Úřad pro ochranu osobních údajů prověřuje Novu kvůli přenosu od soudu s Ferim

7. 11. 2023

Sdílet

Studio internetového vysílání TV Nova Autor: Karel Choc

Zpravodajský web televize Nova odvysílal v přímém přenosu vyhlášení rozsudku v kauze Dominika Feriho, a to se všemi osobními údaji obětí a intimními detaily. Chováním televize se nyní zabývá Úřad pro ochranu osobních údajů.

„Úřad pro ochranu osobních údajů ve věci zahájil s TV Nova správní řízení, a to pro podezření ze spáchání přestupku podle zákona o zpracování osobních údajů,“ potvrdil mluvčí úřadu Milan Řepka pro server iRozhlas.cz.

Osobní údaje tří osob minulý týden nezazněly v televizním vysílání, šlo o internetové vysílání TN Live. Maximální sankce je podle zákona pět milionů korun.

Předseda obvodního soudu Radek Mařík řekl agentuře ČTK, že soudkyně nikdy nedala souhlas s pořizováním obrazových či zvukových přenosů. Od počátku hlavního líčení také činila další opatření k ochraně identity a dalších údajů poškozených. Na jednání veřejnosti i médiím připomínala, že počínaje závěrečnými řečmi budou zmiňována mimo jiné jména poškozených. Žádala také, aby informace o jednání byly poskytovány bez možnosti ztotožnění poškozených.

TV Nova ve své reakci uvedla, že po celou dobu trvání procesu chránila soukromí obětí a respektovala pokyny předsedkyně senátu dle svého nejlepšího vědomí a svědomí. „V případě, že nebylo umožněno přenášení či nahrávání, nic z toho jsme neprováděli. Rozsudek je ze zákona vždy vyhlašován veřejně. Předsedkyně senátu povolila i přítomnost kamer. Nemůžeme předjímat, co bude obsahem rozsudku,“ hájí se televize.

„Přenos z TN Live se nikde nearchivuje a není možné se k němu zpětně dostat,“ zdůraznila Nova. V dalším zpravodajském pokrytí žádné osobní údaje nepublikovala.

Zmocněnkyně poškozených dívek Adéla Hořejší označila přímý přenos se všemi údaji za vrchol nevkusu a nehorázně sprostý krok.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).