Jsem zklamán z výše pokuty, pokud toto jednání bylo provozováno ve větší míře měla by být násobena počtme postižených zákazníků ať má pořádnou váhu, apodle informací asi těch zákazníku bylo více.
ČTU si stěžoval že nemůže udělovat vysoké pokuty protože mu to zákon neumožňuje ale po změně zákona je stejně nadává, začínám si myslet že nezastupuje zálmy spotřebitelů ale i státu(viz zrušené aukce, mohl by z nich být pěkný vývar).
Zajímalo by mne jestli zákazník, který uhradil neoprávněnou smluvní pokutu, má nárok na vrácení peněz. VZhledem ke szkušenostem s právním řádem bych řekl že ne.
Hodne zajimavy nazor. Ale dovolim se optat. Dovedeli jsme se z clanku kolik zakazniku bylo prokazatelne dotceno timto jednanim? Kolik jich poslalo podnet CTU? Podle zakona o ochrane spotrebitele muze dat za tento spravni delikt (nove prestupek) max 5 milionu Kc. Takze pokud to byly jednotky zakazniku, tak pokuta 500 000 Kc je adekvatni. Pokud to byly stovky ci tisice, tak pokuta je mala. Ale to z te zpravy nelze urcit. Takze delate predcasne subjektivni soudy, aniz byste znal podstatne okolnosti pro urceni vyse sankce.