Ale taky se to da uplne otocit - to by CT taky mohla vysílat uplne vsechno vcetne celeho youtubu ve smycce.
Podle mnę by meli delat zakladni porady, zakladni zpravodajstvi, zakladni zabavu.. a par niche veci, co se na komerci nezaplati a mají podle nich nejaky vyznam.
Ted se CT chova spis tak, ze chce s komercni TV souperit a mit co nejvíce kanálu a co nejvíce obsahu, pritom kvuli tomu vubec zalozena nebyla - v roce 1993 byly kanaly dva, komercni TV jedna, internet zadny - a lidem se nezilo hur nez dnes.
Dnes internet stoji par stovek, netflix taky, kdyz pridam dalsich par stovek, tak i kdekoliv na svete muzu mít jakykoliv obsah na telefonu... Proc zivit tak veliky moloch, co si na sve poplatky zvykl?
Cas se meni.
29. 4. 2024, 17:55 editováno autorem komentáře
Problém je už ten úvod: "Podle mne...", který je jiný než zákon o ČT.
V minulosti vysílala ČST jen pár hodin denně, ne všechny dny v týdnu, na jednom kanále, černobíle, monofonně, ve formátu 4:3 s pruhy, nebo ořezaný obraz a lidem se bohužel žilo hůře, než dnes. Asi to spolu souvisí, minimálně s technickým a technologickým pokrokem. Dnes na jediném kanálu může vysílat i víc než 10 stanic, v digitální kvalitě, bez duchů, šumu, ale širokoúhle, barevně, stereo, tak proč se vracet do roku 1993, nebo ještě dál? Pokud jste v té době již pracoval, jaký jste měl tehdy plat a jaký máte dnes?
Jste ochoten platit po pár stovkách internet, netflix a příjem "čehokoliv" na mobilu. Tak proč je tak veliký problém se spolupodílet na přímém financování veřejnoprávní ČT, na jejíž příjem není nutný internet, netflix a další tisíce stanic, když člověk dokáže normálně sledovat jen jediný zdroj?
Jednu pravdu ale máte, časy se mění...
A proč bychom se proboha měli dobrovolně podílet na financování propagandy? Ať si každý platí, co chce. Já si třeba platím YouTube Premium a TIDAL, to pro zábavu, co se týče zpravodajství, tak čtu weby. K čemu je mi ta deklamovaná "veřejnoprávnost" dobrá? Ať si ji platí milovníci Železného, Moravce a starých fiilmů pro pamětníky.
Co to zas blabolite o propagande? ;-) Zjevne mate potrebu pouzivat cizi slova, jejichz vyznamu vubec nerozumite.
A v obecne rovine co platite i kdyz sam nepotrebujete je vysledek nejake spolecenske dohody, ktera odrazi vetsinovy nazor lidi zde zijicich - a nikoliv nazory ukricene mensiny. To, ze sem napisete tisici pripspevek o tom, jak vy sluzby CT nepotrebujete z toho jeste neudela pravdu o tom, ze ji nepotrebuje nikdo.
Ono to nemusi byt ani kabelovka, ale staci domovni STA. Ono zarizeni, co vam signal z DVB-T prevedou do analogu poridit jdou. Zrovnatak muzete mit vedle STB, co k te analogove televizi pripojite. Jenze to by z druhe strany ty pravidla musela byt pomerne slozita, aby pokryly vsechny ty "moznosti" a hlavne by i pripadna kontrola byla slozitejsi. Jo, chapu ze kdyz se to hodi, tak "slozity pravni rad" vyhovuje... ale ja ma radsi pravidla jednoducha. A tim jednoduchym pravidlem tady je proste a jednoduse... mas televizi? [ano/ne] ...resit nejake technicke detaily to akorat komplikuje. Jo, vycurani Cesi potrebuji prave ty kvanta vyjimek, aby mohli pravidla ojebavat, ze? ;-)
No ano, dalo by se v tom pokračovat. Ale ten příměr by platil pouze kdyby ČT v případě filmů uváděla blockbustery hned poté, co opustí kina, uváděla nejnovější zahraniční seriály atd. Ale to nedělá, od toho tu máme Disneyho, HBO a Netflix.
Spíš by nás ta úvaha měla dostat zpět na začátek - měli bychom si definovat co ČT má dělat, co po ní chceme, a pak jí na to dát dost peněz. A ne bezhlavě zvyšovat poplatky a čekat co z toho vypadne.
Ta bezhlavost v uvažovaném zvyšování poplatků přímo souvisí nejen s bezhlavým zvyšováním cen energií, zboží a i práce samotné. Tak to zakažme, vraťme všechny ceny na úroveň před 15 lety a ČT si vystačí s tím, co celou tu dobu nezvýšeně dostává. Nebo to snad nejde? Tak sledujme příčiny a ne jen následky.
