Na vysoke skoly se dnes dostanou i negramotni? Kdyz mi na benzince dotycny cerpadlar sdeli, ze mne natakovani do plne nadrze bude stat 500, je zcela ne mne, zda prijmu nebo ne. A je jeho problem, jestli to bude 5, 10, nebo 100litru. Kdyz to bude 5, budu za blbce ja, kdyz 100 tak on. Ale je to ciste vec vzajemne dohody - nabidka/poptavka, ale to na cuni nemuzete vedet, to jsou sprosta slova.
Vzhledem k tomu, ze ma zakaznik o cene prehled celou dobu, tak bych rekl ze resis problem ktery problemem neni. Tobe vadi zisk Uberu, ci co?
A jak ma stat resit kdyz nekdo odmitne zaplatit za taxi, to taky moc nevim. Podle me to resi taxikar obvykle sam, na miste, bez statu. Ale jinak asi muze zavolat policii, jako kazdej.
Správné ceny jsou to, co odpovídá podmínkám a tomu, co bylo sděleno zákazníkovi.
Vzhledem k tomu, že firmě typu Uber i nadhodnocení cen o 1% přinese výrazný zisk bych tam ty kontroly vidět chtěl.
Mimochodem, chceme-li se seriózně bavit o otázce, zda má stát kontrolovat účtování správných cen v taxících, měli bychom se zabývat i otázkou, zda by měl stát řešit, když někdo za taxi odmítne zaplatit.
Zapomen na to, ze bys prechytracil taxikare, kteri nedelaji cele dny nic jineho, nez ze vymysleji finty jak zakaznika natahnout. Krom toho neni nutne tento mentalni souboj s taxikarem podstupovat, staci si objednat Uber nebo Taxify, ktere i bez zakonu funguji dobre a zakaznici je maji radi..
S tema zakonama je to vubec takove filosoficky trochu vachrlate. Zakony jsou tak prisne proto, aby ty sluzby dobre fungovaly, nikdo nebyl podvedeny a podobne. Jenze vidime, ze taxiky navzdory zakonum funguji spatne a alternativy, ackoliv se do mantinelu zastaralych zakonu nevejdou, funguji bud dobre nebo prinejmensim lip. Zacit delat z dobre fungujicich alternativ spatne fungujici taxiky mi neprijde jako spravne reseni..
Fascinují mě tyto zahraniční společnosti, které si svůj byznys postaví na vytírání zadnice se zákony. My nic, my muzikanti. Reputace taxislužby je děsná, ale to na celém světě. Přitom obrana proti šmelinářům všeho druhu je snadná a má ji v ruce přímo zákazník: po každé jízdě chtít platný účet dle českých zákonů a dle nabízeného tarifu nebo ceny. Pokud nedá účet, o nějž žádám, neplatím a jedu zadarmo. Zákon je na mé straně, klidně ať řidič zavolá policii. Když mě bude chtít odvézt pryč, je to omezování osobní svobody, což je jen přitížení. Pokud účet dá, ale je neplatný, protože neobsahuje všechny náležitosti, opět neplatím a zákon je na mé straně. Takto se dá poměrně lehce jezdit taxíky, taxify a ubery zadarmo. A je jedno, kdo jej řídí, zda profesionál, který nedá účet, nebo amatér, který už tuplem nedá účet. Vyzkoušejte si to, funguje to. Stačí, když každý řidič taxíku bude dodržovat zákony a problémy zmizí. A je jedno, jestli se jmenuje taxify, uber, nebo abc taxi, ty zákony platí pro všechny stejně.