když jste ochoten změnit názor.
Nálepkujete, napadáte, urážíte, trolíte.
Škoda, že nemůžete ukázat na žádný takový příklad.
Našel jste si oběť, úspěšně, chytil jsem se, ale co jsem chtěl napsat jsem napsal.
Škoda, že jste nechtěl také něco pochopit. K tomu normálně diskuse slouží – ne abyste lidem vnucoval svůj názor, ale abyste si ho mohl opravit (vylepšit) na základě toho, co se dozvíte od ostatních.
To co píšete nijak nerozporuji. Ano vím o tom
Nicméně OH se účastní 91 zemí. My máme dokonce rekordní počet sportovců. Nevšiml jsem si, že by těch 91 zemí mělo zásadní problém se účastnit v této zemi za podmínek panující v této zemi. Prohlášení jsou k ničemu, pokud konám, tak jak konám. Evidentně celosvětově s tím problém nikdo ve skutečnosti nemá. Sáblíková a spol. si do této komunistické a nelidské země dokonce jede pro medaile. Nezdá se vám tedy to jako celosvětové pokrytectví? Pokud se účastní 91 (!) zemí a nemá s tím problém, tak co řešit. Vzdálené keci evidentně stejně nic a nikoho nezachrání.
17. 2. 2022, 22:09 editováno autorem komentáře
Úplně absurdní je, že Jakub Železný oznámí, že budou následovat informace z té zlé Číny a nastoupí rozveselený moderátor sportovních zpráv s úsměvem od ucha k uchu, jak probíhalo klání sportovců. Člověk by spíše čekal ponurou hudbu v podkladu, jak tedy ty sportovci v té komunistické Číně trpěli a svým výkonem manifestovali nesouhlas s genocidou. Zvláštní je, že ani to se neděje. Ty sportovci prostě řeší jen sebe a své výkony. Je jim v té chvíli úplně ukradený co se děje mimo stadión. Přitom jsou stále v té zemi, kterou zřejmě všichni k smrti nenávidí.. Zvláštní.
Moderátor hlavně nemá co vkládat svůj vlastní názor mezi informace ve zpravodajství. Není to jeho soukromá investigativní reportáž. A to vůbec teď neřeším jestli je to dovětek pravdivý nebo není pravdivý. To je irelevantní. Prostě amatér to dělat nemá, profesionál prostě nesmí. Pokud by to problém nebyl, tak to teď už nekolik dní nediskutujeme a nikdo to vlastně vůbec neřeší. To je celé. Zde se nejedná jen o pravdivé předávání informace, ale o to, že je to one man show, za kterou není placen. A to je vždy nebezpečné, zvláště v hlavních zprávách. Moderátorovi může rupnout v bedně a co pak. Je neřízená střela.
19. 2. 2022, 10:59 editováno autorem komentáře
To, že Čína je totalitní komunistický stát, není názor, je to fakt. A ve zpravodajství to má zaznít, když následuje čínská propaganda. To, jestli dovětek je nebo není pravdivý, byste řešit měl – protože zpravodajství má informovat pravdivě. Vy byste chtěl, aby už zase nepohodlná pravda nesměla ve zpravodajství zaznít?
O totalitě by se dalo v pojetí Číny diskutovat, i souhlasit. O komunismu v Čínském pojetí by se dalo pochybovat. To, že vládnoucí strana je komunistická neznamená, že i země je komunistická. Zvlášť pokud tam panuje tvrdý kapitalismus. Takže ano, jde o vnucování vlastního názoru moderátora což je v rozporu z kodexem ČT.
O komunismu v Čínském pojetí by se dalo pochybovat. To, že vládnoucí strana je komunistická neznamená, že i země je komunistická. Zvlášť pokud tam panuje tvrdý kapitalismus.
V Číně nepanuje kapitalismus – rozhodně si tam nemůže kdokoli jen tak založit firmu a svobodně podnikat. Slovo „komunismus“ ve spojení se státy neoznačuje ekonomický ale politický režim.
Existuje pojem státní kapitalismus. Ono je to fakt legrace, sledovat politickou diskusi It odborníků, asi podobně, jako sledovat diskusi politiků o IT:.-)
https://cs.wikipedia.org/wiki/St%C3%A1tn%C3%AD_kapitalismus
Dle zákona o České televizi (483/1991 Sb.) jsou hlavními úkoly veřejné služby v oblasti televizního vysílání zejména „poskytování objektivních, ověřených, ve svém celku vyvážených a všestranných informací pro svobodné vytváření názorů“ a „přispívání k právnímu vědomí obyvatel České republiky“.
Ale nejen to. Zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání (231/2001 Sb.) provozovatelům vysílání rovněž ukládá, aby ve svém programu poskytovali „objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů“. A pozor, pak je v zákoně také tahle věta: „Názory nebo hodnotící komentáře musí být odděleny od informací zpravodajského charakteru.“
A jsme u jádra věci. Informací je, že se olympijské hry konají v Číně. Jaká ta Čína je, zdali komunistická, kapitalistická, totalitní, demokratická, autoritářská či jakákoli jiná, to už je hodnotící komentář. A hodnotící komentáře na stejnou věc mohou být různé. Právě tomu se říká názorová pluralita a veřejnoprávní televize by svým divákům měla nabízet pestrou škálu názorů, aby si svůj finální úsudek vytvořili sami.
"Ne, to není hodnotící komentář, to je konstatování faktu."
