Vlákno názorů k článku
Studie: UX boom začal v Česku před pěti lety a pokračuje. Průměrný plat je 50 tisíc od BoB - Ano, existuje mnoho pohledů, na v podstatě stejný...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 5. 2017 13:38

    BoB (neregistrovaný)

    Ano, existuje mnoho pohledů, na v podstatě stejný cíl: zisk (ideálně dlouhodobý a rostoucí).

    Jen je myslím dobré rozlišovat, kdy jde o Marketing (o kterém píšete vy) a kdy o Produkt (tedy předmět toho Marketingu), kterého se problematika UX také týká.

    http://lakave.info/cx-ux-map/

  • 11. 5. 2017 11:26

    Dan (neregistrovaný)

    UX profesionál pracující za PLAT za zaměstnanec? :-D No to je dobrý oxymorón!

    Skutečný profesionál pracovat jako zaměstnanec nikdy nebude, protože k tomu nemá jaksi důvod. Já osobně pracuju "zdarma" a nechávám si platit jenom procenty z toho o kolik víc zákazníkovi vydělám peněz s jedinou podmínkou a to možností z obou stran kdykoliv spolupráci ukončit - pro případ, že by na mě začal dělat "poděly".

    Navíc ono se to nedá rozdělovat na UX, UI, CX, konverze, kanibalizace, blablazace a číčovinace. Důležitý je jenom VÝSLEDEK a tím jsou prostě PENÍZE a to DLOUHODOBÉ.

    Jsou super různí "profesionálové", kteří zvednou cokoliv si vyberete o 458-1692%, udělají k tomu nádherné grafy a pomalují celý flipchart, popíšou ty malůvky zaklínadly a propojí mezi sebou a každý je obdivuje jako čaroděje... Ovšem je super si procházet výsledky těchto expertů za dva roky, za tři roky a OUHA! Najednou zjišťujeme, že i "přední agentury", které zvedly požadované ukazatele o 1692% tím způsobily za dva roky obrat -5000% a bohužel, za tři roky už ta firma podnikatelskou činnost musela ukončit - smůla, ale jejich chyba to určitě nebyla a jdou "profesionálně POMÁHAT" dalším firmám :-D

    Proto je důležité uvědomit si, že neděláme UX, neděláme ON-LINE, neděláme "web", "sociální sítě", ale děláme M A R K E T I N G a že COKOLIV se upraví někde, tak se to projeví někde jinde!! A důležité je aby růst byl skutečný a nejen virtuální, aby třeba změny nevedly k tomu, že on-line vyroste v zisku o milion, ale off-line klesne o pět :-D :-D

    Například firmy velice často dělají to, že se soustředí jen na NOVÉ zákazníky, nové registrace, růst na nové trhy - SUPER!!! Ale už se často nezamýšlí třeba nad tím, proč od stávajícího uživatele celý rok neviděli ani jedinou korunu nebo proč přichází o zákazníky... Když je vedení marketingu dostatečně tupé a vede jej správný progresivní jedinec, tak jako protiopatření nastaví "retenční slevy" no a pak už to může celá firma brzo zabalit! :-D

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).