Vlákno názorů k článku
Taxíky budou moci fungovat i bez taxametru, navrhuje po letech sporů ministr Ťok od Adam - Já vidím hlavní rozdíl mezi taxíkem a uberíkem...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 2. 2018 11:37

    Adam (neregistrovaný)

    Já vidím hlavní rozdíl mezi taxíkem a uberíkem v tom, že taxík je vázaný na město a musí plnit městem stanovené požadavky, zatímco Uber & spol. jsou v podstatě "globální". I proto musí mít taxikář zkoušku z místopisu - u jednoho města to dává smysl, ale místopis všech českých měst je poněkud nad kapacitu mozkovny běžného řidiče.
    Ḱdyž si objednám taxík z Prahy do Plzně, nesmí taxikář v Plzni nabrat dalšího zákazníka směrem do Prahy (pokud ten si na dispečinku pražské služby neobjednal dovoz z Plzně).
    Pokud mne odveze uberista, předpokládám, že má správně pojištěný auťák v odpovídajícím stavu, platnou končéšu na převoz lidí, a správně platí daně. (A to vše si může svými ouředními oudy ohlídat stát, a né aby to svévolně a s presumpcí viny kontrolovali taxikáři!)

  • 15. 2. 2018 14:28

    Datel (neregistrovaný)

    Osobne si myslim, ze taxik je to co stoji na staflu a da se na to pripadne mavnout.
    Kdyz se to musi objednat, tak to mam spis za smluvni prepravu.
    V prvnim pripade taxametr, ceduli, atd. potrebuju, ve druhem je to zbytecne. Nemyslim ze je potreba zavadet treti kategorii 'taxik bez taxametru'.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).