Tedy, měl jsem dojem že bankovní indentita a BankID je z hlediska elektronického přístupu do banky totéž.
Tudíž dost dobře nechápu, pokud jí Spořitelna některým neaktivním klientům zruší, jak se potom bez ní přihlásí do svého elektronického bankovnictví, aby si aktivovali znovu???
V nějakém otevřeném chatbotu přes občanský průkaz, jehož údaje si může sehnat kdekdo??
Ten bot pochopitelně jen ověří, že jste registrovaným a ověřeným klientem - a pak vám milostivě dovolí povýšit bank ID
na bankovní identitu
.
Tedy: nejprve vás musí mít banka prověřeného, ověřeného, identifikovaného - a v systému zavedeného. V podstatě takový klient bez dalších služeb
. Pak teprve je možné přidat různé produkty, například bankovní identitu
. Ten občanský průkaz je potřeba jen proto, aby banka měla nějakou jistotu, že komunikuje zrovna s vámi. (A soudím, že jen občanka rozhodně stačit nebude.)