Reklama možná regulovaná je. Ale už ne sponzoři programu (někdy bývají dva) na začátku a konci reklamy. A také upoutávky a znělky.
Není to tak dávno, co jsem to měřil. Sice u Primy, ale to na tom moc nemění. Sedm minut. A to v hodině byly tyto bloky tři!
To, že reklamu potřebují neznamená, že si na to nemůžeme stěžovat! Nemluvě o tom, že čím otravnější a delší to je, tím větší snaha to v tu dobu nesledovat.
Nemám nic proti placenému obsahu TV, co ale odmítám, je paušálně platit za cokoliv. Jde o krádež. To že mi někdo vnucuje měsíční předplatné, tudíž službu 24/7, je podvod. Já chci mít možnost platit za jednotku, jeden film, jednu minutu volání či třeba 1Gb dat,
Jde o to, že nekoukám na TV 24/7,stejně jako netelefonuji či nesedím na netu celý den a noc.
Stejně jako neplatim pivovaru měsíční paušál, ale za jedno .
5. 8. 2021, 13:48 editováno autorem komentáře
Už jste s tou reklamou fakt trapní. Po třiceti letech kapitalismu, jste ještě nepochopili, že komerční FTA televize je závislá na příjmu z reklam???
Za další, reklama je v celé EU regulovaná. Takže stejné množství reklam vysílá jak česká Nova, tak i německá RTL anebo francouzská M6. Celkem to dělá max 12 min během jedné hodiny. Takže 60-12=48. Takže filmu je minimálně 48 minut během hodiny. Co ale není regulované je promo stanice a je pravda, že české stanice je mají neúměrně dlouhé. Třeba v Itálii vysílá Mediaset na svých kanálech promo o délce 20-30 sekund. Ale to je už jiný příběh. Reklama je potřeba!!! Je to součást trhu a ekonomiky ze které pak profitujeme všichni.
Po třiceti letech kapitalismu, jste ještě nepochopili, že komerční FTA televize je závislá na příjmu z reklam???
Já to chápu. Jako divák ale musím souhlasit, že množství reklam uprostřed pořadů na těchto stanicích překročilo můj práh trpělivosti. Náklady (nutnost vypnutí zvuku nebo přepnutí na jiný kanál a hlídání abych nezmeškal pokračování pořadu) převýšily výhody (zas tak dobré pořady tam nevysílají). Naštěstí pro tyto televize je dostatek diváků, kterým to nevadí a tu reklamu si případně po sté znovu vyposlechnou. A dobře jim tak :-)
Jeden z mála postů, kdy se s panem Ivanem v názorech shodneme ;-)
Jinak "Sponzor pořadu" je bohužel typicka ukázka díry v legislativě, kterou si Češi našli. Kvůli tomu jsem přestal třeba koukat na Rallye Dakar na ČT už před dvěma lety, tam to je katalogová ukázka situace, kdy "sponzorské vzkazy" naprosto obtěžují, ale je to legislativně naprosto OK...
Akorát že na některých programech ČT je reklama zakázána (nebo že bych něco minul?). "Tento pořad přináší/tento pořad přinesla..." 1x na začátku a 1x na konci, to beru, s tím problém nemám.
Ale to s odpuštěním zvěrstvo, co je v dakarským zpravodajství televize veřejné služby, to opravdu NE. Běžící crawl, animovaná reklama, co klidně zakryje kus popisku nebo kus jezdce atd. celou půlhodinu, 5 sponzorů na začátku a konci, ne, opravdu děkuji...
Oproti tomu plně komerční a placený Eurosport, to je něco úplně jinýho.
5. 8. 2021, 17:18 editováno autorem komentáře
Sponzoring je stále součástí reklamy, pouze má jiný ceník. Navíc, sponzoring (tím myslím takové to: "tento pořad vám přináší...") je v mnoha sportovních ale i nesportovních pořadech nutností které souvisí s vysíláním daného pořadu a s tím televize nic nenadělá. Například si všimněte u pořadu Polopatě bývá sponzor který věnuje divákům ceny, pokud se účastní soutěže. Pro televizi je to výhodné v tom, že nemusí platit soutěž ze svého (nebo ne ze 100%), pro diváka je to bonus, že si může zasoutěžit o nějaké ceny a pro firmu je to pěkná a výhodná prezentace svých výrobků. U fotbalového zápasu zase bývá generální partner který sponzoruje buď konkrétní mužstvo nebo zápas jako takový. Musíte se na všechno dívat objektivně a s rozumem. Pak pochopíte, že vše souvisí se vším.
