Vlákno názorů k článku
„Souhlas, nebo plať“. dTest a další spotřebitelská sdružení si stěžují na praktiky firmy Meta od petrph - Když ono je to právě naopak, a ten...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 3. 2024 16:25

    petrph

    Když ono je to právě naopak, a ten chaos v tom dělají právě ta nepříliš jasná ustanovení ohledně GDPR.
    1) To že nabídne provozovatel uživateli za nějaký poplatek čistě zobrazování bez reklam, je obchodně naprosto v pořádku. Tečka..
    2) Ovšem ta druhá strana mince, jsou právě ty souhlasy se zpracováním osobních údajů, které jsou dosti nejasné a navíc se postupem času zpřísňují a mění. Jestli si vzpomínám dobře, tak ty předpisy stejně stanovují že ta uživatelova data smí provozovatel vždycky evidovat pouze a pouze v nezbytném rozsahu.
    Jenomže je ovšem dosti nejasná formulace,. která by sama o sobě vedla k právním sporům. Takže (a proč ne) si to všichni přeložili tak že každý uživatel prostě "dá souhlas ke všemu", ten souhlas se někde uloží kdyby přišla kontrola, a tím je to v suchu.
    Což se i stalo, uživatelé nejen že odklepávají povolení cookies jako diví, ale taky všude kam vlezou i v reálu, buď podepisují nebo jinak akceptují využití souhlas s využitím svých dat. Jinak by se totiž nemohlo konat nic, a všichni by museli sedět doma zalezlí jak za covidu.
    A ten chaos vznikne až když se tahle dvě ustanovení propojí dohromady.

  • 3. 3. 2024 2:30

    horde

    No mýlíte se, souhlasy ohledně cookies jsou naprosto jasně definované, ale naráží na následující:

    a) nikdo typu nějaká státní organizace / ani ten dTest apod. nemá potřebu dělat nějakou "osvětovou" činnost a vysvětlovat, co který souhlas na cookies liště znamená a jaký to má konkrétní dopad na uživatele a jeho pohyb na internetu

    b) zákony se taky v čase mění -. a znáte to rčení "neznalost zákonů neomlouvá"

    c) každý web v EU prostoru musí nabídnout procházení obsahu bez nutnosti souhlasit s cookies - jinak to je protiprávní podmínka.. tedy musíte mít možnost pohybovat se na webu se stále viditelnou lištou (s níž jste nesouhlasil).. zde se ale střetává zájem provozovatelů webů na sledování chování uživatele pro marketing/analýzu VS. právu návštěvníka na to, aby nemusel souhlasit.. takže tam jasná hranic např v tom, jak velká ta lišta může být, zdali při neodsouhlasení může být text na stránce pod "černým sklem" (filtrem), špatně čitelný.. a už jsem dokonce viděl i implementace typu, že není potřeba souhlasit, ale stačí vykonat "akci" na webu - klik, scroll atd.. a bere se to jako "poskytnutí souhlasu" ( s tím tedy mám docela problém to akceptovat jako validní souhlas)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).