Já vidím hlavní rozdíl mezi taxíkem a uberíkem v tom, že taxík je vázaný na město a musí plnit městem stanovené požadavky, zatímco Uber & spol. jsou v podstatě "globální". I proto musí mít taxikář zkoušku z místopisu - u jednoho města to dává smysl, ale místopis všech českých měst je poněkud nad kapacitu mozkovny běžného řidiče.
Ḱdyž si objednám taxík z Prahy do Plzně, nesmí taxikář v Plzni nabrat dalšího zákazníka směrem do Prahy (pokud ten si na dispečinku pražské služby neobjednal dovoz z Plzně).
Pokud mne odveze uberista, předpokládám, že má správně pojištěný auťák v odpovídajícím stavu, platnou končéšu na převoz lidí, a správně platí daně. (A to vše si může svými ouředními oudy ohlídat stát, a né aby to svévolně a s presumpcí viny kontrolovali taxikáři!)
Osobne si myslim, ze taxik je to co stoji na staflu a da se na to pripadne mavnout.
Kdyz se to musi objednat, tak to mam spis za smluvni prepravu.
V prvnim pripade taxametr, ceduli, atd. potrebuju, ve druhem je to zbytecne. Nemyslim ze je potreba zavadet treti kategorii 'taxik bez taxametru'.