Seznam.cz bude na ověřování politické reklamy před volbami spolupracovat s Demagog.cz

9. 7. 2025

Sdílet

Seznam vyhledávání Autor: Depositphotos (úprava Cnews)

Seznam.cz zveřejnil aktualizovanou verzi svých podmínek pro politickou reklamu. Ty nově obsahují právo Seznamu konkrétní reklamy odmítnout nejen na základě vlasního zvážení, ale také v případě, že ji za lživou nebo zavádějící označí fact-checkingová organizace Demagog.cz. Dotyčné pravidlo konkrétně zní takto:

Ve sporných případech si Seznam.cz vyhrazuje právo konzultovat konkrétní kreativu se zástupci projektu Demagog s tím, že pokud tento náš partner vyhodnotí kreativu jako „Nepravdu“ či „Zavádějící výrok“, má Seznam.cz právo takovouto reklamní kampaň s tímto řádným odůvodněním odmítnout.

Spolupráci se Demagog.cz navázal Seznam před nadcházejícími parlamentními volbami v Česku. „Se znepokojením jsme sledovali pokusy o zasahování do férovosti voleb v Rumunsku či v Německu. Záleží nám na tom, aby naše služby nebyly zneužity v nekalé politické soutěži,“ vysvětluje Peter Jančárik, který má v Seznamu na starosti oblast dezinformací a moderace obsahu a který v minulosti spoluzakládal iniciativu Konšpirátori.sk

Seznam podle něj Demagog.cz podpoří také finančně a umožní mu tak průběžně monitorovat předvolební kampaně.

„Demagog.cz používá léty ověřenou, jasnou a transparentní metodiku hodnocení výroků politiků. Proto jsme se rozhodli finančně podpořit tento projekt v průběžném monitoringu předvolebních kampaní, a zároveň mít možnost s jeho zástupci konzultovat sporné kreativy, které by si u nás zadavatelé předvolebních kampaní chtěli objednat,“ dodává Jančárik.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Zaměřuje se na telekomunikace, umělou inteligenci i na média. Najdete ho na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).