Emanuela nebyla a není symbolem zdravé sexuality, ale estetizovaným produktem své doby. Bílá, štíhlá, pasivní submisivní žena. Muž jako dominantní dobyvatel. Sex jako automatická součást mužské touhy, ženské odevzdanosti. Tato "vanilková“ a neproblematizovaná forma sexuality je často považována za normu,. Jen ve skutečnosti byla výsledkem cenzury, kulturních omezení. A stejně naprostá většina lidí jako herci těch ero nebo porno filmů nevypadala a ani v skutečném světě nefungovala.
Co popisujete, není důkaz "zdravé sexuality", ale dobový kulturní rámec, ve kterém:
- o sexu nemluvilo otevřeně
-ženská sexualita byla zobrazovaná pasivně a muži jako samozřejmí iniciátoři,
-identita muž = dominantní, žena = krásná , byla daná více vnějším očekáváním
Říct, že tehdy „bylo jasné, jak vypadá žena a chlap“, není argument, ale nostalgie po jednodušším světě, kde nebylo nutné reflektovat složitost lidské sexuality.
Tenhle stesk po Emanuelách není o erotice. Je to strach z toho, že muž už nemá automatický status, že jeho role není daná předem. Dřív stačilo „být chlap“ – dnes je to o komunikaci, dohodě, rovnosti. A to bolí hlavně ty, kteří byli zvyklí mít navrch jen díky pohlaví.
Nejde ani vo Emanuelu. ale o ztrátu dominance.
Martin090: Generace Z ma rozhodne vic sexu nez ty, ty hrebce od videokazet.
Martin P.: Luxusni reakce. Doufam, ze chodite aspon obcas krotit krupany na Novinky, protoze tam je to vylozene stoka buranskych pseudonazoru. I kdyz, mozna je to zbytecna prace, oni stejne rozumnym argumentum a soucasnemu fungovani sveta neporozumi.
Martin P: Emanuella určitě nebyla vrchol nějaké pornografie, protože to hlavně porno není. A věř, že takový "zdravý" erotický film z roku 1990 má v sobě mnohem více erotična než dnešní holky a kluci na sociálních sítích. Tehdy totiž bylo nám všem jasné jak vypadá žena a jak vypadá chlap. Dnes už to začíná být docela problém. A ano, občas se stalo, že byly videokazety opotřebované, protože jsme rostli jako zdravé děti a zdravý sex patřil k našemu dospívání a poznávání.
27. 7. 2025, 15:34 editováno autorem komentáře