Prima dostala od úřadu lhůtu sedmi dnů, kdy má zjištěný prohřešek napravit. V této fázi úřad nemůže uložit žádnou sankci, k té by mohl sáhnout teprve tehdy, když se stejné provinění ve stejné věci zopakuje.
A tady je krásně vidět, jak je právo v ČR bezzubé a zákony psané na míru podvodníkům a zlodějům. Opravdu by mě zajímalo, jakým způsobem by tak mohla Prima napravit dokonaný skutek - k porušení zákona došlo, "odporušit" ho jaksi nejde. Posluchači byli nekalou obchodní praktikou ovlivněni, O2 poškozeno, a bylo by namístě za to uložit adekvátní pokutu. Tu ale lze udělit jen tehdy, pokud to udělají znovu? Ostuda!
21. 7. 2022, 17:04 editováno autorem komentáře
"Operátor dostal v reportáži pouze formální prostor k vyjádření, v rámci kterého nebyli diváci seznámeni s komplexním stanoviskem a argumentací televizního operátora.
„Nedisponovali tak dostatkem relevantních informací potřebných k tomu, aby si byli na základě zhlédnutí reportáže schopni na danou záležitost vytvořit svůj vlastní nezávislý názor. Reportáž svým zpracováním sloužila spíše jako nástroj k ovlivnění diváků ve prospěch provozovatele jako jedné ze stran probíhajícího obchodního sporu, než jako zpravodajská reflexe aktuálního dění,“ pokračuje usnesení Rady pro rozhlasové a televizní vysílání."
Diváci O2 byli dostatečně seznámeni se situací přímo svým poskytovatelem, tedy firmou O2, která k tomu zasílala zákazníkům vyjádření, a taktéž dávala veřejné vyjádření jak v médiích, tak třeba na sociálních sítích atd. Divák si tedy po shlédnutí reportáže na Primě udělat svůj názor mohl a paradoxně byla i část diváků, která tu reportáž neviděla a měla naopak k dispozici jenom vyjádření O2.