Přesně takto jsme uvažovali při tvorbě programu, vymyslet a udělat to po svém, na základě téměř roku zkušeností s distanční výukou.
Na internetu jsou různé systémy Kahoot, Socrative atd.
Ale vždy tam chybí něco, co posune celý proces práce s žáky dále. Případně tam je toho moc navíc (animace, distrakční prvky).
Vímto je nástroj pro učitele určený primárně k samotnému procesu učení.
Na testování jsou jiných aplikací desítky.
Učitel má kontrolu a přehled nad tím co se děje a může reagovat live. Což je vlastně opak toho, že pošlete žákům test a pak počkáte až ho odevzdají.
Tvoříme koncept i metodiku. Nyní třeba jsme přidali řízený test, kdy se odesílají všem žákům úkoly ze sekvence a čeká se, až odpoví všichni a pak se jde dále, na další úkol. V podstatě úplně nová věc.
Ladislav Kafka, autor
Udržovat pozornost a motivovat žáky k výkonu je jistě potřeba.
Také jsem uvažoval o vlastní aplikaci, kde bych měl připravené otázky k tématu, které bych žákům postupně během lekce odkrýval a oni by na ně reagovali.
Stejně jednoduše bych tam podle potřeby mohl doplnit další otázku.
U otázek bych si mohl určit, zda na ně mohou odpovědět kdykoliv, nebo jen v určitém časovém intervalu.
Kromě těchto zásadní vlastnosti mám celou řadu dalších "nic to have".
Zkoušel jsem několik platforem, ale žádná to nemá alespoň z poloviny podle mých představ, tak zatím používáme sdílený dokument, tabulku v Google docs, což zdaleka není ideální, ale je to snadné řešení.
Vídím, že to tu čte autor aplikace, tak bych mu doporučil zaregistrovat také doménu vímto.online, která je toho času volná k registraci a kdo ví, co se na ní může objevit.
Nehledě na to, že teď se po zadání vímto.online
do prohlížeče objeví lidem chyba, což není úplně uživatelsky přátelské.
Dobrý den,
použití je široké, opravdu hodně záleží na fantazii učitele. Doporučuji na stránce navštívit sekci "Metodika".
Pro výuku SŠ je určitě možné Vímto využít, pro výuku cizích jazyků, ČJ, MAT atd.
V podstatě libovolný předmět, kde je možné zadat úkol písemně či ústně s řešením, které lze napsat slovně či číselně. Na geometrii určitě vhodné není :)
Velmi užitečné pro učitele, které opravdu zajímá, zda si studenti z výkladu něco odnesli: položíte během nebo po výkladu kontrolní otázky a snadno ověříte pochopení u všech najednou. L.K.