Kurikladu takovy Foglar jiste oceni, ze stale plati jeho autorska prava. Zato vynalezce leku po 20 letech od zverejneni (nikoli od sve smrti) zkratka utre nos. Co vice, drzitel patentu si za svuj patent musi zaplatit, a za kazdy rok pekne znova, a zaroven musi umoznit komukoli patentovanou technologii vyuzit. Zato pan "autor" si muze sve veledilo strciti do suplete a tim pak zcela jiste natolik obohati kulturu, ze si zaslouzi aby to jeho veledilo bylo nedostupne jeste 100 let po jeho smrti. Zadarmo.
Takhle to myslite?
A vubec nejlepsi dzob v tomto Kocourkove je mit prava na ucebnice, idealne takove do kterych se prece pise, to da rozum. A tudiz si je kazdy rok pekne vsichni musi koupit nove.
Ještě lepší je mít práva k písmu Comenia Script, kterým všechny budeme učit psát.
(cituji: "Metodické materiály i práva k užívání počítačového fontu jsou poměrně drahé, jako důvod je uváděn nižší náklad i skutečnost, že je vydává monopolně jediné nakladatelství, protože Radana Lencová jiným neposkytla licenci", https://cs.wikipedia.org/wiki/Comenia_Script)
Aha, takže císařovna Marie Terezie a její synové Josef II. a Leopold II. byli "levicové filcky", protože explicitně podporovali pirátské tisky a pirátské překlady naučných knih za účelem zvýšení vzdělanosti populace ve státě, kterému postupně vládli.
Orgány EU ovšem dělají pravý opak, jim nejspíš vzdělanost populace vadí.
Pojem legálního a nelegálního přetiskování existoval už tenkrát (a ještě dříve), jen se tomu neříkalo copyright a spíše se to řešilo ekonomicky než trestně právně. On je tam ještě jeden aspekt: Kdyby ti nakladatelští piráti neměli za zadkem moc panovníka, případně církve, tak by se do těchto aktivit nepouštěli.
Současní odborníci na bibliografii tyto historické tisky, nacházející se i v našich historických knihovnách, označují za "pirátské" a já je pouze cituji. Přišel jsem k této bibliografické otázce více-méně mimoděk, při spolupráci s nimi, v jejímž rámci jim dělám odborníka na výskyt plísní a jeho dopad na zdraví personálu a čtenářů. Čili jsem byl se "svými" plísněmi na knížkách na konferenci, kde jiní přednášeli o pirátských tiscích z doby osvícenství.
Brzdí to vše. Někdo někdy něco zakrákorá nebo udělá a další z toho žijí ještě padsát let. Hudba a knihy max 5 let po smrti autora a nebo do dovršení zletilosti a vzdělání potomků a elektronika 5 let. Windows se mění stejně jak ponožky a patent na diskety IR CD mechaniky GPSR EDGE BT WIFI je zaplacen a vše se od toho původního dalece liší. Do zadečku s právníkama, muzikantama co drží politikům a ti jim schvalují co chtějí. Za mého mládí kapely vydávaly LP co rok a koncerty byly pořád. Kabáti si udělají jeden do roka a všichni jsou z toho podělaní. Takhle to tady máme, ruka ruku myje.
Viz predchozi muj prispevek, autorske dilo by rozhodne nemelo bych chraneno vice nez patent, spise vyrazne naopak (cimz netvrdim ze by patent snad mel platit 200let) a vyhradne proti komercnimu vyuziti. Jakekoli nekomercni uziti by melo byt vporadku zcela standardne - ostatne presne stejne funguji i patenty.
Ostatne autorsky zakon je jeden z tech zakonu, ktery nedodrzuje vubec nikdo, neexistuje na teto planete ani jedina osoba, ktera by jej dodrzovala. A pro pripomenuti, spousta lidi pred rokem 90' byla odsouzena ne za boj s rezimem, ale za porusovani AZ.
Je to jen další argument pro odchod z EU a tudíž přiřazení se po bok skutečně vyspělým a progresívně rostoucím ekonomikám.
Další z mnoha, protože EU likviduje nejen výzkum AI, ale i v mnoha oblastech biomedicínského výzkumu. Odchod našich odborníků do zemí, kde legislativa, vydávaná zkorumpovanou EU neplatí, můžeme předpokládat např. na základě analogie s výzkumem GMO, v němž máme řadu předních a světově uznávaných odborníků, ale působí v Číně, USA, Japonsku a dalších podobných zemích (a nesou těmto státům příslušné zisky), protože v EU je výzkum GMO prakticky zakázán.
Ono se říká "stokrát nic umořilo osla" a tohle "nic" je jen další, které zvýší o nějaké to procento zastoupení příznivců odchodu z EU v naší populaci.