Tak je na tom ČT finančně špatně, že v loňském roce našla volných, tuším 270 mil. Kč. Za Dvořáka ještě úspěšně dokázali vybílit rezervní fond. Kam ty peníze šly, když obsah zůstal plus mínus stejný? Méně je snad tuším sportu. Chtít zvyšovat poplatky bez finanční analýzy je jen pouhou úlitbou vládních politiků za mediální podporu.
V kapitalismu by mělo platit, že zákazník platí jen za to, co si objedná. Takže platit koncesionářské poplatky jen proto, že mám v autě neodmontovatelné radio, nebo doma počítač s přístupem na internet, je zvrhlost! Takže: Koncesionářské poplatky zrušit a: 1/ buď vše zakódovat a ať platí ti, kdo to skutečně konzumují, nebo 2/ Slovenský model - veřejnoprávní media financovat přímo za státního rozpočtu nějakým procentem z HDP a občany zbytečně neotravovat. (Hrnčíři, už jsi zaplatil daně?)
Jasne.... a hasice, spitaly jste si take objednal? :-) Ono by vas ten humor presel, kdybyste mel platit plnou palbu za zasah IZS nebo za operaci. Tam se vam tuze moc hodi to, ze se na vas skladaji i ti, co danych sluzeb nikdy nevyuzili.
Takhle je aspon jasne, kam penize opravdu jdou - narozdil od nejak prerozdelenych dani. Protoze u te stovky navic, co vam strhnou z vejplaty nemate vubec jistotu toho, ze penize opravdu dojdou kam maji.
"vysolili několik tisíc za lék"
Jiste ... treba jako ... 5000Kc za gram konopi ze? Kolik ze stoji vypestovat gram plevele ktery vyroste uplne vsude? S ostatnimi leky je to presne stejne. A mimochodem, v US, jelikoz tam je volne prodejna naprosta drtiva vetsina leku, jsou velmi vyrazne levnejsi ze? Jaky zazrak. A ano, znacna cast lidi si tam leky kupuje pekne za sve, protoze pojisteni nejsou.
To jez vlastni ze? Platim si komercni pojisteni, a ma nasobne lepsi plneni, podminky i cenu ... nez to statni. Asi zazrak ze? Procpak ze si nemocneske pojisteni plati presne nula zivnostniku?
Mimochodem, na toho +-0,01 hasice rad prispeji. Nj, to vy take nevite ze? Mame tu totiz jen cca 20k hasicu. Tedy tech placenych. A pak tu mame cca 80 000 tech, kteri to delaji zdarma, a jeste s tim maji v praci problemy.
To, ze jsou komercni televize valcovany ve sledovanosti statni televizi neni tim, ze by tech 100 mega, co ziskaji na reklame chybelo komercnim televizim, ale proto, ze dramatrugie, nakup poradu apod. komercnich televizi je na urovni absolventu zvlastni skoly.
20 ruznych programu, ktere maji jen proto, aby mely kde tocit reklamy a mit prijmy s nulovou pridanou hodnotou. 10 serialu, ktere se posldnich 20 let toci ve smycce. MIlion detektivek z LA, SF, NY apod. K tomu naprosto mizerna vlastni tvorba, na kterou nikdo nechce koukat a ktera po jednom-dvou dilech jde z prime time, nakup vycpelych formatu ze sveta apod.
Kdyz se podivam na program novy/primy na vikend tak je to hruza. Tam prosteneni co vybrat. Ano, v nedeli ve 23 daji typicky nejaky koukatelny film. Dopoledne i o vikendu same reprizy, nedokazi dat ani programy, ktere by natahly decka.
Proste ne, soukromym televizim nevadi tech par drobnych, protoze by to nic nezmenilo. Vadi jim, ze jsou neschopni a misto toho, aby ten duvod hledali jen u sebe, tak se chovaji jak frustrati...
29. 4. 2024, 08:51 editováno autorem komentáře
Jenze zatimco CT je silne regulovana jak na strane prijmu, tak hlavne na strane produkce. Musi ze zakona delat obsah, ktery je pro mensiny a okrajove cilove skupiny a ma na to limitovany pocet kanalu a zdroju apod.
KOmercni televize naopak maji volnost v tom, jaky obsah prinesou. Musi plnit jen marginalni pomer zpravodajstvi, zabavy apod. Zaroven poctem kanalu jim roste pocet reklamich TRP, ktere mohou monetizovat a nejsou tedy limitovani na prijmove strance.
Presto komercni televize, ktere muzou mit libovolne velke prijmy, ktere se odviji jen od jejich schopnosti a presto, ze maji volne ruce, nejsou schopny tvorit obsah, ktery by porazel legislativou svazanou CT.
