Televizi Seznam výrazně narostla kvartální sledovanost, pomohl i seriál ČST

9. 7. 2025

Sdílet

Synové a dcery Jakuba skláře Autor: Česká televize
Synové a dcery Jakuba skláře

Celoplošná Televize Seznam oznámila výrazný nárůst svého podílu na trhu. Podle dat, která stanice zveřejnila, se její sledovanost ve druhém čtvrtletí roku 2025 meziročně zvýšila o čtvrtinu v cílové skupině diváků od 18 do 69 let.

Tento růst televize přisuzuje především sázce na osvědčené české filmy a seriály. Mezi pořady, které v hlavním vysílacím čase přilákaly nejvíce diváků, patřily podle stanice filmové komedie jako Slunce, seno…, Léto s kovbojem nebo Na samotě u lesa. Úspěch slavily také filmy s Jaroslavem Marvanem v roli revizora Anděla a starší seriály, konkrétně Synové a dcery Jakuba skláře a kriminální série Stopy zločinu s Jiřím Bartoškou.

Významný nárůst sledovanosti televize zaznamenala v hlavním vysílacím čase mezi 20. a 22. hodinou, kde podíl na trhu v celotýdenním průměru stoupl o 64 %. Rekordní byl nárůst ve středu, a to o 189 %, což stanice spojuje s nasazením seriálu Synové a dcery Jakuba skláře. Výrazně si polepšila také ve čtvrtek (nárůst o 114 %) díky českým komediím a v neděli (nárůst o 80 %).

V pracovních dnech se podíl na trhu zvedl o 24 %, zatímco o víkendech to bylo o 29 %.

Ve snaze navázat na tyto výsledky představila Televize Seznam program na léto, který opět postavila na populárních českých titulech a zahraniční klasice. Do pondělního večerního slotu umístila seriál Plechová kavalerie, v úterý večer dává cyklus filmových detektivek Alibi, kde hlavní role ztvárnili Karel Höger a Josef Bek. Ve středu přinese sérii komedií „Šéfe…“ s Petrem Nárožným, Karlem Heřmánkem a Naďou Konvalinkovou. Čtvrteční večer je vyhrazen komediím jako Drahé tety a já, Hop – a je tu lidoop, Kdo chce zabít Jessie, Holky z porcelánu nebo například Díra u Hanušovic. Ze zahraniční tvorby se znovu vrací britský kriminální seriál Profesionálové.

Rok 2024 Rok 2025
Podíl na trhu (celý den) 1,71 % 2,14 %
Podíl na trhu (prime time 20:00–22:00) 1,56 % 2,56 %
Divácký zásah (aspoň 3 min. souvisle) 3 251 000 3 275 000

Data pocházejí z měření ATO – Nielsen a porovnávají druhé čtvrtletí 2024 a 2025 v cílové skupině 18–69 let (živé sledování + odložená sledovanost až 3 dny po odvysílání).

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).