Je vidět, kdo chodí na podobné diskuze a za jakým účelem. Přes fakt, že je u nás svoboda slova, novináři si jí vysvětlují po svém bez ohledu na morálku, fakta a o nějakém etickém kodexu nemluvě.
V každé debatě se najde pár hloupoučkejch anonymů, kteří nadávají všem a každému, hlavně aby se problém nedotýkal jich. A práce novinářů je, jim přimazávat.
Jak si vůbec někdo může dovolit nazývat taxikáře zloději a na druhé straně ty, co ho okrádají poplácává po ramenech? Taxislužba byla, je a bude nadstandard, nemá dotačních titulů, a když na to nemám, musím se spokojit s MHD. Na druhé straně je prokázané, že UBER v Americe i celé Evropě organizuje daňové úniky, otrockou práci, vedení společnosti se podílí na krádežích sw. a na sexuálním obtěžování zaměstnanců. Mnohdy z karet zákazníků strhává sám částky za neuskutečněné jízdy, vytváří si o zákaznících databáze, které jsou lehce zneužitelné, jak se ukázalo v případě pronásledování celebrit v USA. A jestli si někdo myslí, že UBER jezdí jen za těch 50Kč po centru je na omylu. Jsou dokladované i ceny 100-150Kč/km po Praze. Údajně dle GPS.
I novinář, který veřejně obhajuje tuto činnost, protože mu hrozí, že nebude moci jezdit po kavárnách za 50Kč a hrát si na honoraci, by si měl přečíst "Kalifornskou výzvu" a názor jejího autora. A především, by sám měl dodržovat pravidla pro diskutující.
Naprostý souhlas, každý, kdo brání současnou činnost UBER, by si měl uvědomit, že platí většinou za práci otroků organizovaného zločinu, který UBER sám řídí, kdy většina řidičů je v tzv. flotile, mnohdy pracující i několik dní v kuse. Tito řidiči, z té vaší sociální ceny za jízdu nevidí ani 10%. Dále bych vás všechny rád viděl v případě nehody, zaviněnou tímto řidičem, který poté hned skončí někde na Ukrajině nebo Balkáně, na kom budete vymáhat škodu. A popravdě, přál bych to každému uživateli této společnosti.
Cena je zcela vzdy veci dohody. Uber a dalsi sdeli cenu a vy bud souhlasite nebo ne. Narozdil od zlodeju v taxi s taxametrem pak neni v zajmu ridice umyslne jezdit kolem sveta, pripadne nekde hodiny stat v kolonach, protoze za to nedostane nic. On take souhlasil s cenou.
Tudiz pisete zcela nesmyslne hlouposti.
+1
A ISP certifikaci, že správně počítají přenesená data a délku hovoru. A e-shopům, že správně sčítají ceny položek (neznamenalo by to přepsat všechny e-shopy tak, aby šel jejich software formálně verifikovat? :). A Dopravnímu podniku certifikovat hodiny. A ČD taky certifikovat, když má tarif po kilometrech. A vůbec, všem, co účtují servisní práce hodinovým tarifem a cenu výjezdu za zákazníkem po kilometrech taky.
(btw. pokud se neinzeruje cena za kilometr, ale cena za celou cestu, tak je snad jedno, jakým způsobem k tomu aplikace došla, důležité je, že částka stržená z platební karty bude stejná, jako číslo zobrazené před objednávkou)
> cenu ukáže aplikace předem
A ta aplikace je úředně ověřená, že měří správně vzdálenost, počítá správně cenu a používá certifikované mapy? A jak si to jako zákazník ověřím?
Jestliže si já musím nechat každé 2 roky ověřit každou obchodní váhu, tak neexistuje, aby se jinde používaly nějaké neověřené aplikace s neznámýma mapama.
Když Český metrologický institut, tak pro všechny.
Problém je, že vy to berete jako boj Uber vs Taxi. Já se na to dívám z pozice Uber vs zákon. No a dokud bude Uber tvrdit, že není Taxi, a nepotřebuje licencované taxikáře, tak by mu to z hlediska zákona nemělo projít.
To že mu to v Praze prochází, v Brně nejprve ne, potom zase ano, zatímco v Praze jinou firmu, která podniká stejným modelem co Uber zakázali, to je právě nepochopitelný chaos českého zákonodárství.
Samozřejmě, nejlepší by bylo, aby se změnil zákon. Dokud ale platí ten stávající, tak by měl platit pro všechny bez výjimek.
Samozrejme ze vsichni co si uberem vydelavaji dane platit musi a uber to vsem zduraznuje to jestli je nejaci jednotlivci neplati je stejne jako je neplati licencovani taxikari nebo jinak kdyz nezaplati dan uberista financak se jednou zepta co tyhle polozky na uctu jspato nejsou zdaneny? To je ciste vec financaku! Ale u taxikare smelinare covozi cizince na letiste za 2000,- a vic kdyz pozadaj o doklad dostanou ten s razitkem taxivylizprdel tak ti to rozhodne dani ze?
Ty podmínky jsou možná zastaralé, ale pořád platí. Takže se nejprve musí dodržovat a teprve potom se může uvažovat o jejich změně.
No a vážně si myslíte, že všichni kdož používají Uber pop tak mají živnosťák a odvádí daně? Spolujízda se vyznačuje tím, že někdo někam jede a může s sebou někoho vzít, a tak to vyhlásí. Není to pravidelná opakovaná činnost za účelem zisku. Uber pop funguje tak, že vy si zadáte požadavek kam jedete a někdo se nabídne, že vás tam sveze, tedy scénář používány u taxíku. Navíc se s vámi neděli o náklady, ale naopak zaplatíte takovou cenu, aby byl v zisku jak tento dopravce, tak Uber. Pokud tuto činnost dělá opakovaně a zrovna zcela "náhodou" jel ten den 10 krát směrem kam zrovna chtěli jeho "spolujezdci" a ti vždy zaplatili víc než podíl na nákladech. Tedy tolik aby z toho byl zisk, tak je to podnikání, a ještě navíc v přepravě osob.
Ano na taxi by se měl zákon změnit, ale Uber se z toho, že je taxi nevyvleče.
> Rovné podmínky
Právě ty podmínky jsou z minulého století (taxametr, když cenu ukáže aplikace předem; zkouška z místopisu, když cíl zadává uživatel do aplikace…).
> a placení daní
Uber umožňuje řidičům obcházet placení daní nějak víc než běžné taxi? Naopak, platí se kartou a peníze jim chodí na účet, takže je to mnohem lépe sledovatelné než když někdo zaplatí taxikáři v hotovosti. A s EET to pak vyjde nastejno.