Problem erousky a oficialnich poctu nakazenych cinskym virem na konkretnim pripade:
A. den D dite1 ma vecer teplotu - pro jistotu izolovano v samostatnem pokoji a chodime k nemu jen v respiratoru a ono vychazi take pouze v respiratoru
B. den D+ 3 dite2 ma teplotu - izolovano
C. den D+4 ted uz mam teplotu i ja - izoluji se
D. den D+4 informace z laboratore PCR test, ze dite1 ma cinsky virus
Nedokazu si moc predstavit, ze bychom dite2 i ja meli jinou nemoc.
Proc mi erouska neumozni zadat aspon varovani tem co se se mnou setkali, ze s vysokou pravdepodobnosti budu pozitivni?
E. den D+6 hygiena zatim nevolala
budoucnost:
F. den D+7 snad buou vysledky dalsich clenu rodiny zijicich ve spolecne domacnosti s dite1
Telefonat s rodinnym prislusnikem s nimz nejsem ve fyzickem kontaktu - pozitivni vysledek testu, se dozvi 7 dni od momentu, kdy zacal resit zdravotni problem a volal svemu lekari.
Informace od 2 kolegu: nejdou do prace protoze jsou nachcipani... na testy nepujdou protoze to pro lidi zijici mimo mesta neni tak jednoduche...
Zaver:
Oficialni pocty nakazenych jsou porad opozdene o 4 - 7 dni.
Jedine comu lze mozna duverovat je pocet lidi, ktere svym virem zabili cinsti komunisti...
Ne nemůžete, protože testy nedělá kosmetické, nebo nehtové studio, ale něco co je součástí zdravotnictví a placené a evidované jako zdravotnictví. Samo o sobě že společnosti je v tak mimořádné události neruší platnost předpisů ( zákony, vyhlášky, nařízení) a dodržování předpisů rozhodně není ani nějaká historie ani IT téma.
12. 10. 2020, 08:15 editováno autorem komentáře
Pokud už používám eRousku, která mně zahaluje anonymitou, můžu i anonymně projít testem na covid. Je to placená služba, jako když v krámě koupím housku. Ovšem primárně jde o to, aby proces fungoval. Aby trasování dělal počítač, ne člověk po telefonu. To je metoda, ja jistě uznáte, na úrovni doby císaře pána.
Bohuzel narazite na to, ze vsechny zdravotnicke vykony jsou v CR delany na jmeno pacienta. Krome dalsiho na tom stoji financovani celeho zdravotnictvi.
A predstava, ze kvuli eRousce bude stat menit principy fungovani celeho zdravotnictvi, je sice krasna, ale predpokladam, ze neni zcela realna.
Ale muzete to predlozit ministrovi zdravotnictvi, sefovi VZP nebo zdravotnimu vyboru Snemovny.
Při současném nárůstu případů je lidský článek v řetězci prakticky nesmysl. Informace o pozitivních kontaktech musejí případní budoucí pacienti dostávat automaticky. Celý proces by mohl vypadat třeba takto:
1) Do aplikace eRouska dorazí informace o možném kontaktu s pozitivní osobou
2) Aplikace eRouska oznámí tuto skutečnost a nabídne seznam míst pro možné otestování
3) Po výběru lokality (moji eRouska nezná) se zarezervuje slot pro test
4) eRouska vygeneruje QR kód pro identifikaci osoby
5) Dorazím na test a prokáži se QR identifikátorem na telefonu (na zkumavce už je identifikátor připraven)
6) Po testu dostane eRouska na základě QR kódu informaci o výsledku
7) Výsledek testu (pozitivní / negativní) je zanesen do trasovací databáze
Celý proces nevyžaduje zadání osobních údajů.
Jenom nekolik drobnych poznamek:
1. Chytra Karantena neni eRouska.
2. Pokud jdu podle call scriptu a v call scriptu je napsano "ted se zeptej na dostupnost eRousky a zmacknu tlacitko", tak nezeptani se je pouha lajdackost operatora
3. Je mozne, ze cely ten koncept, jak funguji hygieny desitky let, je od zacatku vadny a i takzvane prvni hovory maji delat operatori call center a hygienici maji mit jenom metodicky dozor a analytiku nad tim
No, to je ale ode zdi ke zdi. Nečekal jsem zázraky od hygieny , ale že do toho celého procesu takhle hážou vidle, to je masakr. V nějakém rozhovoru to zmiňoval i pan Bláha z hlídače státu. Jako třeba, že 2 krajské hygieny na to kašlou a v systému neparticipují.
Ten kód co chodí v těch SMSkách je stejný nebo se generuje náhodně pro každý kontakt?
S tímto argumentem se sice dá souhlasit, jenomže to byl právě ten důvod proč se ta automatizace nyní dělá, že si lidi stěžovali že jim to chodí od hygieniků až druhý den. A taky to znamená že se ta zpráva ani nyní po automatizaci nemůže poslat hned po provedeném testu (což může být v laborce i někdy v noci) ale zase až později, ráno, nebo v pondělí´ hromadně? v úředních hodinách.. Je to tak?
"nic časově neušetří"
- Naopak, zaslání v "pracovní době" (no, o víkendech, že jo...) tam taky zdůvodňují
- noční SMS by lidi zbytečně děsila, pokud nemají mobil vypnutý
- na použití kódu jsou 4 hodiny, ty by zasláním v noci často nestačily
Jestli váš test zpracují v 16:30 a SMS dostanete až druhý den ráno, to asi není zásadní problém z hlediska času.
