Aby bolo možné cílit reklamu, je potrebné najskôr identifikovať používateľa, čo znamená zbierať dáta. GDPR jasne nariaďuje že ak používateľ nesúhlasí s cookies kategórií reklamní, analytické a personalizační, tak mu musí byť poskytnutá služba aj bez zberu týchto dát (poskytovanie služby nesmie byť podmienené súhlasom o cookies). Tu však takáto služba mu nie je poskytnutá dokým nezaplatí za to aby reklama nebola cielená. Inak je nútený akceptovať cookies. Čo logicky je v rozpore s GDPR.
Viď: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2005-127
27. 2. 2024, 22:08 editováno autorem komentáře
To zatím není jisté. Existuje rozsudek Soudního dvora EU (C‑252/21), který v jednom bodě připouští, že používání služeb bez využívání osobních údajů pro cílení reklam je možné nabídnout i za přiměřenou odměnu. Právě na to se odvolává třeba Facebook, který nabízí vlastně to samé, co teď Seznam. Organizace NOYB, kterou založil rakouský právník Max Schrems, se to snaží zpochybňovat.
Pokud poskytujeste 5 ruznych sluzeb, pricemz z toho je jedna bezplatna, tak porad plati, ze ve vsech 5 varianta MUSITE ze zakona NEsbirat zadna udaje bez souhlasu, a k tomu souhlasu NEsmite nikoho nijak nutit, ani mu bez nej pouzivani te sluzby upirat.
Pokud vsech 5 variant bude placenych, neni v tom naprosto zadny rozdil.
V pohodě. Situace myslím není jednoznačná. Ale je fakt, že v zahraničí se tento přístup "zaplať, nebo dej data" už delší dobu používá, zejména u online médií, a zatím to žádný úřad pro ochranu osobních údajů, pokud vím, nezakázal.
A k tomu Facebooku - Seznam plánuje ještě letos spustit také předplatné, které reklamy úplně skryje (je to uvedeno v naší zprávě).
Ten prípad Facebooku vyzerá inak, keďže ponúkajú za predplatné službu úplne bez reklam.
O tom C-252/21 pripúšťam som nevedel. Nie som právnik a tie pravidlá ku cookies a GDPR sa menia ako ponožky. Ja dom len vychádzal z informácií, ktoré som získal z blogu vzhurudolu, jedného článku na netu (web si už presne nepamätám), citácií zo zákonov, jedného videa od jednej právničky z Októbra minulého roka, a staršieho videa od Frondendisti, ktoré už zrejme nie je relevantné. Ak je situácia iná, ospravedlňujem sa za nesprávne informácie, ktoré som sem napísal.
28. 2. 2024, 00:47 editováno autorem komentáře
Mimochodem ono je to přece obráceně, Jsou to přece stále se zpřísňující předpisy o nakládaní s těmito daty, které nutí provozovatele aby uživatelům umožnili tento režim - " bez využívání osobních údajů pro cílení reklam"..To ano.
Ale nikde už explicitně nestojí, že by jim to měli poskytovat bezplatně:). Takže nabídnou to? Nabídnou, před úřady jsou z obliga. To že si tu výhodnou nabídku skoro nikdo neobjednal, za to přeci nemůžou..
Ale skoro bych se bál jiné možnosti. Totiž, vzhledem k tomu že seznam u evidovaných uživatelů většinu jejich osobních údajů má, že mu i tuto smluvní nabídku může přihodit někam k potvrzení cookies. A pokud jí uživatel bez přečtení odklepne, tak už tu službu bude mít aktivovanou a seznam mu bude posílat faktury k proplacení. A o ty ať se pak - ale ten uživatel, soudí ..