Ubohost-neubohost, je to zoufala neschopnost komercnich TV nabidnout lidem obsah co je bude zajimat. A pokud CT pravidelne porazi komercni televize napr. stardance, tedy programem z osmdesatych let, nebo tim, ze komercni TV nasadi na stedry den americke filym, co jsme tu meli 10000x je to dalsi potvrzeni neschopnosti komercnich TV.
a to, zda v diskuzich budou toto hejtit ti, kteri by nejradeji na CT videli Andreje a Putina je jen toho potvrzeni.
Je s podivem, jak je stále zakořeněn mýtus, že za české komerční stanice diváci nic neplatí a že ty žijí jen z reklam.
U nás polovina domácností sleduje televizi jinak než teresticky a pokud provozovatelé těchto platforem chtějí do své nabídky zařadit české soukromé televizní kanály, jako že jim nic jiného nezbývá, musejí z příjmů od svých zákazníků odvádět českým soukromým televizím měsíční výpalné v opravdu nemalé výši a zároveň tyto kanály zařadit do základní nabídky. Jsou to koncesionářské poplatky v bleděmodrém, jen se jim tak neříká.
Dobrý den,
jako kuřák, který nevydrží bez cigarety ani v dopravním prostředku, mi vadí, že i nekuřáci smí používat zápalky a zapalovače. Rád bych proto přiblížil svou představu o používání zápalek a zapalovačů nekuřáky: Předně by nikdo, kromě kuřáků, nesměl zapalovač ani zápalky používat. Přijde mi to naprosto "logické". Možná bych byl ochoten povolit výjimku skautům při rozdělávání táboráku, ale za podmínky, že si každý přítomný skaut potáhne aspoň jednoho pořádného páva z doutníku pěkně hluboko do plic. Rádi jim první doutník pro každého zdarma dodáme.
Jinak by se celá ta směšná kauza dala taky popsat jediným slovem: závist.
Podřadná média experimentující s hledáním neexistujícího dna komercionalizované ohlupující zábavy, přímo zodpovědná za úpadek kultury, budou diktovat, co má být v mediálním prostoru. Kdyby to nebylo absurdní, možná by to bylo k smíchu.
To máte ale divné chápání pojmu podřadný...
Nedávalo by větší smysl chápat jako podřadná media ta, která mají nekvalitní tvorbu, mizerné vysílací schéma, nabízejí povrchní a primitivní zábavu, jen aby měly mezi čím vysílat reklamní bloky, které začínají délkou připomínat samotné pořady a přes svou ubohost mají často zajímavější "zápletku" a herecké výkony, než samotné vysílané seriály.
Btw. kdo zakazuje komerčním TV živit se i jinak, než z reklamy?
To je jako chodit zrat do poslanecke kantyny a hejtovat soukromy bufet naproti, protoze jsou drazsi, vari tam z horsich surovin a na zachodech maji levne obkladacky. Jestli nemaji na to kvalitativne konkurovat dotovanemu stravovani, tak jim prece nikdo nezakazuje zivit se i jinak, nez prodejem jidla.
Zase blábolíte nedomyšlené nesmysly.
1) Pokud bude poslanecká kantýna vařit kvalitnější jídla než onen soukromý bufet, tak prostě vaří kvalitnější jídla. A to, že máte utkvělou potřebu nenávidět veřejnoprávní media nic na kvalitě jejich pořadů ani na kvalitě pořadů jejich konkurence nemění. Způsob financování je způsob financování. Kvalita pořadů je kvalita pořadů. To se snad dá pochopit...
2) Soukromé televize jsou jiný segment trhu, než veřejnoprávní. Ten váš zcestný příměr s poslaneckou kantýnou navíc kulhá v tom, že se tam jen tak někdo na potkání stravovat nemůže. Každopádně i dotované stravování např. ve školních jídelnách a menzách je opět jiný segment trhu s jinou nabídkou a jinou cílovou skupinou než restaurace.
3) Jestli jste si nevšiml, tak příjmy z reklamy na ČT2 se stejně odvádí pryč. Sponzoring není totéž co reklama a i když souhlasím s tím, že míra product placementu na ČT je dost za hranou akceptovatelného, tak je zcestné požadovat po veřejnoprávní televizi, aby nedoplňovala své příjmy tam, kde může. Už proto, že příspěvky jsou nízké a nevalorizované a ČT na jejich výši a objem nemá žádný vliv. Čili nemůže ovlivňovat své příjmy.
4) Ten blábol s "jinak, nez prodejem jidla" poukazuje na to, že si nedokážete představit jiný způsob financování soukromých TV, než reklamou. To je dost zoufalé, když soukromá TV nemá zdaleka tolik omezení svého financování, jako ČT.
"Pokud bude poslanecká kantýna vařit kvalitnější jídla"
To je ale neuveritelny megablabol ze?