9. 10. 2020, 07:04 editováno autorem komentáře
To je pekne, ze "se ma zeptat"... veci ktere maji fungovat automaticky by-design ale v realu spolehaji na lidsky faktor... tohle nekdo nedomyslel v navrhu - ano, v malem mnozstvi ta rucni prace fungovat muze, jakmile se toho vali na toho cloveka moc, tak proste zacne nektere ukony 'vynechavat'...
Na to, jak se "chytri ajtaci" posledni pulrok predhani v tom, jak veci delat lip je to dosavadni spolehani se na "rucni klinknuti na tlacitko" v rutinnim procesu zasadni navrhovy fail. Ted v rijnu se s velkou slavou delaji tiskove zpravy o necem, co melo bezet nejmene od ostreho spusteni te druhe verze uz od zari.
Zasílaný kód je něco úplně jiného, než ID telefonů, se kterým se mobil potkal tak, že to systém vyhodnotil jako rizikový kontakt.
Bod dva ničemu nevadí.
Bod tři je nesmyslný – dříve musel někdo z hygieny kód ručně odeslat, což se skoro nikdy nedělo. Nově se to bude odesílat automaticky, takže to nebude záviset na tom, že si někdo náhodou vzpomene, že má kliknout na tlačítko.
No možná k tomu 3). Ono přece nejde o to "zda si někdo vzpomene", že má kliknout na tlačítko,. Ono jde přece o to, že hygienik při telefonním trasování s nakaženým se ho má zeptat zda používá eRousku a teprve a pouze stisknout to tlačítko a poslat mu ten kód.
Jestli se toto opomijí, resp. jestli jak se teď přiznává, to skutečné trasování s nakaženým se nedělá vůbec, tak potom celý ten systém naprosto selhává. Lítají tam kvanta smsek ve formě doporučení (sice jste se setkal s nakaženým, ale záleží na Vás co s tím), zatímco případné zdroje (clustery) šíření pro podrobné prověření se tím nezjistí. Jede se už naslepo, a naslepo se nyní vyhlašují i ta plošná opatření..
Doporučuju místo zjednodušené nápovědy pro běžné uživatele číst spíš třeba detailnější podmínky použití, kde je vysvětleno, jak aplikace funguje. Ad posílání SMS všem: pořád mi to přijde lepší, než když hygienici neposílali kódy skoro nikomu.
8. 10. 2020, 20:06 editováno autorem komentáře
Tedy, jak jsem se proklikal těmi odkazovanými popisy, už v tom začíná být pěkný chaos.
Jednako se dá dočíst, viz
https://erouska.cz/sms
"..Tímto se z vaší eRoušky odešlou klíče (identifikátory) do eRoušek všech ostatních uživatelů. V jejich eRouškách se vyhodnotí, jestli s vámi byli v rizikovém kontaktu, a případně se jim zobrazí anonymní varování s doporučením dalšího postupu."..
Přitom dosud, v předešlé verzi to bylo naopak, tvrdilo se že uživatel sám má ten seznam rizikových kontaktů ve svém mobilu, a jen těm se to pošle.. Jestli si ten jeho údaj o nakažení nyní posílá všem uživatelům a všem to jejich aplikace musí zkontrolovat, tak jsme zase někde úplně jinde, jak výkonem, tak té bezpečnosti. Protože, třeba předpokládám, že ty zasílané kódy tak anonymní nejsou, a někde u hygieniků mohou být přiřazeny ke konkrétním jménům.
Ale ještě zajímavější je druhá informace, rovněž na https://erouska.cz/sms
"..Proč mi přišla SMS s kódem eRoušky, když aplikaci nepoužívám?
SMS s kódem se odesílá automaticky všem lidem, kteří při testování na COVID-19 uvedli své telefonní číslo pro zaslání výsledků . "
Takže i (nakaženým) lidem, kteří třeba vůbec nevědí co a jak eRouska dělá a co s tím.
A za třet´, jak se lze dočíst na stejném odkazu ". SMS se odesílají denně od 8:00 do 16:00. ".. Čili se vlastně ani časově neušetří skoro nic...
To je možná jedna věc, kterou si nikdo neuvědomil a proč tvz. chytrá karanténa nemůže fungovat. Protože ji obsluhují lidé, pro které stisknutí tlačítka v aplikaci je neřešitelný problém. Tím nechci shazovat ty dámy, ty tam jsou, aby řešili svou práci a pokud ji dělají dobře, ale zkrátka jsou ve věku, kdy se kdysi možná učily v T602 a v této době zamrzly, protože jim to stačilo - vyplnit formulář, napsat cosi, žádná tlačítka. Ony nemůžou dělat chytré mapy nebo podobné vymoženosti.
Co sem tak ze zpráv pochopil hlavně hygienické stanice neměly nástroje , tedy žádnou SMS a mailovou bránu pro z automatizování obesílání testovaných. Proto to měli často otestováno jestě ten den, ale info dostal klient až na den druhý protože to posílali "ručně".
A vsadím se že nejso požadavky pro kvalifikaci postavené na rychlosti jakou datlují maily a jiné zprávy