Ono je bikesharing docela dobry napad. Zavreli Vltavskou a ja dlam u trznice a ted mam jit dve zastavky pesky? Zlaty kolobezky. Samozrejme se k tomu lide chovat jako k odpadu. Jedu nahoru na Prosek z Vysocan a kolobezka je hozena v trave u cesty... Pripadne je lide prodavaji na bazosi a dalsi priklady bezohlednosti a idiocie.
Pravda je taková,že na koloběžkách limeBike se smí jet až od 18let věku.To proto,že přihlašovací údaje se vážou na uživatelský účet.Pokud by si chtělo nějaké dítko zajezdit musel by zná číslo kreditní karty(ne účtu)a zároven při nákupu připsání kraditu na účet limebike i znát heslo nma kartě(internetové bankovnictví)a to právě pochybuju zda rodič dá tyto údaje dítěti.
Kola i koloběky jsou vozidla, jzdy na nich po chodníku jsou protiprávní s vyjimkami : Děti do 10 let při doprovodu ( pěším ) osoby starší 15. let, a dále na vyznačených cyklotrasách a cyklostezkách za podmínek stanovených zákonem 361/ 2000 sb. v souč. znění. Jiné platí podmínky pro parky ( náyvštěvní řády neužvají název chodník, ale např. pěší casty ).. Bohužel aktivita obé policie v kontrole dodržování zákona v jízdě po chodnících je minimální, jezdí i auta ba i couvají!
to predse vubec neni nahrada mhd. je to jednak zabava, a krome toho pohodli - preprava na mensi vzdalenosti, kde zadne mhd nema vubec smysl a kde se ted chodi pesky. Za mne ve meste mnohem rozumnejsi a lepsi varianta nez kolo.
+kolobezka je jednodussi, mensi a min psychologicky "ohrozujici" nez kolo.
Na to aby to mohlo fungovat by mysela byt nejaka kolobezka dostupna na kazdem kroku, plus to chce rozum - tolerantni lidi (na kolobezce i chodci) a kvalitni chodniky. A podporu mesta.
Co z toho v Praze je a bude?
Na tomhle si vylámala nedávno zminovaná půjčovna aut Autolib v Paříži komfort těch aut a údržba byla hrozná.
Ono u nás žije ještě dostatek lidí kteří ví co byly věci ve vlastnictví komunistického státu a jak to reálně dopadalo. Bohužel neomarxisté na západě byly jen teoretici a nemají zpětnou vazbu z praxe. Myslí, že chybám které se dopustil východní blok, oni by se vyhnuli. V konečném důsledku by ztráty takových sociálních projektů pokrývali jen větším a větším zdaněním volného podnikání. Případně by sáhli k zestátnování a tím by se kruh který by ukázal dlouhodobou nefunkčnost té koncepce uzavřel .
Práni otcem myšlenky ? Já bych řekl že to bylo přesně naopak že Ofo právě neuspěl. Jen ukazujete psychologický proces racionalizace ( ...ty hrozny jsou stejně kyselé...) jako reakci na zklamání.
Úspěch se neměří dobrým pocitem pár fanoušků městské cyklistiky, ale ziskem. A jestli jste si nevšimnul není ani dostatek lidí co jsou ochotni platit za Rekola natož za dražší bike-půjčovna , nikoli bike-sdílení.
*sharing vyžaduje i mentálně zralé uživatele. Svým kolem/autem/koloběžkou jezdím jinak než bych jezdil cizím strojem. Příklad: K nám na vesnici vede rozbitá silnice lesem (i když se kraj před volbama chlubí kolik investoval do opravy silnic, tak na tuto přes 15 let nikdo nesáhl), a když občas jedu autobusem tak se bojím, že řidič chce urvat kola. Má moudrá žena na to pravila: "No, když ten autobus není jeho."
Takže tak
http://theconversation.com/bike-sharing-fiascoes-and-how-to-avoid-them-an-experts-guide-84926
Podmínka všech "sharingových" služeb dopravních prostředků jsou lidi, hodně lidí, kteří udrží službu v provozu. Proto se v Praze launch Bikesharingu ofo povedl, nasadili jsme jich dost na to, aby služba byla dostupná a kvalitní - kola na místech kde je zákazníci chtějí, kola která jsou technicky ok. Bohužel když to vzali do ruky manageři z Uberu, kteří na kole po městě nikdy nejeli a nechápali jak provoz funguje, nemohlo to dopadnou to jinak.
Ano Britanie je nejdražší a tenz bytek ?Tak to asi pro proti kontinentu je dražší , samozřejmě můžete pracovat ještě na Islandu dam to bude ještě dražší.
Zvláštní je že třeba Berlínu nebo Vídeň má takové množství lidí využívající jizdní kola proti městům která jsou dražší jako Vámi uvedená Británie.
Za celodenni autobusovou jizdenku (pouze ve vnitrni casti mesta) zaplatim £3.8. Coz je ekvivalent celodenni jizdenky v Praze za 110 Kc jen s tim rozdilem, ze mesto kde bydlim je desetkrat mensi. S mestskou dopravou vsak nevidim takovy rozdil jako v cenach vlakove dopravy, kde zpatecni jizdenka do vzdalenosti 25 km vychazi na necelych £12, coz je I po prepoctu na prumernou mzdu 2.15 x vice nez v Cesku.
Mě přijde i v Evropských protože průměrný rozdíl je kolik? Cca 1 nebo 1.5€ mezi Prahou a Berlínen, Vidní nebo Paříží ? Případně přepočítáváte to na jejich průměrný plat?
I zmíněné Ofo nemělo být další půjčovnou ekol pro turisty, ale něčím co melo hodně zasáhnout "public transport" místních lidí v centru a odlehčit MHD.
A nebo protože metropole Evropy mají čím dál tím více dražší bydlení a čím dál tím více lidí bude dojíždět do centra za prací z velké dálky tak nebudou mít zájem o tyhle krátké přesuny na kole, ale bude je zajímat komplexní doprava na vetší vzdálenost.
Pokud to vztáhneme na Prahu nejvíce je generovaná zátěž není lidmi co pendlují mezi Malou stranou, Novým městem a třeba Kalínem, ale okrajovými částmi Prahy, nebo aglomeracemi i ve vzdálenosti xx km. Proto to zatím Ofo vzdal, proto si myslím že Lime nebo Uber ekola\ekolobežky dopadnou stejně.
I Rekola nejsou a asi ani nebudou všude
.