Ona totiz ta hospoda, co ji povine platime vsichni, muze kazdy den servirovat gulas ze svickove za 10Kc porci. A pak si jeste stezuje, ze na to ma malo penez.
Kvalita zradylka totiz kupodivu a pro nektere velmi prekvapive s financovanim primo souvosi. A tudiz ty hospody ktere se musi zivit za sve, delaji gulas z 10x levnejsich surovin ze?
CT vklada reklamu i do pradu ktere vyrabi. Napriklad vikend, nejake to peceni s Maršálkem ... a vlozena reklama na spotrebice sencor (putuji na muj blacklist). Primo do poradu. Jinak receno, CT neustale a opakovane porusuje zakony, ignoruje rozhodnuti soudu adt. Vazne nevim, proc bych mel financnovat zlocineckou organizaci.
Hahaha.
Možná to pro vás bude šokující, ale přestože jsem učitel na gymnáziu a za výborný guláš v naší školní kuchyni platím tuším 49 Kč, stejně si občas zajdu do restaurace a nemám problém tam za kvalitní guláš nechat třeba pětkrát tolik. Ovšem za nutné podmínky, že ta restaurace má příjemné prostředí, používá kvalitní suroviny atd. Stejně tak si ruším obědy v jídelně, když dávají jídla, která mi nechutnají a místo toho si koupím lepší jídlo jinde.
Ten nesmysl s 10x levnějšími surovinami, to je jak argumenty z učebnice kolektivizace nebo "ekonomie pro prvňáčky". Proč by nemohla restaurace vařit naopak z kvalitnějších surovin, akorát holt za jinou cenu? Jste si fakt jistý, že každý chce jíst v poslanecké kantýně? Že se každý rozhoduje jen podle ceny? To je asi dost solidní nesmysl, že?
Soukromé televize mohou získávat příjem třeba z poplatků za vysílání přes satelit/IPTV apod. Mohou nabízet VOD služby, vysílat tvorbu a žánry, které v ČT nejsou nebo jsou v omezené míře. Prostě se holt musí naučit konkurovat a zajistit si zdroje příjmů.
Pokud máte dojem, že ČT porušuje zákony, je nejvyšší čas, abyste na ni podal žalobu. Nevím o jediném případu, kde by se něco takového prokázalo, takže to co předvádíte je křivé obvinění!
Financovat veřejnoprávní média musíte stejně, jako každý občan financuje dopravní infrastrukturu, ať ji využívá nebo ne. Stejně jako musíte platit zdravotní pojištění i když (zatím) nevyužíváte jeho služeb.
Jinak ovšem ano, product placement v pořadech jako je pečení s Maršálkem jsou neuvěřitelně otravné. Proto se na to taky nedívám. Přesto to podle výroku soudu není porušení ani zákonů ani jiných předpisů, takže nezbývá než doufat, že tomu klesne sledovanost a vedení televize se zamyslí proč. Zatím to ale spíš vypadá opačně, čili většina koncesionářů je zjevně spokojena.
Celý problém je jen v tom, že pro soukromé stanice je pohodlnější snažit se připravit ČT o příjmy v závistivé vidině, že tyhle příjmy plynule sami přeberou a že si ještě zvýší sledovanost, když ČT zlikvidují. Ve skutečnosti na žádné ze soukromých stanic v ČR už není kam cpát další reklamu, protože už teď je jí nesnesitelné množství. Jejich programové schéma je nekreativní, ubohé a oblbující. Je pro mě s podivem, že se v éteru dokáže udržet stanice, která pouští neustále do zblbnutí 3 přes 30 let staré seriály, občas prokládané neuvěřitelně hloupou pseudozábavou pro puberťáky. A s ničím lepším neumí přijít. Kdyby dělali svou práci pořádně, byli by lidi ochotní jim za to platit a nemuseli by se živit jen jako pijavice na reklamním vysátém cecku.
Ze necemu nerozumis neznamena, ze to jsou blaboly. Ale ok, tobe teda prijde v poradku kopat do komercnich stanic za to ze maji mene kvalitni porady a vice reklam. Me to prijde trochu ubohe, ale budiz.
> Soukromé televize jsou jiný segment trhu, než veřejnoprávní
Funguji na stejnem trhu a "bojuji" o stejne zakazniky. Lisi se prakticky jen zpusob financovani.
> příjmy z reklamy na ČT2 se stejně odvádí pryč
Kam?
> Sponzoring není totéž co reklama
Je.
> poukazuje na to, že si nedokážete představit jiný způsob financování soukromých TV, než reklamou
Ale ony si vydelavaji i jinak. Treba prodejem poradu, ktere vyprodukuji. Pouzit to ale jako argument, ze se maji vic snazit, kdyz jejich konkurenci 90 % nakladu zaplati lide na zaklade zakona.
