Startup Elv.ai kontroluje komentáře na sociálních sítích televize Prima

19. 12. 2023

Sdílet

TV Prima Autor: Karel Choc

Diskuse na devíti facebookových a pěti instagramových profilech televize Prima procházejí kontrolou pomocí nástroje od technologického startupu Elv.ai. Umělá inteligence automaticky třídí a vyhodnocuje nevhodný či škodlivý obsah na sociálních sítích.

Technologie monitoruje oficiální profily CNN Prima News a lifestylových magazínů. Během prvního měsíce bylo prověřeno více než půl milionu komentářů. Z toho více než 100 tisíc bylo označeno za nevhodné kvůli vulgaritám, nenávistným projevům, dezinformacím a nežádoucím reklamám. Jako toxické byly vyhodnoceny také příspěvky, které byly zveřejněny pod falešnými profily. 

„Je pro nás klíčové, aby se naši diváci a čtenáři cítili na našich sociálních sítích dobře a nemuseli se setkávat s nenávistnými projevy a vulgaritami. Proto jsme hledali způsoby, jak co nejefektivněji moderovat diskuze v komentářích. Řešení Elv.ai přesně toto splňuje,“ řekl Tomáš Večeřa, ředitel online zpravodajství a zástupce ředitele zpravodajství a publicistiky CNN Prima News. 

„Lidští moderátoři by museli pracovat přibližně 2000 hodin měsíčně, aby zvládli zkontrolovat všechny komentáře, které má skupina Prima každý měsíc na svých sociálních sítích. Umělá inteligence představuje v této oblasti revoluční řešení. Díky Elv.ai jsme se zbavili toxického obsahu, a přitom nijak neomezili interakce a dosahy na sociálních sítích,“ tvrdí Tomáš Večeřa.

Řešení od Elv.ai kombinuje umělou inteligenci a lidské editory. Zapojením lidských moderátorů se snaží předejít případným chybám při skrývání nevhodného obsahu, a zároveň učí umělou inteligenci, jak s komentáři zacházet. 

„Náš startup vždy poskytuje lokální moderátory pro konkrétní trh. V praxi to znamená, že pro skupinu Prima a další české klienty máme lokální moderátory přímo z České republiky. Vyhneme se tak chybné interpretaci komentářů, která může vzniknout překladem nebo neznalostí aktuální situace v zemi,“ prohlásil šéf Elv.ai Jakub Šuster.

Projekt původně vznikl v roce 2022 jako CSR aktivita komunikační agentury New School Communications pod názvem Elfovia.sk. 

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).