Seznam.cz má za sebou rekordní rok, pochvaluje si firma v tiskové zprávě na svém blogu. Její tržby stouply na 4,946 miliard Kč a hrubý zisk (EBIT) činil 1,6 miliardy Kč, což je o téměř 180 milionů korun více než v roce 2019.
Na růstu se podle Seznamu podílela zvýšená návštěvnost homepage, ale i služeb jako je vyhledávání nebo Zboží.cz.
„Služba Zboží.cz meziročně zvýšila nejen svou návštěvnost, a to na tři miliony reálných uživatelů měsíčně, ale v porovnání s předchozím rokem rostla ve výnosech ještě rychleji než celý e-commerce trh, a to o 35 %,“ uvádí co-CEO Seznamu Pavel Zima.
Seznam podle něj zakládá novou divizi e-commerce, do které přesune právě Zboží.cz. Pro novou divizi firma hledá ředitelku či ředitele. „V Česku se chceme ve spolupráci s tisícovkou e-shopů stát nákupní platformou konkurující velkým globálním hráčům,“ říká Zima.
Seznam podle něj chce v letošním roce rozšiřovat svůj video a audioobsah, plánuje například spuštění nové platformy pro tvůrce podcastů. Ta jim má – podobně jako to dnes Seznam dělá u videa – nabídnou partnerství a podíl z reklamy, kterou Seznam u jejich podcastů přehraje.
Firma připravuje také novou obsahovou platformu. „Autorům psaných článků umožní publikovat jejich texty na domovské stránce a podobně jako vydavatelům ve feedu jim nabídne podíl z reklamy, která se na jejich obsahu zobrazí,“ popisuje Seznam svůj záměr. „Dodavatel (v tomto případě jakýkoli autor) dodá svůj textový materiál a umístí ho na platformu. Počítáme s tím, že podobně jako vydavatelé ve feedu dostanou i úspěšní autoři na chystané platformě podíl z reklamy, kterou na jejich obsahu zobrazíme,“ doplnila pro Lupu mluvčí Seznamu Aneta Kapuciánová.
Seznam se také chystá nabídnout provozovatelům služeb, aby se jejich uživatelé přihlašovali přes účet Seznamu. Jde o reakci na blížící se konec cookies třetích stran.