Tvoje teorie o zaplevelování je sice zajímavá, leč zcela mimo, protože pokud by zde nějaká konkurence byla (nejspíš mimozemská, když o ni stále někdo vč. tebe básní, ale nikdo ji nikdy neviděl), tak si kapacitu v muxech mohla dávno pronajmout sama - jenomže on zde není nikdo. A pokud to čas od času někdo zkusí (Z1, TV3, Tuty apod.), tak dřív nebo později přijde na buben. Provozovat TV skutečně není nákup housek na krámu a provozovat FTA stanici v pozemáku si může dovolit akorát silná finanční skupina.
Tady fňuká co chvíli někdo, že Nova a Prima nejsou v HD zadarmo - asi málo čteš...
Na tom, že by stačila na vlastní tvorbu Novy i SD kvalita, se sice shodneme, ale tato tvorba je už delší dobu vyráběna v HD kvalitě, ale také proto, aby mohla být distribuována placenými službami.
Shodneme se sice i na tom, že důležitější je kvalita obsahová nad obrazovou, jen právě u té Novy se s tímto kritériem neshodneme.
Samozřejmě je dobře, že část pořadů, tedy hlavně filmů, navěky zůstane černobílou a ve formátu 4:3. Ale ta, která si to zaslouží, může a je digitalizována klidně i do HD kvality. To jen klony komerčních stanic zaplevelují TV pásma SD odpadem, aby zaplácly díru, kde by mohla vysílat konkurence.
Největším tvým argumentem je ta "tečka" na konci názoru. Nikdo jiný nemůže mít jiný, bez ohledu na to co je pravda, nebo bude skutečností v nedaleké budoucnosti.
Kdo tady tvrdí, že alkoholici a kuřáci nemají stovku na TV s HD programy? Mají, stejně jako by měli na charitu, fitko a jiné aktivity, které je ale nezajímají, jako placená HD TV. Ale tady určitě nefňukají, že momentálně nejsou v DVB-T2 v HD komerční stanice. To si pleteš s někým/něčím jiným.
Část stanic bude v SD vždy, stejně jako část filmů zůstane navždy černobílá nebo s poměrem stran 4/3. Je to prostě pozůstatek bývalé doby a nechápu, co se snažíš pořád řešit. Celou dobu jde hlavně o to, aby nejsledovanější programy byly v HD, navíc když mohou i vysílat v nativu v HD a nedocházelo ke zbytečné degradaci na SD mazanice.
Výdaje na alkohol a tabákové výrobky jdou ruku v ruce s tím, jestli si lidé mohou nebo nemohou dovolit zaplatit stovku měsíčně za TV s HD programy. Jestliže tento národ drží světový rekord v pití piva a nijak nezaostává v konzumaci tvrdého alkoholu a vína, navíc s tím, že tady kouří snad třetina populace, tak nemá smysl se neustále jak kolovrat bavit o tom, že někdo údajně nemá stovku měsíčně na to, aby si platil TV. A jestli někdo za TV platit nechce - což je jeho svaté právo samozřejmě - tak ať stále nefňuká nad tím, že Nova a Prima mu zadarmo HD verze nedá. Prostě tak to je a bude a není se o čem bavit, HD jenom za peníze, tečka.
Kvalita pořadů, které lze shlédnout jedině na TV Nova (tedy víceméně vlastní tvorba) se snese bez problémů i se SD obrazem... Je totiž kvalita obsahová a kvalita obrazová a ta první je prostě důležitější.
Sice nechápu tvé vysvětlení, že komerční stanice musí i nadále vysílat mazanice v SD, když vyzdvihuješ právě to, že placené komerční stanice vše vysílají v nativním HD. Ale tvé úvahy jsou často protichůdné a nepochopitelné.
Výdaje na alkohol a tabák jsou zcela nezávislé na typu sledování TV. Také kulhá spojení kolenovrtů s tisícovými výdaji za tyto "neřesti". Správně by právě oni měli bojkotovat vysoké zdanění alkoholu a tabáku, aby stát neutrácel jejich daně, když to jsou kolenovrti. Je také plně na vůli kuřáků a alkoholiků, zda své peníze utratí za svoje neřesti a ne za zbytečně zpoplatněné sledování komerčních TV v HD.
