Reklamní bloky v televizi jsou delší, ukazují první analýzy

14. 12. 2022

Sdílet

Sledování televize, divák - ilustrační foto Autor: Pixabay

České komerční televize začaly zvyšovat stopáž reklamních bloků. Reagují tím na novou právní úpravu, která zrušila pevný hodinový limit.

Zatímco dříve musely televize hlídat, aby nepřekročily 12 minut reklam za hodinu, od poloviny září mají volnější ruce. Jediný limit, který nyní platí, je celkový objem reklamy a teleshoppingu. V hlavním vysílacím čase od 18 do 24 hodin nesmí přesáhnout 20 % vysílací plochy, tedy 72 minut. Uspořádání a délka bloků je na zvážení každé stanice.

Televize mohou vysílat víc reklamy. Zatím to ale nechtějí přehánět Přečtěte si také:

Televize mohou vysílat víc reklamy. Zatím to ale nechtějí přehánět

První analýzy komunikační skupiny Knowlimits naznačují, že Nova i Prima opatrně rozšiřují bloky v hlavním vysílacím čase, který má nejvyšší sledovanost. „Zatímco dřívější obvyklá praxe zahrnovala dva bloky v hodině po 6 minutách, nyní stanice zkouší vysílat bloky po zhruba 7 minutách, a to zejména v čase 20:00–23:00,“ uvedl analytik Martin Procházka.

V pásmu od 23:00 do půlnoci naopak reklam ubývá (zejména na stanicích Primy). „Stanice musí zvážit, jak moc si mohou dovolit reklamní blok rozšířit a současně neztratit diváky, kteří mohou ze stanice odcházet při delších reklamách, čímž klesne rating bloku,“ doplnil analytik.

Noční pásmo 00:00–06:00 je podle nové právní úpravy bez jakéhokoli omezení. Proto se v těchto časech může objevovat více bloků než dříve obvyklé dva – například až tři nebo čtyři. „V současné době stanice v tomto pásmu preferují rozšířenou délku reklamního bloku na 7 minut před navyšováním jejich počtu. Je velká pravděpodobnost, že stanice budou intenzivně využívat noční pásmo pro doplňovací spoty,“ myslí si Martin Procházka.

Do limitu pro reklamní bloky se podle zákona nezapočítávají vlastní upoutávky stanice nebo sponzorské vzkazy.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).