Vyšší číslo uvádí dosah, tedy tzv. reach (nebo také total views), což je celkový počet uživatelů, kterým se daný post zobrazil na jejich osobním feedu. Zahrnuje taky i diváky, kteří přes příspěvek s videem pouze přescrollovali během listování ve svém newsfeedu, nebo ty, kteří kvůli automatickému spouštění facebookových videí zhlédli pouze první tři vteřiny.
Podrobněji o FV video metrikách třeba zde: https://sproutsocial.com/insights/facebook-video-metrics/
V souvislosti se zmíněnými prvními třemi vteřinami videa tvrdí marketéři z Facebooku, že téměř polovina konverzí vznikne u videopříspěvku právě během jeho prvních tří vteřin.
Zdroj: https://www.facebook.com/business/learn/facebook-creative-tips-for-mobile-videos-ads
Pod pojmem konverze se obvykle rozumí jakákoli akce uživatele provedená na externích stránkách (typicky zadavatele FB reklamy), na které vede odkaz z facebookového příspěvku. Na příklad tedy registrace na vašich stránkách, nákup ve zmiňovaném e-shopu, ale i zobrazení samotné externí stránky.
Druhé, nižší číslo, udává počet zhlédnutí (tzv. views), což by v případě Facebooku mělo znamenat zhlédnutí nejméně těch tří prvních vteřin daného videa (vzhledem k automatickému spuštění odpadá jako případná podmínka úmyslné kliknutí na tlačítko pro přehrání videa).
Podrobněji třeba zde: https://www.business2community.com/brandviews/buffer/counts-video-view-facebook-instagram-twitter-snapchat-buffer-guide-video-metrics-01772638
Pro tzv. Facebook Live Videos, tedy živé přenosy, což byl i případ zde zmiňovaného přenosu ze spanilé jízdy harlejářů po Praze, pak platí v některých ohledech krapet jiná pravidla, ale princip zůstává stejný.
Podrobněji o FB Live Videos třeba zde: https://sproutsocial.com/insights/facebook-live-tips/
Právě pro možné zmatky v uváděných cifrách je u článku uvedena i tabulka s jejich podrobnějším rozpisem ;-)
Děkuji za dotaz a přeji klidný zbytek týdne!
"Celkem se na facebooková videa z pražského srazu příznivců motorek Harley-Davidson podívalo 1 011 754 diváků" ... "Počet zhlédnutí videí dosáhl necelých tří set tisíc."
Mně to dnes po dovolené pomaleji zapaluje. Jaký je rozdíl mezi "podíváním se" a "zhlédnutím"? má to být, milion lidí na to kliknul a jenom třetina to shlédla celé?