FB má EU trhu cca 60 % zastoupení pokud jde o sociální sítě, to už je dominantní postavení. Spor není o zobrazení reklam ale nemožnosti odmítnout sběr osobních údajů a to i v placené verzi. 45+? Opravdu? K FB se počítá i instagram, ten má velké zastoupení v mladší generaci. Stížnost je na celou Metu a ne pouze na facebook.
Google umožňuje sběr osobní údajů odmítnout (jmenovitě třeba vyhledávač, youtube).
Podobný problém má root.cz
Taky mají na výběr buď reklamy, nebo "dobrovolný donate" :D ale mám vyzkoušeno, že po zaplacení se to smetí jen opticky skryje a sledovací scripty včetně těch z mnoha externích domén zůstávají aktivní. Stejně tak to mají zpravodajské weby za paywallem, apod. Prostě běžná praxe.
29. 2. 2024, 15:55 editováno autorem komentáře
Model zdarma s reklamou a nebo plať a reklamu mít nebudeš je na internetu běžný.
I když Facebook to formuluje trochu nešťastně tak, že zvolení varianty zdarma může lidi děsit.
Platba svými osobními údaji při bezplatné službě je na internetu zcela běžná a například u Google se takto platí u všech jeho služeb.
Facebook má dominanci možná tak ve věkové kategorii 45+ a i tito lidé mají možnost Facebook nepoužívat pokud nesouhlasí s jeho podmínkami.