Nikoliv.
Valná část jezdí vlastním vozem, byť benzín + amortizace + parkovné + ztráta času je vyjde možná dráž, než ten taxík. ALE: jedete vozem, který je vám příjemný, který znáte, možní si užíváte řízení (jak kdo...) a máte pocit, že nad svým osudem máte kontrolu.
Dobře polovina lidí se nerozhoduje čistě podle peněženky
.
ROFL... ... stejně jako vlhké sny Hřibovitých stoupenců jak všichni prodejci nadšeně budou platit poslední míli spedice zboží na cargokole.... ... jak všichni budou chodit místo to do závody na vege něco v ceně o sta procent vyšší, jak z dělníků v průmyslu najednou budou ti kreativní a spousta jiných hezkých ale nereálných idealů.
Pozoruhodný kontrast mezi vašimi dvěma komentáři. První komentář věcný, předkládající myšlenky pravděpodobně podložené fakty, reagující na předchozí komentář. Ve druhém komentáři jste narazil na svou ideologii, jakákoli racionalita šla stranou, věcnost veškerá žádná, místo myšlenek výkřiky, fakta se to nesnaží ani předstírat, na předchozí komentář reaguje jen formou volných asociací. Učebnicový příklad, že když podlehnete ideologii, jde veškeré racio stranou a je div, že místo obrázků dokážete poskládat slova (s větami už je to horší).
Nemyslím si, že by to byl problém. Už dnes robotická auta např. překračují povolenou rychlost, pokud tak jede celá kolona, protože jet pomaleji než ostatní by bylo nebezpečné. Defenzivní chování může platit v době, kdy se daná věc teprve ladí. Ale když je to odladěné, mohou robotická auta jezdit naopak víc na hraně, než lidský řidič, protože mají daleko přesnější odhad.
Potíž je že zaslepeni technologickým entuziazmem neuvědomujete, že né všude je stejně drahá lidská práce.
Určitě Ai řídící ten vůz nebude neomylná a dokonalá, ale problém bude spíš pořízení, dostupnost takového vozu. Z důvodu ceny práce se tak integrují různé funkce do nositelné elektroniky nebo smartphonů. Protože někde jsou jinak drahé smarthodinky levnější než xx návštěv praktického lékaře.
Nakonec to může dopadnou jako směšné diskuze jak nejsou dostupné nabíječky pro EV na ulici kde ani součet ceny všech vozů co tam parkují nedá na dvě Tesly.....
Nevadí, že ta AI nebude neomylná nebo dokonalá. Důležité je, že už teď dělá méně omylů, než lidští řidiči.
To, že se možná někde robotická taxi zatím nevyplatí, nemění nic na tom, že se vyplatí v EU, USA, Kanadě a podobných zemích. Navíc tam, kde je levná lidská práce, není ani moc peněz na nákup nových aut.
Jde to i podle peněženky . Málo koho napadne při stáří vozového parku, že narozdíl od taxikáře, TCO na osobní automobil obyč člověka může podstatně nižší. A to se nebavíme o nějaké "vraždě" co neprojde ani regulérní technickou. Ale o vozu dobrém vozu třídy C pod 3000€.
Na tomhle si rozbíjí pravidelně argumentačně hubu jak některý cyklo ultrazz, tak EV utrazz protože nedokáží z přispění psychologické kognitivního zkreslení jako jsou třeba racionalizace, nebo vytěsnení pohopit, že někdo za onu věc dá třeba 10% toho co oni. A nemají potřebu dát víc nebo nemají prostředky dát víc.
K dokreslení, ten cizí statní příslušník co guerillově sprejoval na pražské magistrále cyklo pruh, měl kolo v násobku pořizovací ceny mnoha projíždějící vozů.... Chce těm lidem kázat vodu?....
Ono to jde sledovat i na Lupěcézet, okolo třeba NIC routeru , nebo ipv6 tedy spíš obecně připojení k netu.
Ne v EU rozhodně né nevyplatí, protože levnou pracovní sílu tu máme. A pochybuji, že i po celém USA. Ono není vše Křemíkové údolí kde Uberem bude jezdit člověk i ze Stanfordu.
Otázka jak má spočítaný business. On i Elon se utne, viz Twitter. A nedivil bych se když to bude počítat s rozložením nákladů úspěšným prodejem mimo USA. A ono i to statisticky jejich nejprodávanější EV auto má cenový strop. Kterého pravděpodobně již bez dotací dosáhlo.
11. 10. 2024, 17:05 editováno autorem komentáře