5. 8. 2021, 15:00 editováno autorem komentáře
Pana Faistaiuere, jsem překvapený, že takový odborník neví, jak funguje reklama. To, co popisujete vy není crawl, ale odborně se mu říká "in spot". Je to několika sekundová reklama, která jak jsem již psal většinou souvisí s partnerem onoho sportu. U těchto reklam má televize (jakákoliv, i VP) povinnost ji umístit, protože přenos/sportovní událost kupuje se sponzory. Tito sponzoři jsou tedy součástí onoho sportu, protože ho financují. Nejedná se tedy o typickou reklamu kdy platí televizi za to, aby se reklama odvysílala. Toto je potřeba rozlišovat. Proto, se na sponzory nevztahuje regulace v případě ČT, protože jednoduše z toho ČT žádné peníze nemá, jen tedy má možnost odvysílat daný pořad. Kdyby to neudělala, kdyby odmítla ukázat sponzora, o pořad by přišla anebo by musela zaplatit mnohem více za práva. Snad jsem to vysvětlil polopaticky.
Milý pane beze jména/přezdívky, dávám vám to hezky s mezerami, v mém předchozím krátkém textíku jste totiž trochu zabloudil...
BTW, když neumíte přepsat něčí příjmení bez chyby, použijte copy/paste neboli CTRL+C a následně CTRL+V ;-) Mám totiž již delší dobu dost přechytralých lidí, kteří ale potom nejsou ani schopni přepsat v mém okrese zcela běžné příjmení.
Tak také polopatě: "Běžící crawl (čárka) animovaná reklama, co klidně zakryje kus popisku nebo kus jezdce atd..."
Části textu jsou od sebe odděleny a je zcela viditelné, že "crawl" není "animovaná reklama", to by tam byla pomlčka nebo lomítko ;-)
Pruh při pravé spodní hraně obrazu s běžícím textem (používají ho hlavně zpravodajské stanice) není žádný "in spot", ale informační crawl...
In spot je právě to spojení "animovaná reklama", co následuje po čárce.
K tomu, co souhrně označím jako "reklamní b.o.r.d.e.l" přilepený k dakarskému vysílání:
opravdu je nutné u televize veřejné služby použít tolik obtěžujících prvků a ze zpravodajství udělat v podstatě třicetiminutový reklamní spot?
Koukal jste na stejný pořad na tvrdě komerčním Eurosportu, kde by se to dalo čekat, ale není to tam??
Hezký podvečer přeji.
Howgh.
Tím,že se podíl reklamy zvyšuje,nelze vinit tedy jakákoliv televizní studia.
Připadá mi, že těch TV stanic je na stejný počet obyvatel příliš a proto aby se uživily, potřebují vysílat více reklamy.
A kdo se chce dívat na film,ať si předplat na netu bez reklamové shledování a nebo ať si kupuje dvd s filmy a dokumenty.
Souhlasím, nebo ať sleduje veřejnoprávní televizi, kterou má stejně předplacenou.
