Historie receptů a jejich detaily jsou dotupné na https://pacient.erecept.sukl.cz/ . K přihlášení se používá Identita občana (eobčanka, bankovní identita...).
U ereceptu pacient nemá možnost jak zkontrolovat co mu vůbec lékař předepsal, v jakém množství a s jakým doporučeným dávkováním. Rovněž chybí zpětná informace co mu bylo předepsáno před půlrokem, před rokem. Každý z nás používá svoji lékárnu, které 100% věří. Přesto v celé řadě případů bývá nucen, přinejmenším na dovolené, navštívit lékárnu, lékárny které nezná, a tudíž i ona důvěra je omezená. Podobných případů je samozřejmě více. Čas od času procházím přípravky které beru, a přemýšlím zda mi v průběhu let některý, třeba i životně důležitý preparát ze seznamu nevypadl. Vrátit se ke starším záznamům a porovnávat pacient nemůže. Vzhledem k důležitosti tohoto jinak výborného systému by měl být používán armádní přístup, tedy provoz systému ve třech nezávislých centrech. Při náznacích hrozícího výpadku právě aktivního centra provoz přechází na kterékoliv ze zbývajících dvou.
Nevím, jestli to souvisí, každopádně www.epreskripce.cz jede podle adresy v Azure (region West Europe) a tam jsem dnes dopoledne také pozoroval nedostupné služby. Na druhou stranu, pokud by se výpadek eReceptu dal hodit na cloudového poskytovatele, dost pravděpodobně by takové prohlášení už bylo venku.