Bozicku, to da strasnou praci si ten zakon precist, co? :-) Radsi se budu hodinu blbe ptat.
TIm myslite to, ze prijmy z reklamy na CT sport jdou na vyrobu poradu? No ok. Ja ale nic z toho nerozporuju. Ja jenom tvrdim, ze CT ma konkurencni vyhodu, protoze ma drtivou vetsinu prijmu zajistenou zakonem. To je proste objektivni fakt a nedivim se, ze se to komercnim TV zajida, kdyz s ni primo soutezi na stejnem trhu.
ČT, potažmo ČST, tady byla dříve než komerční stanice a ty na začátku věděly, do čeho jdou. Že se mezitím změnily technologie, využívají také a jak si mezi sebou rozdělí těch několik desítek miliard Kč z reklam mezi sebou, nás nemusí zajímat. Nezaregistroval jsem, že by se komerční TV mezi sebou dohadovaly o podílu na reklamním trhu, ani nezpochybňují statistické metody výpočtů sledovanosti, které zde někteří nevěří.
Dával jsem si pozor, abych uváděl ČST, která skončila v roce 1992 a hlavní komerční TV stanice začaly vysílat od roku 1993. Proto jsem nepsal, že ČST už používala vysílání na webu, když byla tato platforma u nás v plenkách a všechny druhy TV stanic mohly zavádět web až podle vývoje sítí a smysl to dostávalo až tehdy, kdy se stal internet běžným vybavením domácností.
Český internet v datech
Březen 1990 - V Československu byla zavedena amatérská síť FidoNet.
Květen 1990 - Byla spuštěna síť EUnet pro unixové počítače.
Říjen 1990 - Do Československa se dostala síť EARN, evropská odnož sítě Bitnet, která již vyžadovala trvalé spojení po pevných okruzích. Okruh vedl z Prahy do Lince a měl rychlost 9 600 bit/s. V listopadu roku 1991 byla rychlost okruhu zvýšena na dvojnásobek a začal být využíván i pro přístup do internetu.
Listopad 1991 - První pokusy s připojením do internetu (někdy uváděno jako datum připojení Česka k internetu).
Prosinec 1991 - Ministerstvu školství byl podán návrh na vybudování celostátní páteřní sítě FESNET. Ministerstvo jej schválilo a v červnu 1992 na něj uvolnilo 20 milionů korun.
13. února 1992 - Na pražském ČVUT se konal oficiální akt připojení Československa k internetu.
15. června 1993 - Slavnostní zahájení provozu sítě CESNET.
Počátek roku 1995 - Byla zrušena doména "cs". Nová doména s koncovkou "cz" byla zavedena v souvislosti s rozpadem Československa již v roce 1993.
Červen 1995 - Společnost Eurotel prodala firmě SPT Telecom divizi Služby datových sítí. V souvislosti s převodem byl liberalizován trh s provozováním veřejných datových sítí.
Jaro 1996 - Začal fungovat katalogový vyhledávací server Seznam. Své internetové stránky zprovoznila Poslanecká sněmovna.
Listopad 1996 - Zřejmě jako první česká politická strana si internetovou adresu zřídila ODS. V únoru 1997 ji následovala druhá z nejsilnějších stran - ČSSD.
Jaro 1997 - Založen internetový portál Atlas.cz Červenec 1997 - SPT Telecom zahájil zkušební provoz technologie euroISDN, která umožňovala připojení k různým službám, hlasovým a datovým, současně jednou přípojkou.
15. září 1997 - Ministerstvo spravedlnosti na internetu zpřístupnilo elektronickou podobu obchodního rejstříku.
12. ledna 1998 - Spuštěn zpravodajský portál iDNES.cz.
Květen 1998 - Bylo založeno zájmové sdružení právnických osob CZ.NIC, které se stalo správcem národní domény (koncovka .cz). Před ním byla správcem domény firma COnet.
4. května 1998 - Expandia Banka začala jako první z českých bank nabízet internetové bankovnictví.
18. listopadu 1998 - Demonstracemi a bojkotem vyvrcholily protesty proti monopolu SPT Telecom.
Září 1999 - Založen portál Centrum.cz.
2000 - Spuštěna první verze e-shopu Alza.cz, v současnosti největšího internetového prodejce v Česku.
1. listopadu 2001 - Česká akademická síť CESNET 2 byla propojena s evropskou gigabitovou sítí GÉANT.
3. května 2002 - Spuštěna česká verze encyklopedie Wikipedia.
2002 - První možnosti přístupu na internet prostřednictvím bezdrátové technologie wi-fi.
21. února 2003 - Společnost SkyNet oznámila, že jako první v Česku nabídne rychlý internet prostřednictvím technologie ADSL.