Jestli bývá nebo přibývá je úplně jedno, protože ani stávající paraboly v nějakých vyloučených lokalitách nic neznamenají. Klidně tam mohou být dávno nefunkční (třeba právě pozůstatek z dob minulých, jak jsem naznačoval i důvody) a pro mě je rozhodující, že vím, kdo si objednává nové instalace. A to rozhodně nejsou nějací nezaměstnaní, takže i z toho lze dovodit, že zrovna tato skupina lidí o SAT příliš zájem nejeví.
Komerčním stanicím jsou tvoje oči ukradené, jde jim logicky hlavně o peníze. A že nemají úplně vše v HD lze snadno vysvětlit tím, že např. u Nova Gold by to nemělo žádný význam, když se tam vysílá převážně archív, který byl a zůstane jenom v SD.
Údaje o spotřebě alkoholu a tabákových výrobků si snadno najdeš, takže si nic nevymýšlím, ale pouze uvádím realitu - kolenovrti brečí nad stovkou měsíčně za TV, ale za cigára a chlast s přehledem utratí tisíce.
Smlouvy jsou sice neveřejné, ale kolik reklamních miliard proteče jednotlivými formami sdělovacích prostředků je veřejně publikováno, tak není třeba spekulovat, vše se dá podle známých pravidel přibližně odvodit.
Opět manipulace se slovíčky. Z mého "bývá" je najednou tvoje "přibývá". Těch tvých pár nových instalací parabol nehraje roli v oblasti, kde je dávno rozložení TV platforem ustáleno.
Kdysi byl na Slovensku pozemák jediný způsob šíření TV, když nic jiného téměř neexistovalo a co má být?
Pokud by se jednalo komerčním TV stanicím jen o oči svých diváků, tak by přestaly své SD "matlaniny" vysílat úplně, i na svých okrajových stanicích. Nemusely by potom ve svém vysílání lhát o nějakém spokojeném chechtání svých diváků nad placeným příjmem, ale raději je přesvědčovat o tom, že jim za 100 až 200.-Kč měsíčně nabídnou vše v nativním HD a ještě jim uchrání zdraví před kouřením a alkoholem, jak si tady pořád vymýšlíš. Tohle ale prezentovat nemohou, protože až tak lhát si netroufnou.
Celou dobu je řeč o Nově a jejich programech - a o tom, jak Nova doporučuje lidem, aby přešli na placenou TV, kde získají min. Nova HD, Nova Cinema HD a Nova Action HD, což jsou nejsledovanější programy této skupiny (a případně Nova Sport 1 HD a Nova Sport 2 HD). Nova 2 a Nova Gold zatím zůstávají v SD, ale to jsou stanice na chvostu.
Smlouvy mezi zadavateli reklam a komerčními televizními stanicemi jsou neveřejné, takže lze jenom spekulovat, dle čeho a na čem se tyto subjekty mezi sebou dohodnou. A já se na spekulacích podílet nebudu, protože to nemá žádný význam. Nehledě na to, že se to mě a ani tebe netýká, protože jsme pouze diváci.
Nevím z čeho vycházíš při tvrzení, že parabol přibývá kdesi u nějakých nezaměstnaných - asi máš nějaká hodnověrná čísla, já je ale nemám a mohu tedy vycházet pouze z toho, že instalace parabol provádím vesměs v rodinných domech v novostavbách.
Pouze kdysi byla doba, kdy se instalace u jedné nejmenované firmy prováděly v rom-ghetech, ale tam byl důvod ten, že tato firma dávala jak zařízení, tak i instalaci lidem gratis, čehož samozřejmě ihned využilo jedno etnikum. Ovšem to byl rok 2006 a dneska je 2020 a je to dávno pryč.
Kdo vlastní Novu jistě víš, takže dál je skutečně zbytečné diskutovat :-)
Na Slovensku byl kdysi pozemák také dominantní a již není, takže v ČR to může být klidně úplně stejně.
SD matlaniny zde logicky budou ještě hodně dlouho, ne-li navěky. Spíš jde o to, aby se to už týkalo pouze okrajových stanic a hlavně - pokud je k dispozici nativ v HD, tak mít tento nativ HD a ne si dobrovolně kazit oči SD matlaninou jenom proto, aby někdo ušetřil stovku měsíčně (kterou stejně obratem promění za kuřivo, alkohol nebo jiné zbytnosti).
Pokud by nějaké "velké mezinárodní skupiny" chtěly přijít do ČR, tak už to mohly dávno učinit. Jenomže kromě malého trhu jde hlavně o to, že vybudovat televizi na úrovni Novy trvá dlouhá léta, protože majoritní divák je zvyklý na Nova-Prima-ČT a dost těžko bude ochoten přepínat jinam, a to i kdyby jedna z těchto TV skupin zmizela a "velká mezinárodní skupina" nabízela modré z nebe. Ovšem ona nezmizí ani jedna stávající TV skupina, takže celá debata na toto téma je čistě v rovině hypotetické.
