Internetová firma Seznam.cz vyvíjí vlastní komunikační službu. Půjde o obdobu komunikátorů jako je Facebook Messenger či WhatsApp. Pracovní název služby je Seznam Messenger, datum spuštění ještě není jasné.
Vývoj služby Lupě potvrdila mluvčí Seznamu Aneta Kapuciánová: „Seznam Messenger je služba ve vývoji, která bude fungovat jako webový widget i mobilní aplikace. Jedná se o chatovací nástroj podobný těm, které jsou na trhu běžně dostupné,“ řekla.
Má Seznam šanci uspět se svým messengerem?
„Důvodem vývoje tohoto produktu je fakt, že naši uživatelé odchází ze seznamáckých služeb komunikovat o tématech, která s námi mohou souviset (zpravodajství, počasí, zábava, nový byt apod.), na jiné platformy. Díky vlastnímu Messengeru uživatele ještě více zapojíme do ekosystému Seznamu. Jedná se o nástroj pro komunikaci mezi lidmi, který navíc přinese instantní spojení se stovkami tisíc firem a řemeslníků,“ dodala.
Betaverze aplikace pro Android je už dostupná na Google Play, zatím ji ale nemohou používat uživatelé mimo firmu.
Chystaná aplikace zapadá do strategie Seznamu udržet uživatele co nejvíce ve vlastních službách a motivovat je k tomu, aby je používali přihlášení ke svému účtu na Seznamu. Souvisí to s blížícím se koncem podpory cookies třetích stran v prohlížeči Google Chrome, který podle očekávání výrazně promění online reklamní trh.
Ještě v letošním roce firma plánuje uvést také několik placených služeb. „Kromě Seznamu bez reklam půjde třeba o Mapy.cz Premium, chystáme také produkt, který bude určitou obdobou Hero Hero nebo jiných platforem v rámci blogovací služby Médium, kdy budou moci zajímaví autoři monetizovat svůj obsah. Placených produktů bude přibývat,“ řekl v nedávném rozhovoru pro Lupu člen představensta Seznamu Ondřej Krišica.
Přečtěte si:
- první část rozhovoru o cookies, cookies lištách či sběru dat o uživatelích
- druhou část rozhovoru o placení za necílení reklamy, tlaku na přihlašování či chystaném předplatném Seznam bez reklam