Pokud nemám mezi ušima bramborovou kaši, jakým způsobem mohou má data zneužívat, aniž by po nichcšly úřady jak slepice po flusu?
Já se řídím zásadou, že co internet schvátí, nikdy nenavrátí. Tedy nemohu být překvapen tím, že by někdo nějak využíval data, která svým pobytem na internetu generuji. Počítám s tím. Zneužití dat je věc jiná, ale od toho se chovám tak, abych riziko zneužití, které by mě mohlo poškodit, minimalizoval. Např. nedávám každému na potkání číslo karty, nemám všude stejná hesla apod. Že si někde koupím nějakou, řekněme, BDSM hračku? No, tak buďto je mi jedno, že to bude každý vědět, nebo mi to jedno není a pak takové věci kupuju buďto diskrétně v kamenných obchodech, nebo na opravdu prověřených eshopech apod. Ale to, že si čtu tyhle a tamty stránky a chodím si třeba pindit honďoura na pronhub, nebo co já vím … no bóže, tak to internet ví, a co?
Reklamu beru jako snahu výrobce vnutit mi svůj produkt s tím, že je schopen pro to udělat hodně. A stačí mi s tím počítat. Např. dělat opravdu hodně pro to, aby se mu to nepovedlo. Je to boj kdo s koho. Nic víc.
21. 9. 2024, 11:16 editováno autorem komentáře
Myslím si, že Seznam se příliš zaměřil na zákazníky a zapomněl na uživatele, takže přinesl změny, které mnoho uživatelů pobouřily či vylekaly.
Jako uživatelé jsme si za poslední dvě desítky let zvykli na obsah zdarma. Odvykací kúra je náročná a musí být vedena citlivě, jinak se z toho stává boj. Uživatel bojuje o svůj obsah zdarma a poskytovatel bojuje o peníze na provoz. Poskytovatelé to chtěli vyřešit agresivnější reklamou, protože původní reklama již nestačí. Většině uživatelů IMHO agresivní či vtíravá reklama nevadila nebo si ji racionalizovali: 1) aspoň mi nabízejí relevantní produkty, 2) nějak se musejí živit, 3) stejně to nevyhrajeme. Vložila se do toho Regulace, nařídila nutnost souhlasu uživatele a vypadá to, že souhlasících uživatelů není tolik, jak by se zdálo. Co s tím? Natlačit uživatele do neomezeného sbírání dat nutností jinak platit. Jenže co když uživatel půjde jinam? Zařídit, aby neměl kam jít?
Vím, že večeře zdarma neexistuje (pokud nejste Blbec k večeři) a že za služby je potřeba nějak platit. Poskytovatel služby však nesmí ztratit důvěru uživatelů - potenciálních zákazníků. Obávám se, že Seznam tu důvěru ztrácí a že jejich obchodníci se uzavřeli do bubliny, ve které jsou uživatelé jen jako těžební materiál a nikoliv živé bytosti.
Nodar:
Pokud chcete, jako zákazník, v kapitalismu přežít, nemusíte vědět, co chcete, ale musíte naprosto přesně vědět, co nechcete, (např. kupovat předražené šmejdy) a sami, tedy bez konzumace reklam, si zjistit, co je pro vás nejvýhodnější a neváhat, když to je výhodné, vyrazit i za hranice. Jinak z vás ,,kapitalisté" sedřou kůži. Odmítám živit nenažrance, co se neštítí nastavit si marži na 50 a více procent..
Ebo:
To, že si zablokuješ reklamy, neznamená, že nebudou neoprávněně manipulovat s tvými osobními daty a zneužívat je. Pokud chceš mít klid, musíš si nastavit prohlížeč do anonymního režimu, jedině tak si zajistíš, že cílené reklamy tě nebudou otravovat. (Není li cíl, není kam ,,střílet" a s čím kšeftovat).
Seznam mi je dokonale ukradený; nenechám se od nich vydírat. Když reklamu nechci, tak ji prostě zablokuji a šmytec! A pokud se jim to, (a nejen jim), nelíbí, tak mají prostě smůlu. S digitální totalitou nesouhlasím a s kšeftováním s mými osobními daty a bombardováním reklamním hnojem už vůbec ne! Prohlížeč mám nastavený tak, že se mi v něm nezobrazují VŮBEC ŽÁDNÉ reklamy a těch pár webů, kterým se to nelíbí, klidně oželím. A pokud to tak uděláme všichni, budou s tím muset přestat, nebo zkrachovat. mY JSME ZÁKAZNÍCI, MY MÁME PRÁVO URČIT, CO CHCEME A CO NE A ONI JSOU POVINNI SE PŘIZPŮSOBIT! (Nebo zahynout).
to je CHUCPE. Za starých časů se nesouhlas nastavuje v prohlížeči - cookies-
kliknutím na Zakázat cookies. Ne nějakým zakoupením.
Mimochodem platit za něco, že něco nedostanu??? Proti guštu žádný dišputát.
" JE SUIS NON useur le seznam.cz"
A ještě přiznávají, že to není úplný efekt, čili to dává horší výsledek než jako s jistým doplňkem.
Víra je neotřesná. Asi věří, že jsou uživatelé pro ně. opravdu užiteční.
, a to do doby, dokud Uživatel neprovede jinou volbu a toto nastavení nezmění.
Jako že by si někdo omylem zapnul "sledování"? V tom případě platí dál?
Jakým způsobem se vůbec platí?
Pokud uživateli v rámci produktu Seznam bez reklam nebudeme zobrazovat reklamu, ;je samozřejmé, že o něm žádná data za účelem jejího cílení nesbíráme
Opravdu samozřejmé ??? Samozřejmý byly i kecy politiků SPD, že povodně jsou jen fake news. Dezinformátoři. Samozřejmý bylo, že i facebook bude navždy zdarma
A propojené účty té šmírovací boudě dávaj korunu.
17. 9. 2024, 18:13 editováno autorem komentáře
Nejlepším ukazatelem relevance jsou v kapitalismu peníze. Nikdo nebude dlouhodobě sypat peníze za prokliky, které nejsou relevantní a tedy nepřinášejí efekt, který by přinášel lepšímu výsledku. Jsou kolem toho dokonce organizovány celé agentury, které se starají o to, že dostanete nahoře ten “nejlepší” odkaz (ppc agentury).
Funguje to dobře. Samoz scamy a podvody by měl Seznam filtrovat a ze “soutěže” vyloučit.
to by bylo hezké, ale realita je mnohem špinavější :-).
Ono i když půjdete do nějakého řetězce pro novou TV, nevychválí vám prodavač ten kousek, který splňuje vaše parametry za nejnižší cenu, ale ten kousek který dostali při pondělním školení za úkol vyprodat (protože skladové zásoby nebo cashback od dodavatele). Takže se pak může stát, že vám každý týden doporučí jako jasnou volbu různé modely :-).