Duben 2003 - Eurotel spustil jako první český mobilní operátor neomezené připojení k internetu za paušál; T-Mobile začal poskytovat stejnou službu v následujícím měsíci.
2003 - Seznam jako první v ČR začal využívat fulltextovou technologii Google.
Září 2006 - Telefónica O2 Czech republic spustila jako první televizní vysílání přes internet (IPTV).
Říjen 2006 - Založena česká pobočka společnosti Google.
2010 - Podle ČSÚ podíl domácností s připojením k internetu překročil 50 procent.
Super exkurze do minulosti. Ale... soukromým médií vadí provozování aktivit na webu. Jakýsi Pamětník napsal:"Ona tehdy web ČST nepoužívala? Cha, chá...". Proto jsem napsal:"Rozdíl je používat a provozovat.", abych diskusi vrátil k výtkám komerčních médií. Následovala reakce:"Není, tehdy žádný web u nás ještě neexistoval. ;-) Upozornil jsem na rozpor: "Jak mohla dle tebe tedy web ČT používat, když neexistoval? Ale existoval, stačí se podívat na Wiki." Následovala exkurze do minulosti, ze které je patrné, že v roce 1993 proběhlo "zahájení provozu sítě CESNET". Takže teoreticky mohla mít ČT přístup na net. Jak to bylo v reálu netuším. Ani mě to moc nezajímá. Hlavně, problém je v provozování iVysílání, zpravodajského portálu portál.rozhlas.cz...
Že vadí komerčním TV aktivity ČT na webu, tomu se nedivím, ale neměly by to svádět na to, že ČT, jako moderní sdělovací prostředek, nemá právo na využívání běžně přístupné technologie, jako je internet/web.
Celá tahle polemika vznikla kvůli příspěvku: " bez prezdivky ... "věděly, do čeho jdou"
Jiste, CT tehdy provozovala 2 kanaly a zadny web ..."". Zastává se tak komerčních TV, že, když vstupovaly na trh, nemohly vědět, že po 30 letech dojde k takovému vývoji, že web může provozovat kdokoliv, jen ČT by neměla, aby nebyla konkurentem ostatním stanicím. To ale nemůže být myšleno vážně a pokud ano, téměř netřeba už nic k tomu dodávat. Dokonce to vypadá, že by mělo být zakázáno plnění úkolů ČT, které jí ukládá zákon, kde v § 3 (1) v písmenech
k) vyvíjí činnost v oblastech nových vysílacích technologií a služeb,
l) poskytuje audiovizuální mediální služby na vyžádání,
m) poskytuje veřejnosti informace a obsah podle § 2 odst. 1 prostřednictvím internetových stránek a aplikací České televize,...
Mohla by to ČT plnit bez internetu/webu? Ne, tak ať si komerční TV a jejich příznivci stěžují u našich zákonodárců na údajné diskriminující znění zákona. Těžko uspějí, když vláda má i místopředsedu vlády pro digitalizaci!
Jistě je lepší hledat prostor pro smysluplnou diskuzi, ale nedá se očekávat, že skončí tím, že by se nejlépe zákonně zrušila veřejnoprávní média, jak se po tom zde houfně volá. To by se to politikům sakra prodražilo, kupovat si na komerčních stanicích reklamní čas, aby po nich alespoň štěkl pes. Pokud by politik nekrmil bulvár skandály, jakoby ani neexistoval. A to každý politik neumí, tak ho takový nápad nenadchne a proto ho ani většinově nepodpoří.
Přiznám se, že rozlišuji, koho chci na obrazovce vidět a slyšet a pokud je to pro mne nestravitelné, tak se na to nedívám, přepínám jinam. Z toho vyplývá, že nesleduji opravdu všechny politiky. Také kdo je skutečný politik a ne jen křikloun, který se potřebuje zviditelnit? Proto také nemohu posoudit, zda všichni politici dostanou stejný prostor v ČT.
Často se v médiích objevují také názory bývalých politiků, kteří z pozice ex-prezidentů, předsedů vlády, ministrů komentují cokoliv bez přímého vlivu na politiku, maximálně na spřízněné bývalé voliče.
Soudruhu, netykáme si.
Nevidím důvod, proč by mělo být ubohé hodnotit kvalitu produkce kterékoliv stanice. A produkce Novy i Primy je zoufalost doložitelná na konkrétních příkladech a objektivně.
>Funguji na stejnem trhu a "bojuji" o stejne zakazniky. Lisi se prakticky jen zpusob financovani.
OK. Který zákon v tom případě upravuje provoz soukromých televizí? Provoz České televize je upraven zákonem č. 483/1991 Sb. o České televizi. Kde je pro soukromé televize vynuceno provozování regionálních studií a regionálního vysílání, podpora národních kinematografických projektů, udržování sítě vlastních reportérů, vysílání pro národnostní menšiny apod.?
