Hry od brněnského studia Amanita Design nadále pohodlně vydělávají na chod firmy, i když tržby v loňském roce opět klesly. Konkrétně spadly z předchozích 84 na 66 milionů korun. Zisk činil 15,6 milionu oproti více než 25 milionům.
Amanita pozoruje propad čísel druhý rok po sobě, v roce 2020 byly tržby na 106 milionech a zisk na více než 34 milionech korun. Reflektuje to cyklus vydávání her a úspěch posledních titulů. Předloni k číslům hodně přispělo zařazení Creaks a Pilgrims do předplatného Apple Arcade.
Šéf studia Jakub Dvorský v rozhovoru pro E15 uvedl, že Amanita výrazně pocítila výpadky prodejů v Rusku (válka) a v Číně (silná regulace a povolenky na vydávání her ze strany vlády).
Drtivá většina příjmů pochází z prodejů her a licenčních poplatků, tržby z prodeje merchandise loni dosáhly na něco přes dva miliony.
Amanita má v portoliu hry jako série Samorost, Machinarium, Chuchel, Pilgrims, Creaks, Happy Game nebo nejnovější Phonopolis.
Majoritu 94 procent v Amanitě ovládá Dvorský. Zbylých šest procent patří Tomáši Dvořákovi.