4. 1. 2020, 22:02 editováno autorem komentáře
"...peníze dostává od zadavatelů reklamy a je čistě věcí těchto zadavatelů reklamy a samotné TV stanice, jak se dohodnou. Nějaké teorie o tom, že se měří sledovanost a cosi kdesi jsou úplně mimo. Už proto, že nikde není dané, že zrovna divák jde kupovat to, na co v TV vidí reklamu (a v případě diváka pozemní TV se dá spíš čekat, že nekupuje skoro nic, protože si nechá pro korunu vrtat koleno)."
Samozřejmě, že se musí v podnikání obě strany dohodnout, ale to neznamená, že neexistují ceníky, o kterých v TV reklamě jistě víš. Měření sledovanosti není žádná teorie, ale praxe, podle které se ceníky tvoří a reklamní čas platí. Je opět jen na zadavateli reklam, pro který sortiment a v kterém čase si podle sledovanosti reklamu zaplatí. Většina reklam diváka přesvědčuje, že právě to zboží, které v reklamě vidí, je lepší než to od konkurence, nebo se prodává se slevou "AŽ" 80%. Dokonce i nejdražší zboží, což bývají lepší auta, jsou nabízena v cenách měsíčních splátek, aby těch pár tisícovek oblblo co nejvíce případných zájemců.
Dále nelze přehlédnout, že nejvíce parabol bývá na objektech, kde žijí nezaměstnaní na sociálních dávkách a ti už na zboží z reklam nemají peníze tuplem, přitom podle tebe nesplňují kategorii "kolenovrtů".
Není také pravdou, že kdyby Nova zmizela, tak by se celková sledovanost TV u nás snížila a zmenšil se reklamní koláč. Jen by se přerozdělil. O hospodaření bývalých i budoucích vlastníků Novy se dá jistě diskutovat, ale opět se ví, že jsou země, kde se jejich komerční stanice stáhly z trhu, protože byly prodělečné.
Pouhé porovnávání stavu komerčního TV trhu v Česku a na Slovensku poněkud přehlíží procentní rozložení jednotlivých platforem šíření. Podobně se také hodí argumentovat situací v SRN a zapomíná se na Itálii.
Nakonec, pokračování v uvádění SD matlanin z minulého století v placeném vysílání v HD formátu obraz nezlepší, jen možná uspokojí "slepé" diváky logem v rohu obrazovky, co by také za stovku, či dvě, chtěli.
Kdyby Nova zmizela, tak je tu nějaká stanice místo ní velmi rychle. Je dost velkých mezinárodních skupin, které by to místo zaplnily prakticky okamžitě. Ty miliardy z reklamy za to stojí. To je naprosto jiná situace než rozjíždět konkurenční stanici na už zaplněném trhu.
4. 1. 2020, 21:44 editováno autorem komentáře
Komerční stanice dostává za diváka peníze jenom od operátorů placené televize. Další peníze dostává od zadavatelů reklamy a je čistě věcí těchto zadavatelů reklamy a samotné TV stanice, jak se dohodnou. Nějaké teorie o tom, že se měří sledovanost a cosi kdesi jsou úplně mimo. Už proto, že nikde není dané, že zrovna divák jde kupovat to, na co v TV vidí reklamu (a v případě diváka pozemní TV se dá spíš čekat, že nekupuje skoro nic, protože si nechá pro korunu vrtat koleno).
Proč nějaká Nova pokračuje v T2 je její věc a nemá smysl tady spekulovat o důvodech - ty je nevíš, já také ne a tím to lze uzavřít.
A žádná konkurence zde nic nepřevezme, protože vybudovat TV stanici není nákup housek na krámu. I kdyby Nova zcela zmizela, tak místo ní by dlouho nebyl nikdo. Tak to prostě je. Ovšem nestane se to, protože nový vlastník Novy nepatří k těm, jenž by dělal charitu nebo to nechal dojít ke krachu.
K té "normálnosti" asi tolik, že i v SRN je zcela běžné, že HD verze komerčních stanic jsou za poplatek, takže to rozhodně není nějaké české specifikum, ale naopak zcela běžný trend (jenom kolenovrti s tím mají soustavně problém to pochopit, ale to je jejich problém).