> příjmy z reklamy na ČT2 se stejně odvádí pryč -- Kam?
Pokud neumíte použít Google, stačí si přečíst 2. odstavec od konce článku, na který reagujete.
> Sponzoring není totéž co reklama -- Je.
Soud dospěl k jinému názoru, což má jaksi větší váhu, než váš názor.
>Pouzit to ale jako argument, ze se maji vic snazit, kdyz jejich konkurenci 90 % nakladu zaplati lide na zaklade zakona.
...je naprosto v pořádku, protože soukromé stanice nejsou v provozu ani příjmech omezené Zákonem o České televizi, čili mají mnohem volnější podmínky jak pro tvorbu, tak pro financování.
Cemu nerozumis na "Funguji na stejnem trhu a "bojuji" o stejne zakazniky."? Vzdyt to neni tak slozite.
> Soud dospěl k jinému názoru, což má jaksi větší váhu, než váš názor.
Tady by mozna stalo za to poslat odkaz na soudni rozhodnuti. Ono asi bude zalezet na tom o cem presne soud rozhodoval.
> mají mnohem volnější podmínky jak pro tvorbu, tak pro financování
Ano, maji. A taky maji tezce dotovanou konkurenci, takze jsou v dost obtiznem postaveni. Proc je pro tebe takovy problem akceptovat objektivni realitu?
Doplneni:
> Který zákon v tom případě upravuje provoz soukromých televizí?
Tak napriklad Zákon č. 231/2001 Sb
30. 4. 2024, 10:39 editováno autorem komentáře
Na televizi se dívám dost málo, nebude to víc jak dvakrát-třikrát za týden. Komerční televize ale vlastně nesleduji. Nebylo to ale tak. I Nova i Prima vysílala třeba seriály, které jsem rád viděl. Big Bang Theory, Comeback, Hospodu, Dr. House, Okresní přebor, ... co dokážu vylovit z paměti Teď je tak leda po desáté opakují.
Takže v mém případě mají komerční televize problém: nemám důvod se na ně dívat.
160 Kč to povinné výpalné stojí už dnes a oni že chcou 220 i od lidí, kteří televizi ani nemají a k tomu tam stejně sypou reklamu. Roztomilé.
OK, tak 220 Kč za šest stanic. Jednu můžeme nechat veřejnoprávní (zpravodajskou čt24), tedy 220 / 6 = poplatek za veřejnoprávní stanici bude 37 korun a zbytek ať si klidně vydělává reklamou. Tak by mohli být všichni spokojeni, zpravodajská veřejnoprávní televize zůstane dostatečně financovaná a nebudeme muset jednotlivcům platit jejich koníčky v podobě povinného dotování sportovních kanálů, atd.
Troufam si tvrdit, ze za tech 200 korun mesicne jde ufinancovat vic soukromych kanalu nez 6.
Na sledovanitv je 80 programu za stejnou cenu.
Ano, je tam reklama, no.
Ale reklama byla i za socialismu - to je zase nejaky novy vydobytek, ze naraz na verejnopravni nesmi byt, jinak se zhrouti svet.
Pro 6 verejnopravnich programu = spravna trzni cena 15 korun mesicne.
Můžete nám prosím napsat, kde se dá naladit původní kanál s autorskou tvorbou od SledovaniTV? Nebo stačí třeba odkaz na jejich zpravodajské relace. Taky třeba jméno alespoň jednoho zahraničního reportéra.
Jinak jste v tom výpočtu zapomněl přičíst počet rohlíků k snídani a vydělit to rychlostí světla. Ale chápu, že toto opomenutí nemá žádný vliv na správnost uvedeného výsledku...
Zpusob distribuce (aka sledovanitv ci kabelovka ci klasika "eterem") na placeni konsesionarskeho poplatku vliv nema. Aneb i kdyz nemate antenu na strese a signal "prijimate" pres IPTV, tak se z povinnosti platit moc nevyvlecete. Jasne, muzete klickovat mezi paragrafy, ale jedine ceho se tim dlouhodobe docili je rozsirovani okruhu povinnych osob. Cechackovska predstava "a ja to mam pres internet, platit nemusim" dlouhodobe proste fungovat nebude. Akorat diky podobnym vycurankum v dusledku budou biti prave ti, co nehledaji zpusoby, jak pravidla obchazet.
"Troufam si tvrdit, ze za tech 200 korun mesicne jde ufinancovat vic soukromych kanalu nez 6."
Vzhledem k tomu, ze CT zamestnava vice nez trojnasobek lidi co ostatni TV stanice se stejnym objemem vysilani, tak nejmene trojnasobek. Bavime se tudiz o nejakych 20 TV kanalech 24/7. A to nejmene! Protoze Ct rozhazuje penize na vsechny strany po vagonech.
