Uber v ČR žádné taxy ani smluvní přepravu neposkytuje. Řidiči o kterých je řeč, nejsou zaměstnanci firmy Uber a vozy nevlastní firma Uber.
Uber je provozovatel platformy, kterou sdílí s řidiči, kteří poskytují služby přepravy cestujících . Jízda přes Uber není spolujízdou, protože je soustavnou činností za účelem zisku.
Jestli by občanovi mělo něco vadit tak to je pojištění a odvádění daní. O tom že by řidiči využívající Uber měli uzavřené pojištění na přepravu osob za účelem zisku lze pochybovat.
I odvádí daně už vůbec, obzvláště pokud cizinci začali jezdit na falešné registrace. Kkdy přijede pro Vás nějaký Ivan z východu ,který neumí česky, slovensky, ale ani německy, nebo anglicky. A auto má půjčené na bílého koně.
Drobný společenský \ technický problém u Uberu vidím v tom že občané ČR nejsou tak Internetový. A člověk bez dat a platební karty si ho neobjedná za to klidně si objedná před dispečera taxi jen s kreditem xx,- Případně že naprostá většina českých občanů z centra Prahy na Letiště nejezdí , to samé v Brně na to malé lětiště.
Klasickým taxikářům Vadí to, že jim berou lukrativní kšefty, tedy podnikatele a cizince. Uberu ani klasickým drahým taxi o to vozit lidem za levno nejde.
Nikoli, to jen vy neumite cist. Pokud s vami dispecink uzavre smlouvu = potvrdi cenu kterou zaplatite = zadne "asi", teprve pak by to byla smluvni preprava. Taxikar by pak vubec nesmel brat ohled na taxametr.
Kdyz si objednate autobus, tak take nema taxametr = zavreme vsechny ridice autobusu a sestrotujme jejich autobusy. Vozi totiz lidi nelegalne.
Ale on skutecne neprovozuje.
Zakon zna dva pojmy - taxi vs smluvni preprava osob. Rozdil je predevsim v tom, ze v pripade smluvni prepravy osob predem uzavrete smlouvu odkud, kam, a za kolik pojedete. V pripade taxi sdelujete odkud (kde vas ma nalozit), kam rikate az po nastoupeni (i za to uz zaplatite) a finalni cenu se dozvite az po ukonceni jizdy.
Proto ma smysl po taxikari chtit certifikovany taxametr, a proto nema smysl neco takoveho chtit po nekom, kdo vam predem rekne cenu.