Zvlastni ze me sporitelna oslovuje uz asi 10 let emailem, nacez ucet u nich nemam asi 13 let a jakoby moje narky padaly do stoupy. Takze evidentne poskytuji sluzby, ktere nikdo nechce a nevadi jim to.
A propo, ja stale nepochopil k cemu to je.
Prihlasil jsem se do portalu ovcana, klikl na obnoveni ridicaku a poslalo me to k sipku, ze nemam datovku. Toto byl jediny duvod co me presvedcilo si NIA a MojeID zalozit, ten nyni padl. Tak ja opravdu netusim k cemu to je, kdyz to zadne sluzby neposkytuje.
Samozrejme, ono to totiz poskytuje hromady sluzeb, o ktere nikdo nestoji, zato takove, o ktere by potencielne zajem byti mohl, to nikdy nabizet nebude.
A viz predchozi, kazda z tech nabizenych sluzeb vyzaduje typicky jeste dalsi a dalsi sluzby, ktere si musite zridit, abyste se pak treba jako neridic mohl podiva na vypis sveho ridicskeho konta, ze?
Je to presne stejne, jako elektronicky OP, ktery muzete vyuzit asi tak na jedinou vec, a to je pribit si jej na zed. Protoze pokud jen chcete aktivovat jeho "pouzivani" ... musite (velmi bezpecne) na uradu do jejich pocitace zadat asi tak 8 ruznych hesel, ktera si pak musite take pamatovat.
Schvalne vazeni, priznejte se, kdo z vas si pamatuje to hausnumero, ktere po vas chteli pri minulem vydavani toho jeste neelektronickeho OP, a kolikrat a nac jste jej vyuzili. To bude velmi kratka povidka ze?
Tedy, měl jsem dojem že bankovní indentita a BankID je z hlediska elektronického přístupu do banky totéž.
Tudíž dost dobře nechápu, pokud jí Spořitelna některým neaktivním klientům zruší, jak se potom bez ní přihlásí do svého elektronického bankovnictví, aby si aktivovali znovu???
V nějakém otevřeném chatbotu přes občanský průkaz, jehož údaje si může sehnat kdekdo??
Jsou banky vstřícné k zákazníkům, a jsou banky, které si myslí, že zákazník zkousne každou blbost a křivárnu, kterou na zákazníky vymyslí, aby si banka (nikoliv zákazník) ulehčila život, stejně jako za komunismu. Nechápu, jak někdo může mít účet u Spořitelny (už ten název!), rigidního ultrabyrokratického pohrobku komunistické instituce. A rakouská matka na tom nic nemění. Jednou jedinkrát jsme s hypotékou vstoupili na jeden rok ve svazek s touto bankou, a již tuto chybu nikdy neuděláme. Vůbec mě proto tato "úžasná" novinka ze strany ČS nepřekvapuje... Ale pokud to lidem nevadí, tak ať klidně u takové banky zůstanou...
Ten bot pochopitelně jen ověří, že jste registrovaným a ověřeným klientem - a pak vám milostivě dovolí povýšit bank ID
na bankovní identitu
.
Tedy: nejprve vás musí mít banka prověřeného, ověřeného, identifikovaného - a v systému zavedeného. V podstatě takový klient bez dalších služeb
. Pak teprve je možné přidat různé produkty, například bankovní identitu
. Ten občanský průkaz je potřeba jen proto, aby banka měla nějakou jistotu, že komunikuje zrovna s vámi. (A soudím, že jen občanka rozhodně stačit nebude.)
Toto kritizuji od samotneho zacatku. Naprosto vsechny banky protiaktivne vsem zaply bankovni identitu. Proboha proc?!?! Aby tady clovek travil desitky minut vypinanim? Vzdyt staci dat obycejne OPT IN a je vyreseno. Kdo chce, ten si aktivuje a kdo ne, tak ne.
Doporucuji si prubezne tady hlidat, kdo ma vsechno pristup do Identity obcana:
https://www.identitaobcana.cz/Identity
Jak vám to někdo vnutil? Vyhrožovali vám, že když se někam nepřihlásíte přes bankovní identitu, tak zveřejní nějaké vaše fotky?
Chápu, že někdo může mít obavu o bezpečnost a nechce mít tu službu aktivovanou. Ale přece vás nikdo násilím nenutil to používat.
Mimochodem, podle čísel o to evidentně někdo stojí.
O jakou jde presne banku? Mne se zatim poradilo zrusit vsechny. FIO sice pise o "pozastaveni", ale fakticky to propojeni odstrani.
Doporucuji si vzdy zkontrolovat zde, aby tu nebyla:
https://www.identitaobcana.cz/Identity
Uprimne, drive jsem se podobnym pacientum taky vysmival, nechapal jsem to a klepal jsem si na celo.
Ted jsem ve fazi, kdy jako klient Erste Premier vsem takovym kynu a rikam - jen se tam drzte a platte, at nam ma kdo platit ty letistni salonky, cestovni pojisteni a dalsi vyhody. Tedy, drzim vsem platicim klientum CS palce, at vydrzi!
Tak mně sice ty čtyři kódy přišly taky celkem dost, ale dva z toho jsou odblokovávací a na přihlašování se pak stejně používá většinou jen jeden. Na těch osm jste přišel jak? Nebo jste jen trochu agravoval, abyste jako ukázal, jak je to strašně na nic?
No a povězte tedy, jaké služby na Portálu občana nejsou, ale o jaké byste potenciálně měl zájem?
Předpokládám, že měl na mysli zhruba nevyžádané zřízení nadbytečné služby, s potenciálním rizikem zneužití, pokud se například někdo dostane k přihlašovacím údajům do bankovnictví (phishingem...) - a kromě vyluxování konta ještě může přepsat nemovitost na bílého koně... (Záměrně poněkud přestřelený příklad - obavy bývají přestřelené.)
Když chcete využívat všechny služby občanky, je tam dohromady 6 kódů. Kód pro použití jako fyzického dokladu (BOK, který se pokud vím zatím nepoužívá), kód pro použití jako vzdáleného dokladu (IOK), kód k jejich odblokování (DOK), kód pro použití šifrovacího/autentizačního certifikátu (PIN), kód pro použití kvalifikovaného certifikátu pro elektronický podpis (QPIN) a k oběma pak odblokovací kód PUK.
Ale mému správci hesel je jedno, zda tam uložím jeden, dva či šest PINů.
(K tomu, jestli je těch kódů málo nebo moc se nevyjadřuju.)