A tak s pracovnim modelem, co soukromnici radi casto a s oblibou jedou (ala Svarc) ten neprijemny problem s propoustenim odpadne, ze ;-) Ono ti externi spolupracovnici na ZL se vyhazuji snadno a ani se tomu nerika propousteni, ze? ;-)
Jo tak... zli soukromnici. U CT ti ale tech 3000 "externistu" nevadi. https://www.mediaguru.cz/clanky/2024/04/soucek-v-e15-ct-zrusi-zhruba-90-pracovnich-mist/
Co se týká sponzorských ( = reklamních ) bloků, tam zákon obcházejí všichni. A že by komerční TV chtěly shrábnout těch 450 MKč? I kdyby toho dosáhly, ta nepoživatelná reklamní kaše už by se do vysílacího času stejně nevešla. Takhle mají alespoň trochu konkurenci, která reklamní bloky necpe do stejného času, kdy je vysílají všechny najednou.
Nevím, proč soukromým stanicím "vadí" sponzoring na ČT? Když, vezmeme skupinu Nova a Primu, tak zrovna na jejich stanicích je reklama a sponzoring každou chvíli (a to nejen ve zpravodajských pořadech). Sama Prima zavedla u operátorů zákaz přetáčení reklam, ale ty reklamy trvají příliš dlouho (cca 5-9 minut) a nemusím se pak divákům divit, že přepínají mezi stanicemi jak "zběsilí". Na rozdíl od soukromých stanic - ČT na svých stávajících okruzích nevysílá seriál či film 10x v týdnu, tak jak to dělají soukromé stanice a na nich je ta stejná reklama či sponzoring, který divák viděl před 4 hodinami či dvěma dny.
Když, už se chcete bavit o navýšení poplatku za ČT a ČRo, pravdou je, že pokud se poplatek za ČT a ČRo nezvýší - obě instituce budou muset zavřít některé své stanice a omezí se tím i tvorba. Na druhou stranu, ČT je jediná instituce která dostává 8 miliard od státu a přesto je to málo (občané by měli vědět, za co skutečně ČT utrácí a jakou částku. A proč si nejvyšší management musí každý rok vyplácet "zlatý" odměny v řádu milionů korun. Jenom hlavní zpravodajská relace je více než 15let staré vysílané z virtuálního studia ještě za doby, kdy na ČT byl pan Záruba). ČT by se měl navyšovat poplatek za inflaci a nikoli vybírat peníze od občanů, kteří nemají televizor či rozhlas.
Ale to uz tady mate popsane na mnoha mistech... Mlho. Komercni televize jiny prijem nez tu reklamu nemaji, zatimco penize z konsesionarskych poplatku plynou vylucne do CT.
A co predvadi CT kolem sponzoringu je klasicke cechackovske klickovani mezi paragrafy, kdy se neresi duch zakona (o cemz ma CT i ve svem archivu dokument)... ale proste se resi litera zakona a zpusoby, jak to omezeni ojebat. A to je spatne v principu.
Koukám, že v tom je tady trochu guláš...
Sponzoring programu (například počasí či sport) zadává přímo objednavatel, tzn. přispívá na vysílání pořadu "tzv. product placement". Nenutí však konzumenta přímo k objednání nebo koupi jeho výrobku. Reklama sama o sobě, už uvádí produkty, kde "nutí" konzumenta, aby si jeho výrobek zakoupil v obchodě. V tom je podstatný rozdíl. Za sponzoring pořadu, zaplatí objednavatel přímou částku. Zatím co od reklamy na produkt, která je vysílaná několikrát za den zaplatí objednavatel dle dlouhého spotu, na kterou se dívá konzument - mnohem vyšší částku. A to je přímo zdroj financování oněch komerčních stanic, kterou ČT nesmí na svých stávajících okruzích vysílat během dne (pouze při sportovních přenosech). ČT dostává za sponzoring pořadu poměrně "směšnou" částku, kterou hned odvádí do kinematografie, což soukromé stanice za sponzoring a reklamu nedělají (jak za sponzoring "PP", tak i reklamu si účtují soukromé televize vysoké částky - za spot).
30. 4. 2024, 12:31 editováno autorem komentáře
V hlavním vysílacím čase před seriálem několik reklam "sponzor pořadu".
Je to i celkem zvláštní a nejde ani poznat jaký pořad sponzor sponzoruje. Protože běží jedno video sponzora, za ním znělka ČT, potom self promo a poté zase video jiného sponzora.
Sponzor tedy sponzoruje to self promo?
Navíc některé videa sponzora jsou zjevně reklama a občas i na hazardní hry. Takže ČT vědomě vysílá reklamu na hazard a deklaruje to jako informace o sponzorství.
A co na to RRTV?