jeden ze základních kamenů svobody je přece nebýt sledován, i tak mluví zákon, osobní data nemají být alternativou k platbě.
V případě Seznam je ještě problém v tom, že tě sledují jako platícího a prakticky se toho nelze sbavit, protože podle své argumentace sbírají pouze provozní data, ale několikrát prokazatelně ty data použíli pro reklamu, ikdyž souhlas neměli.
> osobní data nemají být alternativou k platbě
Proc? Ruzne vernostni karticky, ktere vymenou za slevu umoznuji identifikovat zakaznika a sledovat jeho chovani uz tu s nami jsou desitky let. Ze to dela seznam, jehoz sluzby nemusim pouzivat, mi prijde jako daleko mensi problem, nez kdyz to delaji obchody se zakladnimi potravinami.
No jo, ale zákon mluví jasně. Tak ať si dají celý obsah za Paywall.
Lišta pro cookies, k nimž je nutný souhlas s uložením
V rámci tzv. „cookie lišty“ je třeba umístit tlačítko pro nesouhlas s netechnickými soubory cookies tak, aby byl případný souhlas udělován bez nátlaku a návštěvník stránek nebyl při své volbě ovlivňován (mělo by být možno souhlas stejně jednoduše neudělit jako udělit). Nastavení cookie lišty splňující tuto podmínku je umístění tlačítek pro udělení souhlasu a pro nesouhlas s netechnickými cookies do stejné vrstvy cookie lišty a jako příklad dobré praxe lze uvést umístění tlačítka pro nesouhlas s netechnickými cookies do první vrstvy cookie lišty (na roveň udělení souhlasu a ve srovnatelném vizuálním provedení).
Vy ovšem píšete o cookie liště. A pokud budeme tu vstupní stránku, ze které je v článku screenshot, brát jako cookie lištu (je otázka, zda to cookie lišta je), pak ta tlačítka jsou z běžného pohledu na cookie lištu naprosto v pořádku. Protože to vámi citované ustanovení se obvykle vykládá tak, že jednotlivé volby musejí být prezentované srovnatelně – nemůže být tlačítko pro přijetí cookies obrovské a pro odmítnutí maličké; nemůže být tlačítko pro přijmutí cookies aktivní a tlačítko pro odmítnutí vypadat jako disablované apod. Nic takového tam Seznam nemá.
Tvářit se, že je to předem jasné, je hodně naivní. Seznam bude mít pravděpodobně na ochranu osobních údajů lepší právníky, než je průměrný komentující tady na Lupě…
Akorát že třeba používám jen email, ale součástí toho povinného souhlasu je i sdílení osobních dat s novinkama, kupi, seznamzprávy, sreality, sbazar, mapy, ..., ...
To je jako jít do obchodu pro 10 rohlíků, ale prodají je jen když si přiberu kilo masa, mixér a dvě trička. (Takto funguje i naše operátorská trojkoalice a už je fakt na čase s tím něco dělat)
Kdysi jsem podlehl a za 400kč ročně koupil předplatné v blahé naději, že už neuvidím ty barevné reklamy v pozadí stránky. Předplatné, nastavení ani ublock nepomohly, stejně mi to pastvu pro oči propašovali na monitor. Tak jsem to radši zrušil a už tam nechodím. Ještě musím migrovat poslední mail který tam mám. Taky služby Seznamu jsou už prakticky nepoužitelné, i ve srovnání se zahraničním bulvárem reklama o 200% agresivnější, navíc ajťáci pilně pracují na obcházení blokátorů a zdravého rozumu, jenom toho spamu naprat víc na obrazovku, vybrabčit víc dat o uživatelích a prodat... Doufám že jednou s tímhle přístupem krachnou.
Spousta je skrytá jen nějakým kosmetickým filtrem... tzn. sledování pořád funguje, jen to sám před sebou tajíš :) (já taky) Úplně stejně bohužel funguje "porporovatel" na lupě/rootu. Opticky se to skryje, ale sledování a nebezpečné scripty načítané z cizích domén (bez integrity hashe navíc) zůstávají aktivní.
Zkoušel jsem placený režim na FB, ale akorát mi to přineslo uvědomění, že mi až tak nevadí reklama, ale spíše ty nesmysly, co do feedu tlačí "algoritmus". A ty samozřejmě ani s placením nezmizí. Zkoušel někdo v případě Seznamu, zda po zaplacení skutečně zmizí reklamy včetně reklamních článků, tracking atp.?