Jen tak na okraj - když před pár roky odešla Markíza z pozemního vysílání na Slovensku, tak se hned všude začaly objevovat plamenné výkřiky o tom, jak ztratí diváky a dokonce snad zkrachuje a bla, bla, bla. A výsledek - za rok 2019 je to nejúspěšnější TV skupina na Slovensku. Takže všechny plky o bezplatném příjmu a s tím související sledovanosti se jasně ukázaly jako prázdná slupka. On totiž normálně myslící divák už zdaleka neprahne jenom po tom, aby ušetřil nějakou stovku nebo dvě měsíčně za TV, to je marginální částka, ale aby měl kvalitní obraz a ne nějaké SD matlaniny, které se hodí akorát do muzea, ale ne do 20. let v 21. století.
Jak můžeš napsat, že z diváků nic nemá? Rozumíš vůbec jak funguje televizní trh?? No zřejmě ne. Za každého diváka dostává komerční televize doslova miliardy od reklamních zadavatelů. To je jeden z důvodů, proč se měří sledovanost. Napadlo tě někdy, proč například HBO sledovanost neměří?? Protože se HBO nefinancuje z reklamy a tudíž je HBO úplně jedno, jestli jej sleduje deset tisíc nebo sto tisíc lidí. Každá komerční televize financována reklamou je součástí globálního trhu který je extrémně agresivní a každá konkurence jen čeká, kdy druhá strana oslabí a hned se chytí příležitosti. V případě ČR to může být Prima nebo i klidně zahraniční společnosti pro které by oslabení Novy bylo obrovskou příležitosti zaplnit trh a vzít její místo. To je třeba jeden z důvodů, proč se Nova rozhodla dál pokračovat v T2 a neodcházet, protože by to byl tak velký risk, že by to žádný Skylink nebo Digi nezachránil. A poslední věc, tady přece nejde o kolenovrty, ale o princip. Je v zájmu každé komerční televize být co nejvíce vidět a divák jí za to platí tím, že jí sleduje. A za to má ta televize ty miliardy. Je absurdní platit za něco, za co platím jinak, tedy zbožím a sledovaností. To je povinností každé televizní skupiny si platit z vlastních kapes distribuci. Je to normální v USA, v Itálii, Německu, Francii, Španělsku atd. Jen u nás se Nova chytla toho, že Češi jsou ochotni platit úplně za všechno a tak natáhla ruku, to je celé.
Dobře, ale Nova není v roli každé volně šiřitelné stanice a vede na trhu sledovanosti již nyní. Pokud někdo přejde na placenou formu distribuce, bude mít za stejné peníze lepší obraz i u většiny ostatních komerčních stanic. Čili ani v tomto případě se konkurence nezmění.
Jiná situace by byla, kdyby komerční stanice chtěly vysílat jen v pay režimu a z SD v pozemáku by se stáhly. K tomu zatím vývoj nesměřuje, tak se nám zmiňovaná reklamní masáž nemusí líbit, ale nic s tím neuděláme, ani k žádnému diváckému bojkotu také nedojde.
Dobře, ale v zájmu každé volně šířené televizní stanice je, aby měla co největší podíl na trhu a o to více, je li tak obrovská konkurence jako v ČR. Na Slovensku je to jiné, tam jsou pouze dvě komerční skupiny + jedna veřejnoprávní, ale dohromady je to polovina toho, co máme my. A navíc, divák placených platforem je přelétavý. To, že dnes skupina Nova na placených platformách vydělá X korun neznamená, že to bude i za měsíc nebo za rok. A ty diváky co mezitím Nova ztratí "sežere" konkurence a pak bude velmi těžké se vrátit na původní pozici. Podle mě by si měla Nova ujasnit co vlastně chce. Chce být placená? Ok, tak ať se tedy podle toho zařídí a jde do placeného vysílání. Chce být FTA tedy volná? Ok, ale pak ať nemate diváky. Ne, v těchto spotech mají na sto pro prsty pay provideři.
4. 1. 2020, 12:51 editováno autorem komentáře
Nova je neskutečná. Nemám opravdu slov. Já si myslím, že na 99% v tom mají prsty placené platformy které Nově za tyto spoty něco "připlatily", protože to není normální reakce volně šířené televizní skupiny která je živa hlavně z reklam a tudíž ze sledovanosti a z co nejširšího diváckého zásahu. Nova je schopná se prodat i ďáblu.
4. 1. 2020, 12:06 editováno autorem komentáře