To je těžko takto uvažovat.Za doby komunismu jsme nesměli používat reklamu jako na západě,protože by jsme ohrozili Waršavské smlouvy o výhodnosti hospodářského trhu.Proto byly u nás reklamy jen na to zboží,které citelně pokulhávalo za ostatním zbožím z východního bloku a tyto ještě nesměly býti příliš dlouhé.Tím se vytvořilo i falešné mínění lidí,kteří tvrdili,že reklama jsou vyhozené peníze na smetiště.Teprve v 70-letech se podíl reklamy zvýšil.A po roce 1989,jsme využili reklam na 100%,což nám také napomohlo k výraznému růstu ekonomiky.Když člověk však překročí hranice svého státu,tak zjistí že reklama dnes je plně na vrcholu.Nejlepší výsledky v reklamě a konzumenty tel.vysílání zase nejhorší,je USA.Ta záplava reklam.Navíc tyto reklamy vytváří i nová pracovní místa.Ukažte mi tedy senát,Parlament a Vládu,která bude zakazovat či alespoň omezovat reklamu.Vždyť by šli proti zhodnocování a růstu ekonomiky a to si,alespoň ne teď,žádný stát nedovolí.Tuším,že se Dánsko o toto pokoušelo,ale neuspělo.Zde se totiž nejedná o zdraví,jako ve výrobě a prodeji kuřiva,o což se všade ve Světě opírají a kuřákům znepříjemňují život všelijakými zákazy a zdražováním výrobků.To sice vede k rychle rostoucímu,nelegálnímu pěstování a černému prodeji,ale i bezpečnostní složky se modernizují.Jednoho dne přijde doba,kdy kuřáci si budou pěstovat tabáček v květináči pro svoji potřebu.Tím,že se podíl reklamy zvyšuje,nelze vinit tedy jakákoliv televizní studia.A kdo se chce dívat na film,ať si předplat na netu bez reklamové shledování a nebo ať si kupuje dvd s filmy a dokumenty.Lepší radu neznám.Vlastně ještě jedna:ať si točí své vlastní filmy(např.o přírodě a j.)
Mě spíše zajímá obsah tv vysílání.ČT1,ČT2 zde si myslím,že se začínají hodně lepšit.Neplatí to však o politice.Tam mají kurs nastavený asi opačně.NOVA:programová nabídka,i když staších filmů,začíná od 22.00 hod.,do té doby nic moc.Alespoň,že filmy z předešlého dne dopoledne opakují.Politika,tam mě to připadá,že se tohoto tématu nebojí a směle jdou do toho.Možná,někdo bude hledat mouchy,ale odvádí celkem slušnou práci a za reakce politiků nenesou žádnou odpovědnost.PRIMA:Vlastně to samé,co u NOVA.BARRANDOV:Snaha o vybočení z cest,které nastolily NOVA s PRIMOU,ne vždy se jim to povede.Celkem vzato,Polika na slušné úrovni,filmy a dokumenty poněkud váznou,Proč asi,to ví a zná pouze ředitel Barrandova.NOE:Zde u těch věřících se mi velmi líbí přírodopisné dokumenty.Jinak věřící nejsem,nebudu tedy jejich vysílání hodnotit.Hudební stanice:Až na velmi rychlé titulky,je to O.K.,no,a to je vlastně vše.Jinak by mě zajímalo,kdy se dočkáme nějakého západního programu v Českém jazyce.Mluvilo se o Německých,ale pak to utichlo. A to je již vše ode mě.
Nevidím v současné době jediný důvod, proč by se u nás měla vysílat cizí stanice s dabováním do češtiny. Možná, za totality, kdy vláda USA z politických důvodů financovala vysílání Svobodné Evropy a Hlasu Ameriky, to mělo nějaký význam. Dnes již je v několika platformách divákům přístupný dostatek zahraničních stanic a jejich sledováním v originálním jazyce se jen může zlepšovat jeho znalost přirozenějším způsobem.
Vysílání cizích stanic v češtině bych dnes spíše považoval za projev toho, že naši občané nemají přístup k pravdivým informacím a je nutné jim je zpřístupnit jinou cestou z ciziny.
Pane Petře. Opravdu jsem to myslel vážně. Nedomnívám se totiž, že by bylo nutné předkládat tuzemským divákům s "vypnutým mozkem" další TV zahraniční stanice s českým zvukem. Ostatně, až na výjimky, jim naše komerční stanice nenabízí o moc jiné pořady, než třeba veřejnoprávní z Německa. Za ostatní by si "lidi" stejně museli připlatit a to bych od nich ani neočekával. Výroba české mutace by něco stála a kdo by to zaplatil a proč?
A, s pravdou, i tou mojí, to ani moc nesouvisí. Nemusím být přesvědčen, že mám ve všem pravdu a tak mi nic nebrání sdělit svůj názor na všechno, co považuji za vhodné.