Nesouhlasím, to je jen váš fakt a váš názor. Vnucujete mi stále jen svůj osobní názor, který považujete za fakt. Fakt je pro mě zcela jiný, než pro vás. Mohu mít a mám právo mít jiný názor, a někdo další zase jiný názor. Zde se jedná o Železného pravdu a jeho soukromý fakt v jeho pojetí světa. Kodex ČT říká přesně to, že názor si mám dělat já svůj vlastní. Moderátor mě má informovat objektivně, nestranně, nezaujatě. Železný není žádná autorita, novinář, politolog, vědec, je to jen a pouze moderátor nic víc. Zneužívá svého postavení a živého přenosu ve svůj prospěch. Z mého pohledu porušuje pracovní kázeň. Nikdo se ho na jeho názor neptá, má za úkol pouze informovat a to neutrálně. Proč bych měl přebírat osobní názory nějakého Železného nebo pana Jiráska (teď opravdu bez urážky, myšleno v dobrém). Vy máte svůj nazor, a ten vám neberu. Ale podsouváte mi svůj názor jako neprustřelný fakt. Není tomu tak. Svět je složitější, mnohem složitější.
20. 2. 2022, 19:18 editováno autorem komentáře
„Jaká ta Čína je, zdali komunistická, kapitalistická, totalitní, demokratická, autoritářská či jakákoli jiná, to už je hodnotící komentář.“
Vzhledem k tomu, jak velkým problémem je dnes vůbec určit, jak moc je která evropská či severoamerická země demokratická či svobodná, tak bych byl velmi opatrný v kádrování druhých a určitě bych to nenechával do zpráv a na nějakém samozvanci.
Diskutovat s lidmi, kteří mají "politicky jasno" a modlí se ke svým bohům beru jako jednu z forem zábavy. Na ty totiž samotná fakta nestačí. Tam je to o skálopevném přesvědčení. Jakékoliv, byť minimální zapochybováni, by mohlo vést k nedozírným následků. Proto se drží svých postojů stůj, co stůj. A objektivně bílý kruh bude i nadále subjektivním černým čtvercem, Země placatá. ..
Německo je krásná země s vyspělou ekonomikou a poctivými, slušnými a pracovitými lidmi.
To ale nijak neomlouvá zvěrstva, co provádělo SS a nacisti.
Ano, lidi by měli mít víc rozumu a neodsuzovat řadové Číňany, kteří za svou situaci nemohou, ale jen zločince ve vedení a psychopaty, co jim pomáhají s “převýchovou” Ujgurů a rozebíráním politických na orgány, kam se na ně hrabou nacisti a stalinisti. A tahle zvěrstva se v Číně i přes všechnu propagandu dějí a rozumní a empatičtí lidé Čínu odsuzují, protože naopak řadovým lidem v Číně chtějí pomoci k lepšímu životu a nepodlehli narativu, že je to jiná kultura a přejí si rozebrat na orgány, pokud jejich sociální kredit klesne na nulu a už nebudou přínosem straně.
"lidi by měli mít víc rozumu a neodsuzovat řadové Číňany,"
Pokud Cinane proti svemu rezimu masove neprotestuji, tak neni rozdilu mezi nimi a rezimem. Podobne je to dnes v Rusku, kde jeste v roce 2012 na Moskevske demonstrace chodilo hodne pres 100000 lidi a dnes tam protestují jen statecni jednotlivci.
- Zadny totalitni rezim nemuze vladnout bez zastrasenych, poslusnych obcanu.
- K tomu aby zvitezilo zlo staci, aby slusni lide nedelali nic
Většina hrdinů a bojovníků se objeví až když je po všem. Například podle mnoha diskutujících mi připadne, že po roce 1989 byl každý silný bojovník proti režimu a do krve oddaný demokrat. Realita byla a je ovšem jiná. Vždy záleží na tom, jestli vládnoucí síla má tendenci se udržet za každou cenu nebo ne. Pokud chce, tak žádný odpor nic nezmůže, pokud ozbrojené složky poslouchají příkazy.
Ono se blbě masově protestuje proti někomu, kdo má zbraně a drží zbytek rodiny jako rukojmí a nechal zmizet odvážnější příbuzné, co protestovat zkusili.
A když víš, že mezi “podobně smýšlejícími” je polovina ochotna tě zradit pro vlastní prospěch nebo ochranu své rodiny, tak se protest špatně plánuje.
"Ono se blbě masově protestuje proti někomu, kdo má zbraně a drží zbytek rodiny jako rukojmí a nechal zmizet odvážnější příbuzné, co protestovat zkusili."
Řečeno s klasikem:
"Když nás bude 5000 rozeženou nás. Když nás bude 50000 budou nás ignorovat. Když nás bude 500000 přidají se k nám."
18. 2. 2022, 17:31 editováno autorem komentáře
Tvoje reálná podpora tedy vypadá jak? Při čtení těchto frází si vzpomenu na studii zkoumající ochotu lidí pomáhat potřebným. Vybraný vzorek rozdělili na dvě skupiny. Jedna celou dobu probírala různé způsoby pomocí. V druhé skupině se řešila jiná problematika. Aby si ověřili teorii v praxi, tak před budovu dali člověka vyžadující pomoc. Tuším bezdomovce. Ti ze skupiny diskutérů zabývajících se pomocí, ho elegantně obešli. Reálné pomoci se dočkal od lidí, kteří se věnovali jiným tématům. Závěr? Pro lidí nádherně mluvících o lepší...lze dosadit xy témat, jsou reálným přispěním pouze slova. Ti, kteří reálně něco dělají, nemají potřebu se zviditelňovat. Dalo by se to aplikovat všeobecněji. Z vlastní zkušenosti rozlišuji dva druhy pracovníků. Jedni dokáží o práci hezky a dlouho mluvit. Ti druzí reálně pracují.