Já tedy neposlouchám Spotify ale YT music, ale princip bude stejný - na začátku jsem párkrát dál vyhledat a paki to samo začalo nabízet hudbu dle mých preferencí. Jasně že se občas sekne, ale rozhodně mi hraje víc písniček podle mého gusta než běžné rádio. A hlavně bez reklam, zpráv, rozhovorů a podobných ptákovin.
Já jsem střední generace a co tak vidím u přátel a kolegů, tak je to tak napůl. Ale třeba generace mých dětí klasické rádio neposlouchá prakticky vůbec.
No tak patříte do určité skupiny, která ale zdaleka není majoritní. Jako děcko a středoškolák jsem rádio taky neposlouchal. Začal jsem ho poslouchat až na VŠ a hodně jsem si navykl ho poslouchat za jízdy. Opravdu nemám čas lovit během jízdy v playlistech a při delších trasách je neustále hudba příliš monotónní. Rád si poslechnu rozhovory, protože je to příjemná změna podporující soustředění, no a dopravní zpravodajství se taky hodí. Ne každý si platí gigabajty dat, aby visel pořád online. A k tomu ještě dost předražená předplatná online služeb. Když jsem nedávno zjistil, kolik stojí předplatné YT, tak jsem nevěřil svým očím...
YT stojí 45 Kč/měsíc. A s 1,5G B dat si v pohodě vystačím.
Žádné playlisty nelovím, prostě to zapnu a hraje hudba řekněme z 80% dle mého vkusu.
Naopak když jsem poslouchal rádio, každou chvíli jsem přelaďoval na jinou stanici, protože hráli co se mi nelíbilo, nebo byl blok reklam, zprávy nebo tak něco.
V mé věkové skupině ještě spousta lidí poslouchá rádio. Ale třeba v generaci mých dětí už prakticky nikdo. Asi rozhlasové vysílání úplně nezmizí, ale stane se minoritou pro pár nadšenců, jako jsou dnes třeba gramofonové desky