Generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral odmítl kampaň komerčních rádií, která chtějí zabránit zvýšení rozhlasového poplatku. „Soukromá rádia zaslala poslancům dopis, který obsahuje vesměs překroucené informace vytržené z kontextu, manipulaci s fakty a lži,“ napsal René Zavoral ve svém obsáhlém vyjádření.
„Rozhlasový poplatek jako takový zajišťuje Českému rozhlasu nezávislost od vlivu exekutivy i přímou vazbu na posluchače. Troufám si říci, že lepší model neexistuje. Rozpočet díky ochotě rozhlasových poplatníků činí cca 2,2 miliardy korun. Všechny tyto finance dává rozhlas do své činnosti – programu, vysílání a jeho rozvoje. Všechny peníze tak vrací zpět posluchačům a společnosti, která je do Rozhlasu prostřednictvím poplatků každý měsíc ‚investuje‘. Zároveň Český rozhlas rozvíjí rádio jako mediatyp a zcela sám v uplynulých deseti letech například vybudoval v ČR plnohodnotné digitální vysílání,“ argumentuje generální ředitel Českého rozhlasu.
Český rozhlas se podle Zavorala snažil se soukromými rádii dohodnout na vymezení veřejné služby v memorandu, tak jako se s komerčními médii domluvila Česká televize. Do textu chystaného memoranda například zahrnul detailní popis vysílacích okruhů, který vymezuje hranice mezi stanicemi veřejnoprávního rozhlasu a soukromým sektorem.
„Kdybych zaspal v digitální transformaci, také bych měl obavy z těch, kteří jsou napřed. Současná nevraživost soukromých rádií vůči Českému rozhlasu tak možná pramení hlavně z vědomí, že jim prostě ujel vlak – z hlediska technologií, distribuce i formátů vysílání. Neochota soukromých rádií investovat do něčeho nového (na úkor kumulování zisků) je prostě doběhla,“ dodal také Zavoral.