Televizní sledovanost bude nadále měřit Nielsen Admosphere

28. 6. 2022

Sdílet

Nielsen Admosphere a ATO - podpis smlouvy Autor: Nielsen Admosphere

Agentura Nielsen Admosphere podepsala s Asociací televizních organizací smlouvu na elektronické měření sledovanosti, která bude platit do roku 2027. Prodlužuje se tak spolupráce trvající už dvě dekády. 

Stejně jako dosud klienti dostanou data z měření sledovanosti nejen na televizích, ale také na dalších platformách, jako jsou PC, notebook, smartphone nebo HbbTV. Počítá se však s průběžným rozšiřováním, aby projekt pokrýval měnící se potřeby televizního trhu. Už nyní se diskutuje třeba o funkci RPD (return path data) u zařízení pro IPTV.

Také samotné peoplemetry společnost stále modernizuje, aby vyhovovaly současným uživatelským požadavkům a práce s nimi byla pro domácnosti co nejpříjemnější.

„Už nyní je projekt měření televizní sledovanosti v mezinárodním srovnání na velmi vysoké úrovni, což určitě chceme zachovat a dále rozvíjet,“ řekla Vlasta Roškotová, jednatelka Asociace televizních organizací.

Finální data jsou televizním stanicím k dispozici dvě hodiny po ukončení měřeného dne a předběžná data dokonce téměř v reálném čase. Měření sledovanosti uznávají jako oficiální zdroj všechny stanice na trhu, data odebírají také reklamní agentury. Vysvětlení peoplemetrového měření najdete na speciálním webu.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).