Do sítě O2 se podvržené číslo může dostat pouze se souhlasem toho, kdo to číslo využívá i normálně, tedy typicky má někdo mobilní číslo a zároveň si jeho identifikaci povolil u zdejšího operátora pro účely internetového VoIP volání (případně totéž třeba čísla bank, velkých podniků atd., kde mají jednotné telefonní číslo). Ve všech ostatních případech O2 hovor zahodí. A úplně stejně funguje i T-Mobile.
Pokud byste hledali konkretni zneni navrhovanych zmen a stav projednavani, tak se k nemu da dostat tudy: https://www.psp.cz/sqw/historie.sqw?o=9&t=774
ČTÚ sice může ve sporu mezi zákazníkem a operátorem nějak rozhodnout, ale pokud s výsledkem nebude jedna ze stran spokojena, tak se odvolá a stejně to bude nakonec projednávat soud. Navíc ČTÚ nemá k dispozici např. soudní znalce, typicky v případech, kdy zákazník reklamuje telefon a operátor odmítá reklamaci uznat, že došlo k poškození ze strany zákazníka. Celá novela je zase akorát jeden velký paskvil.