Soukromým rádiím ujel vlak, reaguje šéf Českého rozhlasu na protestní dopis

23. 10. 2024

Sdílet

Český rozhlas, ČRo Autor: Karel Choc, Internet Info

Generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral odmítl kampaň komerčních rádií, která chtějí zabránit zvýšení rozhlasového poplatku. „Soukromá rádia zaslala poslancům dopis, který obsahuje vesměs překroucené informace vytržené z kontextu, manipulaci s fakty a lži,“ napsal René Zavoral ve svém obsáhlém vyjádření.

„Rozhlasový poplatek jako takový zajišťuje Českému rozhlasu nezávislost od vlivu exekutivy i přímou vazbu na posluchače. Troufám si říci, že lepší model neexistuje. Rozpočet díky ochotě rozhlasových poplatníků činí cca 2,2 miliardy korun. Všechny tyto finance dává rozhlas do své činnosti – programu, vysílání a jeho rozvoje. Všechny peníze tak vrací zpět posluchačům a společnosti, která je do Rozhlasu prostřednictvím poplatků každý měsíc ‚investuje‘. Zároveň Český rozhlas rozvíjí rádio jako mediatyp a zcela sám v uplynulých deseti letech například vybudoval v ČR plnohodnotné digitální vysílání,“ argumentuje generální ředitel Českého rozhlasu.

Český rozhlas se podle Zavorala snažil se soukromými rádii dohodnout na vymezení veřejné služby v memorandu, tak jako se s komerčními médii domluvila Česká televize. Do textu chystaného memoranda například zahrnul detailní popis vysílacích okruhů, který vymezuje hranice mezi stanicemi veřejnoprávního rozhlasu a soukromým sektorem.

„Kdybych zaspal v digitální transformaci, také bych měl obavy z těch, kteří jsou napřed. Současná nevraživost soukromých rádií vůči Českému rozhlasu tak možná pramení hlavně z vědomí, že jim prostě ujel vlak – z hlediska technologií, distribuce i formátů vysílání. Neochota soukromých rádií investovat do něčeho nového (na úkor kumulování zisků) je prostě doběhla,“ dodal také Zavoral.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).